Pysseltips inför alla hjärtans dag....

Jag hade den stora lyckan att föda min förstfödda dotter den 14 februari på
Alla hjärtans dag för 27 år sedan. På den tiden var det inte så kommersiellt,
men i radion spelades romantisk musik hela dagen och det var riktigt mysigt
att få lyssna på mellan värkarna.
 
Nu ska jag inte prata om min dotter utan om pyssel inför Alla hjärtans dag.
 
När vi var i Stockholm i helgen kunde jag inte låta bli att besöka Panduro på
Kungsgatan och det är en enda stor pysselhimmel som öppnar sig när man
kliver in. Jag ville göra något till Christine och Jonas , eller rättare sagt
komplettera det jag hade med mig hemifrån.
 
Alla kan numera köpa det mesta själva som man vill ha och behöver, så jag
ville ge min dotter & svärson något som det inte finns så mycket av hemma om
man inte syr och pysslar hela tiden.
 
Presenten fick bli ett syskrin med innehåll till båda två så de kan sy i sina
knappar och  annat smått och gott man behöver göra med nål, tråd och sax.
 
Köpte en större låda på Åhlens, söt och prickig. De vita små på Panduro.
 
Jättesöta dekorationsknappar i tyg hamnade i korgen på Panduro.
 
Söta Klipp -ut figurer
Dålig bild men kolla länken nedan så ser man figurerna bättre.

 
Och så kompletterade jag mitt Washitejp-förråd med lite blommigt, rutigt och den rosa med sax.
Washitejp finns att köpa lite varstans. Tror att Lagerhaus o. Åhlens har en del också.
 
Låda Nr 1
Tidig lördag morgon vid 5-snåret satte jag mig i syrrans kök i tystnaden och började klippa och
klistra. Fördelen med tejpen är att det går så fort, det är lätt och så ser det proffsigt ut.
 
Trådrullar i basic-färger är alltid en liten start i trådförrådet. Botten fick ett fint papper också.
 
Låda Nr 2
Blommig dekor och "saxtejpen" runt locket och så några syattiraljer i lådan.
 
Låda Nr 3
Lådan fick söta utklipp från scraparket med små hjärtan och fåglar runtom.
Den söta sax-knappen blev pricken över i. Knappen sticker man bara igenom med "piggar"
och vikar piggarna åt sidan. Väldigt fiffigt.
 
Tripp, trapp, trull-askar och så några saxar i olika storlek.

Och så fick Christine sina torghandskar som jag inte hann klart till jul...den som väntar på något gott.
 
Väl hemma vaknade jag tidigt igen och i Arla morgonstund blev
denna lilla nåldyna till i soffan som också ska bo i syskrinet.
Det bruna velourtyget är en gammal favvoklänning som Christine
haft när hon bodde hemma.
 
Så denna nåldynetårta kommer hem lagom till dotters födelsedag 14/2.

Tänkte presentera lite pyssel nu och då innan 14 februari.
Jag tittar själv på många olika pysselbloggar och blir så inspirerad.
Hoppas att något kan trigga igång din pysselnerv därute i avlånga Sverige.
 
Tjingeling!

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

TACK för tipset Anne.Kommer att besöka Panduro i Stockholm nästa vecka.Har gett mannen en Alla Hjärtans Dags gåva,vi ska nämligen gå på Magnus Ugglas konsert på Börsen.Dagen innan ska vi umgås med sonen i Stockholm med flickvän.Mysigt....Ha det bra.Kram Kia

Svar: Det låter härligt!Njut av Sthlm och sonen med flickvän.
Kram!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :