Grattis på 25-årsdagen i himlen Madeleine......

 
 
Grattis min vackra fina Madeleine på 25-års dagen!
Önskar så att jag kunde baka en tårta, tända 25 ljus
att du fick blåsa och önska dig vad du vill.
Kanske att du önskade dig barn och familj
att få vara frisk, att få uppleva livet,
resa som du älskade, sjunga med dina vänner,
planera framtiden och vara i den bästa tiden.
Du hade nog redan bott i Spanien
som du var på väg till när du blev sjuk.
Spanien var ditt land, spanska ditt språk,
dit vi hade åkt för att fira din stora dag.
Jag firar dig ändå mitt hjärta,
lägger blommor på din grav och önskar,
att du har det bra i himlen och att du hör mig,
och även om du vill att jag ska vara glad och
lycklig så sörjer jag i mitt hjärta att du inte fick
uppleva det som är så självklart för alla friska
ungdomar, att få leva sig in i framtiden,
att få samla upplevelser och minnen,
att få gå igenom alla faser.
Christine är i Spanien idag och hon bär dig
med sig vart än hon går.
Hon äter födelsedagsmiddag med dig ikväll från det
land som du älskade så.
David saknar dig, dina vänner saknar dig,
alla som kände dig saknar dig.
Du fattas oss alla mitt älskade barn.
Älskar dig mest av allt i hela världen ♥
 

 
Och så köpte jag denna ring idag för att
hedra Madeline på 25-årsdagen.
Design Annica Wallin,
på ringen står det
"Mitt hjärta"
Den bär jag på
höger hand
eller
kring
halsen

Kommentarer :

#1: Anna

Kära Anne <3
Livet är ju inte på något sätt rättvist och att förlora sitt barn den allra största sorgen.
Jag följde Maddes blogg då jag själv insjuknat i BC och trots att jag ej kände henne blev jag helt betagen i hennes sätt att hantera sjukdomen och hennes ord i bloggen. Hon är en helt enastående tjej som man aldrig glömmer, hon gjorde avtryck här på jorden.
Kramar i massor till dig idag. A

skriven
#2: Kia(ängeln Simons mamma)

Vet hur den saknad och maktlösheten är Anne.Idag....en riktigt fin sommardag och Madeleines 25 årsdag.Så fort värmen kommer får jag alltid en ångest över att min älskade Simon inte finns mer här på jorden.Han hade alltid lätt till skratt och var som din Madde....levnadsglad och älskade Spanien.Han fick i alla fall börja läsa spanska innan cancermonstret invaderade hans kropp.Ska lägga en ros extra hos Simon idag för att hedra din älskade dotter.Kramar Kia

skriven
#3: Lena

Ni är så lika. Lika vackra. Kram från en annan Änglamamma

skriven
#4: Susanne

Vill sända mina allra varmaste kramar till dig! Din dotter Madeleine är så vacker! Är säker att hon finns i din närhet. <3

Varma hälsningar från en mamma som saknar sin son oändligt

skriven
#5: Maria

När jag läser dina ord stannar nästan mitt hjärta! Kan inte ens tänka mig att "överlveva" en så otroligt tuff sak som att mista sitt barn. Jag förstår att på någotvis gör man det men sorgen finns alltid kvar efter de som lämnat jorden-ännu starkare när det är ens barn som lämnat jorden. Ni är så otroligt lika du och Madeleine-lika vackra!
Min tro är att de som lämnar vår jord finns i vår närhet-de finns där för stöd för oss i resten av våra liv-och där de finns finns inga krämpor och smärta.....Vacker ring du köpt! Styrkekramar Mariab

skriven
#6: Maja

Har det gått ytterligare ett år...så snabbt. Jag minns då jag satt och ulkade över din förra kärlekssmärtande så svåra inlägg. Oj..ord finns inte som täcker och räcker.
Kram Anne.

skriven
#7: Karro

Skickar de varmaste kramar man kan över cyberspace och är så tacksam för att jag fått ta del av Maddes klokhet på hennes blogg. Det har hjälpt mig mycket. KRAM

skriven
#8: Emelie

Hej!

Har tidigare læst din dotters blogg - føljde henne under hennes kamp mot cancern och har nu och då læst din efter att hon læmnade jorden. Var en stund (några år rættare sagt - oj, vad fort tiden går) sedan jag læste din blogg nu, och møts idag av att du drabbats av cancer. Tænker på dig och dina, och skickar øver massa varm och positiv energi till dig!! Kram, Emelie

skriven
#9: Elisabet Roslund

En klump i magen...........tårar i ögonen.............
Ni, våra allra finaste änglabarn som skulle fira födelsedagarna med oss i stället...........Vi får fira rikitgt när vi ses igen!
Kram/Elisabet

skriven

Kommentera inlägget här :