Ett virkprojekt jag skapade i Jordanien.....

När vi packade inför vår resa till Aqaba som jag skrivit om i mitt förra inlägg så samlade jag ihop
alla vackra garner jag hade i en påse, lite tyger, virknål och ett sykit. man vet aldrig när andan
faller på och sitter man under ett parasoll, ja då kommer inspirationen per automatik.
 
Jag köpte många olika Tildagarner i en butik men ville egentligen ha Catania men det fanns inte,
och jag hann inte beställa av http://bautawitch.se/ innan vi åkte. Jag får göra slut på dessa nu innan
jag handlar på mig mera. Tilda är rätt OK att virka med så jag är ändå nöjd.
 
Några stuvbitar fick följa med för att jag skulle ha möjlighet att få fler infall.
 
Jag blev så inspirerad av alla vackra mönster som fanns på kamelsadlarna så det fick bli mycket färg.
 
 
Insidan fodrade jag för hand med stuvtyget.
En liten sminkväska att ha i handväskan.
Eftersom jag inte hade knappar med mig så virkade jag en. Grunden är en prästkrage som jag
virkat ganska hårt och dekorerat i olika färger. Den blev ganska hård så det funkar som knapp.
 
Min dotter var hemma förra veckan och hon tyckte den var så fin så då var det ju helt självklart
att den fick flytta in i hennes handväska.
 
Det var ett kul projekt, jag kanske gör flera, men just nu håller jag på med ett enfärgat projekt
som är lite krångligt men roligt. Visar resultatet när det är klart.
 
 

Kommentarer :

#1: birgitta

Så läckert! En riktig karamell. Du kan du! Lyckliga Christine

skriven
#2: Lan

Åh Anne, så fin den blev, underbart med de ljuvliga färgerna tillsammans & det fina mönstret med olika virkvarianter. (önskar jag kunde virka så!) Härligt med inspiration från Mellan Östern! /Kram Lan

skriven

Kommentera inlägget här :