3 dagar kvar.....

 
 
Ja det är mycket nu och har varit en hel del ett tag, men oerhört roligt är det.
 
I torsdags blev jag totalt överraskad av väninnorna med möhippa.
Så fantastiskt roligt och väl förberett var det.
 
Jag skulle bara åka till stan och slänga en massa skräp och panta burkar, bilen var överfull med pryttlar,
men innan dess skulle jag och kärleken ha ett möte med våra värdar hemma hos dom....trodde jag!
 
Min älskade dotter och jag.
 
När jag väl kom in oerhört stressad så kommer jag in i köket och mannen säger,
hej då, nu lämnar jag dig här....började ana oråd men ändå inte för där var ju
bara Hippas. Hon tar fram en huva och drar över mitt huvud, och då var loppet kört.
Hon leder in mig i vardagsrummet och jag hör inte ett pip, knäppt tyst är det i huset.
När hon drar av luvan skriker 14 tjejer....SURPRISE!!!!!
Ja, jag blir totalchockad och står där en stund....kunde verkligen inte anat nåt.
Svägerskan som kommit ända från Öland och en väninna från Göteborg och
alla tjejer som satt där var egentligen på semestrar runt om i Sverige. Min dotter
skulle komma på fredag från Smögen, men hon lurade mig förstås.
De kom alla för min skull. Blev såååååå rörd och glad.
 
De hade ordnat en stor fantastisk buffé och som ni ser så klädde de mig i fin krona och
färgglad tunika som jag för  övrigt älskar att ha på mig på landet.
 
Det blev många happenings hos Hippas och oerhört många härliga skratt,
och champagnen flödade förstås....
 
Lite roliga hyss gjorde de med mig men vad som hände vill jag ha för mig själv,
men det var oerhört roligt och ledde till en hel del skratt.
 
Senare när vi var glada och mjuka i knäna av all skumpa så drog vi vidare till stan.
Där hamnade vi på Majo bar, en tapasrestaurang där de ordnat med fin dukning
och god mat. De drog för ett draperi så att vi fick ett mysigt "chambre separe´".
 
Vi hade hur roligt som helst med många skratt och en hel del tårar, för alla sa
så fina saker, så inte ett öga var torrt emellanåt.
 
Men nu....nu är det nedräkning i väntan på en av de största dagarna i mitt liv.
Det är mycket att göra ännu, men angenäma saker som att dekorera festsalen
och mycket annat smått och gott.
 
Må så väl så uppdaterar jag efter bröllopet, för nu ska jag bara njuta av allt det
fantastiska som sker tillsammans med min blivande man.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kia (ängeln Simons mamma)

Hej,Anne,känner av din lycka och glädje....så härligt med bröllop.Vi får verkligen hoppas att det fina vädret stannar kvar
Sitter alldeles själv med en kopp kaffe....mannen och katten sover.Nu är det dax att väcka dom.Ha nu det alldeles.....alldeles
underbart!!!!Kramar Kia

skriven
#2: Lan

Åh, vad härligt & roligt det låter! Vill önska dig den allra finaste dagen då ni gifter er, stort lycka till med ALLT! Kram Lan

Svar: Tack så mycket Lan!
Pysseltokig optimist

skriven
#3: Karro

Hoppas att dagen blir helt fantastisk och minnesvärd ! KRAM från cyberspace

Svar: Tack så hjärtligt Karro!
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Ella

All lycka som jag orkar bära skickar jag dig på din dag! Vilken fantastisk start med möhippa :). Lyssnade på ditt sommar prat och det var mysigt att få en röst till ditt fina ansikte. Du berörde verkligen. En stor kram från Norrland där vi äntligen fått sommar igen./ Ella

Svar: Tackar det varmaste ända upp till norrland :-)
Pysseltokig optimist

skriven
#5: Elisabet Roslund

Önskar dig såå mycket gott, sååå mycket kul, sååå mycket Kärlek och en alldeles underbar Bröllopsdag !!!!!!!
Varm Kram från mig till dig och din blivande man
Hälsningar Elisabet

Svar: Tack så hjärtligt Elisabet!
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Kia (ängeln Simons mamma)

ETT STORT GRATTIS!!!!Ha en underbar bröllopsdag tillsammans med man och övrig släkt och vänner
Många kramar Kia

Svar: Tack så mycket Kia!
Pysseltokig optimist

skriven
#7: Camilla

Önskar nyblivna frun en underbar dag och kväll fylld av tro, hopp och KÄRLEK!

Svar: Tack så mycket Camilla!
Pysseltokig optimist

skriven
#8: Steph

Vad fin du är Anne! Du verkar vara en sådan fantastiskt person. Du kommer säkert bli den vackraste bruden av alla :) Stort grattis till er och lycka till! :) Kram

Svar: Tack så mycket Steph!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :