Solen kom till slut....

 
 
 
 
Har varit så oerhört less!
Trött på vintern
Trött på min sjukdom
Less på min kropp
Trött på att inte orka,
för jag är så oerhört
TRÖTT!
Less på att vänta....
....på bättre tider.....
 
Men så äntligen sprack solen fram,
den har lyst med sin frånvaro i en månad...
...minst.....
 
Så idag gick jag länge....
6 km i solen med mobilkameran.
 
Tack solen för att jag fick se dig.
Du gav mig hopp om livet.
Hopp om att våren är i antågande,
att dagarna blir längre.
 
Att kroppen får röra sig ute i kylan,
så kinderna blir varma och röda.
Att få känna att benen bär mig,
steg för steg.....
 
Tack för att jag kan gå,
det kan inte alla....
TACK!
 
 
Bilder jag tog på min 6 km promenad strax bakom där jag bor.....
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Visst är det vackert och man kan känna livsglädje.En väninna fyllde 49 idag så jag bjöd henne på frukostbuffe på cafe.Därefter promenerade vi i kylan i 1 timma.Alla träden på kyrkogården var precis så fina och frostiga som dina på bilderna.Ett fång orange rosor la vi hos Simon,rosor blir så frostnupna och fina ute nu.Ha en vacker kväll,kramar Kia

Svar: Fint med frostnupna rosor....Jag har inte varit hos Madde på länge. Orkar inte gå till graven så ofta längre. Hon bor mer i mitt hjärta på vintern men på sommaren går jag dit mer för att pyssla med blommorna och göra fint.
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Nicka

Vilka vackra foton Du fångat.. Härligt väder-- SOLEN gör så Vi mår bättre och skönt med ljusare dagar. Kram Kram

skriven

Kommentera inlägget här :