Lagen om alltings jävlighet!

....eller the Law of Attraction om ni så vill.

Gårdagens surpuppande från min sida spillde nog över till idag också
må jag säga!

Dagen började med att sköterskan kom för sent och det blev stressigt
för Madde, dessutom visste inte denna för dagen okända sköterska
i 60-årsåldern hur alla attiraljer till port á carten funkade så hon sinkade tiden med
att åka och hämta grejer som hon kände bättre till hur man ska använda.
Jag påtalade att dessa "tillbehör" används hela tiden utan problem
av Maddes ordinarie sköterskor.

Nåväl, när hon väl kom tillbaks och jag hade påtalat att Madde har bråttom
då hon ska ha en intervju om en stund så är det nog bra om du skyndar på lite......
S=Sköterskan
A=Anne

-S: Ja visst men vilka prover ska jag ta...????
-A: Daa....Ni har ju fått originalremissen som finns på er expedition!
-S: Den har jag inte sett, bara sett anteckningar i dagboken vad som ska göras
      och där står bara att Elstatus ska tas.
-A: Som vanligt har jag kopior på allt så här står alla prover som ska tas,
      inklusive HB, trombocyter, ALAT;ASAT; leukocyter, Kalium, calcium, neutrofila,
      TPK, GT, DT, mm mm, dessa skall tas varannan dag pga av att Madde äter cellgifter igen.
      Dessutom ska du skicka detta via akutsvar.
-S. Jasså det visste jag inte, det står det inget om.
-A. Nej, men nu säger jag att det är så!

Jag går in i köket och kokar av ilska varvid Madde ropar....
Mamma kom hit...sköterskan stack fel!
Jag kommer in och frågar:

-A: Hur många felstick har du gjort?
-S: Ett, det är inte så lätt att känna var centrum av porten är så det blev lite fel.
-A: Nu får det vara nog, du får skicka hit en annan sköterska om du inte kan detta!
-S; Jo, jag gör sådant här ofta men ibland blir det tokigt.

Jag gick ut igen och formligen ville skrika %¤#"(/&¤#&/(/)^^ väldigt fula ord!!!
När jag kommer in igen så har hon stuckit fel 2 GÅNGER och tredje gången lyckades hon.
Madde är helt vansinnig och superstressad inombords.

Sköterskan går iväg efter  med svansen mellan benen, ber såååååå mycket om ursäkt.
det som i vanliga fall tar några minuter tog mer än en timma för henne....
Hon förstod nog att jag inte vill ha henne här igen.

Senare ser jag att hon dessutom glömt nålar och andra saker som
ska in i riskavfallsehållaren...och de är kvarglömda på golvet i en skål.
Jag blir fullkomligt rosenrasande och tar kort på eländet.
Dessutom blodade hon ner lakanen och Maddes tröja.

Hur klantig kan man få vara???
Imorgon ska jag ringa till verksamhetschefen!!!
Hon borde gått i pension för länge sedan!

Vet inte längre om det är jag som håller på att få ett nervöst sammanbrott
eller om det är helt normala krav som jag ställer.
Jag vet att jag har kontrolbehov, men i vårt läge är det nödvändigt
att ha superkoll på allt som händer, den som är sjuk utan anhöriga
har det så oerhört tuffare i dagens sjukvårds Sverige.
Fel begås hela tiden, men väldigt få anmäls, särskilt inom hemvården.
Många jobbar för länge utan de senaste metoderna och kunskaperna.

När sköterskan gått gick även jag och Christine för TTELA skulle göra
repotage med Madde så hon ville vara ifred, och allt gick bra, så det publicaras imorgon.
Efteråt var hon jordiskt trött, ändå orkade hon gå ut med Naiad och mig på kvällen!

Så så...
Senare på dagen kom en rolig överraskning...syrran och hennes familj kom från Gotland
och hälsade på...de tog en spontan rundresa med bil via Öland och hit till västkusten.Jättekul!

De skulle eg. åka till Italien men valde att vara med familjen, det är äkta kärlek må jag säga!
Vi var på stan och fikade och gjorde lite annat smått&gott.
Senare på kvällen beställde vi Thaimat hem och myste med Madde.
Green Curry Chicken

Lilla Leo 1 år skuttar omkring hemma och har roligt, men så.....
hör vi ett skrik i vardagsrummet...Leo har slagit sig, tappat ett glas med vatten
i Maddes bärbara varvid det blev kortslutning och datorn dog...

Raed hällde ut vattnet som droppade och försökte därefter torka
datorn med hårtork.....stackarn...ja ni förstår att den behöver ligga
på torken några dagar innan vi vågar lämna in den för reparation.

Det viktigaste är ju alla Maddes 1000-tals bilder som ligger i den, så vi håller
tummarna för att det går att rädda åtminstonde bilderna.
Madde var extremt uppgiven och tänkte nog att all skit landar på henne....

Ja, ja...klantiga kan även vi vara..borde väl ändå ha förstått
att plocka bort allt som kan blir förstört eller skada Leo.
Detta var ju ingens fel...shit happens..
...men denna dagen har verkligen varit tålamodsprövande.....

Glömde säga att Christine flyttat till Stockholm åxå igen idag,
så det kändes lite jobbigt för mig att hon flyger igen,
men förstår henne fullt ut, det är ju där hon har sitt jobb
och sina vänner och sitt liv. Här känner hon ingen.
London som hon kom hem från känns längre bort..så...
E Stokholmo  är ju bara ett stenkast bort.

Jag älskar mina barn mest av allt i hela världen och det säger jag till dom ofta!
                                    
Christine på fest i Göteborg-08         Madeleine i Spanien-06

Nä, nu ska jag slänga mig i soffan och se en film.

Det som hänt idag är historia, det som händer imorgon är ännu påverkbart.
Så jag bestämmer mig för att vara glad, så händer det fantastiska saker :-))

...the law  of attraction.....

Kommentarer :

#1: Jen

Det är gött tjejen! Lägg det bakom dig nu...



Idag håller jag på ditt "Dagens tips". Allt är bra idag oavsett vad som än händer. Än så länge går det riktigt bra. Eller beror det på att kl bara är 9:05? :o)

Oavsett - idag kan inget rubba mitt soliga humör.



Mängder med kramar och positiv energi till dig!!!

KRAM!

skriven
#2: Emma Velentino

Vill bara beklaga sorgen! Sitter här och läser igenom dina tidigare inlägg och vilken kamp ni har stridit. Fan bara att livet är så orättvist ibland. Men det är imponerande vilken styrka du har!



Din Madde var så vacker. Underbart foto!



Kram

skriven
#3: Anna, Isak & Olivia

Vilka vackra döttrar du har, förstår att du är stolt!

skriven

Kommentera inlägget här :