TACK för alla fina lyckönskningar!

Jag vill ge er som lyssnat på mitt sommarprat ett stort och hjärtligt TACK!
Jag har fått så många fina ord av kärlek av så många människor, både i FB, bloggen,
via sms och i telefon. När jag var på stan igår kom folk fram och jag blev alldeles rörd i
hjärtat av den stora genomslagskraft som det blev.
 
Jag är nöjd med min insats och jag sänder er alla värme och kärlek.
Nu ser vi fram emot en skön semester och önskar alla därute mycket sol och värme
och förhoppningsvis lite varmare bad snart.
 
Ett lavendelfält i Provence.....vill jag definitivt besöka och plocka ett berg lavendel att ta med hem.
 
Vet någon när lavendel skördas i Provence?
 
 

Kommentarer :

#1: Camilla

Vet ej när skördetiden är, men jag kan rekommendera en by i Provence som heter Sault. Den besökte vi förr några år sedan i slutet av juli. Min dröm att se lavendelfälten blev sann där! Underbara vyer och dofter, Provence när det är som allra bäst!
Vill också tacka för ditt sommarprogram som jag lyssnade på igår, så fint berättat och med vacker musik!

Svar: Tack så mycket för tipset Camilla! Roligt att du tyckte om programmet.
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Camilla

http://www.saultenprovence.com/gb/saulte5a1.html?IdPage=13227&id=2451

skriven
#3: Maja

Mycket fint, rörande och vilken bra radioröst du har!

Svar: Tack så mycket Maja!
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Anna

Hej. Lyssnade till ditt sommartal igår kväll och blev så berörd och tagen av både din styrka o ditt livsöde.

Vill gratulera dig till ditt giftemål och till kärleken <3

Kram

skriven
#5: Monica

Jag hittade detta om lavendeln och det ser ut som om skördetiden är rätt lång.
http://www.real-provence.com/lavender.htm

Svar: Tack så mycket för tipset Monica!
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Thomas

Hej!

Jag har en nära anhörig som lider svårt, både psykiskt och fysiskt. Sångterapi vore för henne en fantastisk sak att få göra, istället för att äta en massa medikament.
Så, jag googlade och hittade din blogg pga Vidarkliniken.
Det jag undrar är hur du uppfattat Vidarkliniken och om du kan rekommendera den.

Det är så illa att vi tar till alla halmstrån och även är beredda att betala det privat...

Skulle bli dig evigt tacksam om du svarade.
Tack!

skriven
#7: Anne

Hej Thomas,
Jag kan varmt rekommendera er Vidarkliniken. Dit kommer folk med cancer, utmattningsdepressioner, kroniska smärtor och lite annat. Många får sångterapi och andra får moddeleringsterapi och andra får målningsterapi och läkeeurytmi. Jag har varit där två gånger och det har hjälpt mig enormt mycket att gå vidare och gett mig verktyg att hantera svåra saker i livet.
Där är man omhändertagen av fantastiska sköterskor och läkare som följer upp en varje dag och sköterskorna kollar och frågar hur man mår morgon, middag och kväll.
Alla får även fotmassage varje kväll som lugnar och är mycket behagligt.
Man kan söka via sitt landsting om det finns avtal, annars kan man söka via fonder eller så får man betala själv.
Det var på Vidarkliniken jag öppnade upp för min kreativa potential och för mig hände fantastiska saker efter att ha varit där.
Lycka till och hoppas din anhöriga får komma dit.

skriven
#8: Thomas

Tackar allra ödmjukast för svaret!

skriven
#9: Malin

Hej du fina..
Började läsa Maddes blogg av en slump i januari 2008.. och kan inte annat än säga att jag grät den dagen hon somnade in. Ganska märklig känsla, att bli så ledsen över någon jag inte känner men som ändå berört mig så mycket....
Har sedan fortsatt att följa din blogg.
Så det va en självklarhet att jag skulle lyssna på ditt sommarprat i P4. Det du vart med om berör mig ända in på djupet... Man blir både ledsen men ändå så glad.. du inspirerar människor! Hoppas ni hade en fin bröllopsdag..

Svar: Tack så mycket Malin, det känns gott i hjärtat att veta. Att inspirera andra är roligt och känns berikande för mig och jag kommer att fortsätta blogga så änge jag känner mening i det. Bröllopet var fantastiskt och det skriver jag om när vi landat i det själva. Stor kram till dig!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :