Ny dag, nya möjligheter

Dagen började så bra!
Paulina kom kl. 10.00 samtidigt som sköterskorna
som skulle göra morgontoalett med Madde.

Jag, Paulina och hunden tog en promiss ut till Gärdhem,
och vid getfarmen knackade vi på för att höra när hon öppnar
sin gårdsbutik igen.

"Den är öppen på torsdagar så ni kan komma imorgon eftermiddag"
Vi fick se det inte många får se...där står hon i mejeriet
och ystar och gör fantastisk getost i alla de former och smaker.
Jag har köpt tidigare hos henne och det är MUMMA!!!

På landet är det OK att bara knacka på...helt UNDERBART!

Eftermiddagen var lugn då både jag och Madde tog en Nap,
vilket var välbehövligt eftersom vi somnade kring 05-tiden efter
att Madde haft lite krångel med ett och annat....

Maddes pappa kom förbi så jag kunde handla lite mat för kvällen.
Vi åt och det ringde på dörren...plingplång....

Det var grannen i dörren bredvid som ville hjälpa mig med att
frakta bort mitt uråldriga torksåp som jag aldrig använt.
Han och hans sambo bar ner schabraket ner för vår berömda spiraltrappa
och körde den till återvinningen.
Vilka underbara grannar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bara sådär.... de gör något som hjälper mig i vardagen.
TACK till mina goa grannar!

Samtidigt när vi bar ner skåpet kom min bästa väninna Anita över,
och hon hade med sig en dundergod cheescake till Madde som
hon bara älskade!

Vi bubblade och babblade såg på IDOL tillsammans med Madde,
och som sig bör kommenterade vi ALLA som deltog i detta spektakel.
Lika kul varje år måste jag säga.
Juryn får klart godkänt från mig, de är raka och ärliga och inte alls
särskilt elaka, de som åker ut har inte där att göra!

Madde vill ha en förlängd kväll innan sköterkorna kommer och
hjälper henne i säng. Hon ville se Sex &the City*2 innan de kommer.

Fick även samtal på eftermiddagen från Olof i LA som har koll på
Maddes "specialmediciner" från USA.
Vi kom fram till att hon ska ta fler kapslar per dag för att vi ska
kunna se om AMINOACT biter på Maddes cancer.

Vi håller tummarna och konstaterar att detta varit en bra dag!
Madde har inte haft så ont som hon brukar ha, så vi hoppas och tror
att det finns alternativ till den vetenskapliga medicinen!

Nattinatti!







Kommentarer :

#1: Ferhat

Nu är du med :D. Kolla in i min blogg imorgon vid kl.16.00 och se om din blogg blev till dagens blogg :D

skriven
#2: dave

Hej Anne!

Hoppas det är så bra det går därhemmma!

Ta hand om dig själv så gott det går,

jag vet inte om jag sagt det. Men du är sjukt

imponerande mamma. Madde är fullkomligt medveten om att hon har den bästa mamman!! Saknar er tre (Naiad), kolla in på min blogg så får du se en väldigt vacker bild på din dotter och mig :)



God natt kram

David

skriven
#3: Peter PC Carlsson

Att se idol är som roligast nu i början när det fins så många som inte fattar hur illa de sjunger. Frågan är hur det är möjligt att de kan missa sina katastrofala röster.

Men jag ärglad attde gör det för det blir ju roligare att titta då.



Kram till er alla särskillt till Madde.

skriven
#4: Anonym

Hittade Maddes blogg av en slump och sedan även din och Davids. Ta väl hand om varandra, mina tankar är ofta hos er. Ni är fantastiska, kämpa på ...Ni fokuserar verkligen på möjligheterna. Krama till er alla. Från tvåbarnsmamma i mellansverige

skriven
#5: vindensmelodi

Sänder ljus och värme,,,kärlek och kraft i dessa dagar.



Tänker på er,,, alltid.



Kramar

skriven
#6: Lena A

Hej Maddes mamma!

Läser dagligen Maddes blogg och vill bara skicka er mina största kraft o styrke kramar till er familj! Madde är en fighter, men det vet ni ju redan =)

Allt gott till er!

Kram från en annan mamma

skriven

Kommentera inlägget här :