Perjeta APPROVED!

 
 
Idag kliver jag över en ny tröskel i cancermedicinernas värld.
Kl. 13,00 ska jag vara i Uddevalla och få den pinfärska medicinen Perjeta,
som nyligen godkändes av FDA och EU. Så ny att den ännu inte finns överallt,
men i Udv finns den och väntar på mig!
 
Jag får en coctail med Herceptin+ Perjeta+ cellgiftet Navilbine.
Ja, jag är JÄTTEnervös...det är jag alltid när något nytt  hamnar i min kropp,
som ska rädda mig och det är sannerligen ingen barnlek att pumpa kroppen
full med starka mediciner som ger stora biverkningar.
Men alternativet är mycket värre och det vill jag inte ens uttala.
Men det blir bra....det blir bra...det går JÄTTEBRA! Jag fixar även detta.
Bara jag får första dosen och att allt går bra så släpper nervositeten.
 
 

 
 
Patients who took combination including Perjeta, also known as pertuzumab, had a 38 percent reduced risk of HER2-positive metastatic breast cancer worsening or of them dying, compared to patients who were given only Herceptin and docetaxel.
Median progression-free survival -- or the length of time during and after treatment when a cancer does not worsen -- was 18.5 months for those taxing Perjeta, compared to 12.4 months for the group without Perjeta.
Så nu kör vi och fighten fortsätter!
Tjingeling!

 

Kommentarer :

#1: Anna

Hej fina Anne.
Hört så mycket bra om Perjatan. Klart du ska ha denna fantastiska dunderbehandling och nytta ska den baske mig göra! Kramar i massor till dig

Svar: Tack Anna,Ja nu jäklar skruvar vi åt tumskruven ett varv till!
Önskar dig en skön dag!
/Anne
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Fia

Hoppas allt gått fina fisken idag! Du är så stark och har sådan livsglädje, du är verkligen min förebild!

Svar: Hej Fia,Tusen tack för dina fina ord, det gör mig varm inombords.
Kram från Anne
Pysseltokig optimist

skriven
#3: Kia(ängeln Simons mamma)

Anne,det verkar som om Perjeta kom och blev godkänd precis i rätt tid för dej.Nu ska väl de små jävlarna smälta bort för gott.Håller tummarna för att allt kommer att gå vägen nu.Din positivitet och kärleken till livet och dina kära är också en oerhört viktig del i det hela.Ta hand om dej,kram Kia

Svar: Hej Kia,Ja, Perjeta kom väldigt lägligt,även om jag fått vänta länge på den, men bättre sent än aldrig. Hoppas du haft det bra på din semestertripp!
Stor kram från Anne!
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Ingrid

Stort grattis till medicinen - äntligen !! Som alltid smuttar din enorma positivitet över - härligt !
Lycka till - och Kram !

Svar: Tack Ingrid,Hoppas du mår bra och att du får vandra framåt i den friska delen av världen. Tittar in på din blogg ibland och ser att du inte skrivit men då tänker jag att du vandrar framåt i livet med en övertygelse om att cancer aldrig mer ska få besitta din kropp.
Varmaste goaste kramar till dig från Anne!
Pysseltokig optimist

skriven
#5: s

Massa kramar! Besegra den där cansernörden nu!!.Du är starkast Anne. :)

Svar: Kram tillbaka och tack för "peppet"/Anne
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Harriett Oskarsson

Hej Anne!!
Åh vad jag hoppas att den nya medicinen verkligen ska vara ett riktigt genombrott och att den funkar till hundra. Hoppas på det absolut bästa. Håller tummarna!!!!!!!! Det är jag med den lilla vita vovven som du ser ibland när jag går förbi där du bor. Ha det så gott!

Svar: Hej Harriet med vita vovven :-)Ja, jag ser dig ibland promenera med din söta vita hund.
Tack för din omtanke och dina peppande ord, håller med dig att nu ska det väl ändå bli ett genombrott och att jag blir bättre.
Varm kram till dig från Anne!
Pysseltokig optimist

skriven
#7: Anna

Kram och lycka till! Har följt dig länge men är inte så flitig med att kommentera, men tänker på dig ofta även om jag inte känner dig. Tänk vad bloggar kan sätta spår.
Vilka vackra foton från Vänern!

Svar: Tack Anna,Jag blir så glad när nya människor vågar skriva något i kommentarerna emellanåt. Det sätter spår även i mig att det finns riktiga människor bakom skärmarna som läser bloggen och visar vad de tycker. Då känns det meningsfullt på riktigt.
Stor kram till dig!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :