Glad midsommarhelg....

Vi har det bra på alla sätt.
Midsommar är ju allas vår "nationaldag" då vi far iväg från varm asfalt
till grönt gräs och kluckande strand längs våra fantastiska kuster.
Dansa grodorna kring stången och blommor i hår.
 
Igår på midsommarafton gjorde vi något vi sällan gör;
Flydde från matlagning, festfix och grill och allsång med vänner.
 
Vi gjorde en lugn utflykt till Baldersnäs herrgård  i Dalsland tillsammans med en god vän.
Vi åt en fantastisk sillbuffé med 30 sorters sill, färskpotatis, jordgubbar och allt som hör till.
Det var så skönt att åka iväg, sätta sig till bords och njuta med musikunderhållning
i bakgrunden och en fantastisk herrgårdspark som utsikt.
 
Midsommarstången var klädd och folkdansgillet i vackra folkdräkter spelade och
dansade och därefter blev det barnens tur, precis som det ska vara dagen till ära.
 
En stor tillhörande park promenerade vi i under enorma ekar och gamla blomstersorter.
 
Vackra byggnader finns överallt runt omkring.
 
 
Här gifter sig många och vid denna vackra bro tas otaliga bröllopsbilder.
 
 
Här sitter vi under en urgammal sten pergola på Baldersnäs.
 
Ja dagen blev oerhört mysig och kändes lyxig. Vi åkte längs de vackra dalslandsvägarna hemåt
och på kvällen skulle vi gått över till grannarna för att grilla.
 
Men min ork är inte som den en gång varit så när vi väl var hemma kraschade jag i sängen
och sov ett par timmar, så kvällen blev inte som jag önskat, men numera måste jag använda
min energi till en sak per dag som jag orkar helt och resten får jag lägga åt sidan även om det
är midsommarafton.
 
Jag lever ett varannan dags liv. Aktiviteter ena dagen ger automatiskt en hel dags vila efteråt.
men eftersom jag vet att det är så, så får jag tänka mig för noga hur jag planerar som t ex
inför vårt bröllop. Då gäller det att vila dagen före, ta det lugnt, för att kunna ta in varenda
minut och ta in all lycka till sena natten.
 
Vi har planerat i sakta mak i min takt och det har gått väldigt bra hittills.
Just i detta nu tar jag fram musiken till dansen medan mannen min målar hallen i stugan.
ja, vi har det mysigt och har våra olika projekt.
 
Skulle så gärna vilja visa vad jag pysslar med inför vår stora dag, men vi vill att gästerna
ska får se det först som en överraskning på festen, men bilder kommer efter bröllopet.
 
Nä, hörrni, nu ska jag koncentrera mig på låtvalen till dansen...och en sak är säker!
70-80-tals musiken kommer att DOMINERA! ...och discobrudarna och killarna återuppstår
I våra festblåsor och våra barn som är födda på 80-talet kommer att häpna över föräldrar
som dansar så klackarna går av....nä förresten de kommer att dansa med...DET är vår generations
privilegium, att ha kul tillsammans med våra barn på dansgolvet, för vi gillar ju alla att
dansa till den bästa musiken som gjorts.
 
 
 
TJOFLÖJT !!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anna

Vad glad jag blev att höra av dig. Magiskt vackert ställe det där, hoppas även jag att få besöka någongång.

Så rätt att gå på sin magkänsla, vad vill jag göra, vad orkar jag med.
Vi har firat på landet i över 15 år men i år firade vi hos vänner på Ekerö och det var så trevligt och lättsamt med knytis, långbord och roliga lekar. Kände att det kan bli kravfyllt och stressigt att stå som värd år efter år, även kul med variation.

Då väntar jag med spänning att få se bröllopsfoton på bloggen snart, gläds så med er båda. Vad vacker kärleken är <3

Kram från Anna

skriven
#2: Elisabet Roslund

Kraaaaaam på dig Anne!!!

skriven
#3: Anonym


http://wimp.com/beatingcancer/

skriven
#4: Anne

Tack för länken, Anonym. den grep verkligen tag i hjärtat! Helt otroligt om det funkar! Men det verkar som att det bara är studier än så länge.

skriven
#5: Kia(ängeln Simons mamma)

Ha det så gott nu Anne.Imorgon lämnar vi glasscheckar till Barncancercentrum på Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus i Göteborg.Vi ska strosa runt i Haga och även besöka Saluhallen.Alltid hittar vi något gott.Hoppas att nu solen vill lysa över oss.Kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :