Uppförsbacken har planat ut...

Ja, då var jag här igen.....
3.e omgången gav mig en rejäl snyting både fysiskt och mentalt.
Har mest legat i soffan, vilat, virkat liggandes, tittat på filmer,
käkat praliner och allt som smakar något över huvud taget,
säker gått upp 3 kilo av allt cortison och småätande.
Gått små promenader och umgåtts med familj och släkt, o vänner
men det tog musten ur mig även om det var roligt med student och familj.

Äter även medel mot svamp 4 ggr per dag+ innan läggdags.
Ett flytande medel man får ha i munnen 10 min varje gång.
den mår man åxå illa av....tungan känns som en ryarmatta....
...och magen är som en cementblandare
men blandaren har gått sönder...ja kroppen börjar strejka lite
varstans och det är fruktansvärt nedbrytande.

Försöker sikta på delmålen hela tiden och när halvtid var avklarad,
så ser jag nästa milstolpe som en maratonlöpare kämpar sig igenom
varenda meter fram till mål...

 Ett steg i taget...

Men detta är inget maratonlopp som är slut på några timmar då värken går
över och man kan äta sig ett skrovmål och ladda om...nä...
Detta är tuff shit! Ingen omladdning, inga skrovmål, inte ens ett
litet glas rödvin smakar någonting. 200Kr vin eller 69kr spelar ingen roll.

En riktigt svag vecka är till ända tack och lov. Igår orkade jag tom cykla till stan.
Hejja mej! Idag städar jag för första gången på flera veckor, för det ska bli fint
hemma. Christine kommer hem i eftermiddag och vi ska ha världens mysigaste
vecka tillsammans.

För....imorgon fyller Madeleine 22 år i himlen och vi ska göra iordning hennes
grav med ny jord och fina planteringar, sådär på riktigt för första gången.

Imorgon fyller även lilla underbara Alice år, hon är min favoritunge bland
vännerna. Så hon får en present i Maddes ställe.

Så nu är det njutartider fram till nästa milstolpe den 26/5 då min nya Taxoterebehandling
börjar.....ska inte ha förväntansångest...tänk som en elitidrottare, tänk som en elitidrottare,
tänk som en elitidrottare...



Nu hinner jag inte sitta här och babbla....ut och plocka vitsippor i massor till bordet.

Trött på mitt utseende just nu så jag får gräva lite....Voilá!...


Hittade en bild...här är jag 17 år....1982....minns det som igår!



Kommentarer :

#1: Millan

Usch, låter inget vidare med den där snytingen!

Men, nya, friska tag, och den här tiden är snart förbi.

Och nu får du ju tanka av Christine. ;-)

Önskar er en riktigt härlig vecka!!

Massa kramar och energi från mig!

skriven
#2: Marika

Hej Anne!



Skönt att du orkar skriva igen. Jag har tänkt mycket på dig och vill av hela mitt hjärta att du orkar kämpa hela vägen genom dina behandlingar. Det kommer du att göra!

Men du måste också tillåta dig att bara vila och vara i nuet. Precis som du skriver, ta ett steg i taget.

Kul med bilden när du var 17, det är ju så jag minns dig. Men jag måste säga att av alla de andra bilder du har visat på dig själv så är det samma tjej fast lite mer mogen...eller vad man nu säger...Du är lika fin idag! Styrkekramar från mig.

skriven
#3: Nicka

Hej Vännen..



Inte så lätt att gå igenom det Du gör.

Och vikten hör ju till.

Fint Foto på Dig, Du är lika Fin Nu !



Lovar att Tänka på Madde imorgon och även David..

Hoppas han har en utmärkt semester.

Det är han verkligen värd.



Ha det så Skönt med Christine.

Kramar till Er båda../Nicka

skriven
#4: Elisabet Roslund

Ja, visst är sjutton år något man kommer ihåg......

Så bekymmersfritt även om man tyckte man hade så många som inte förstod en. Man var ju vuxen, men ändå inte.

Nu har du kämpat så Anne och du har kommit långt. Nu lägger du snart in nästa växel och kör järnet. Snart är du i mål, så mycket fortare än du tror.

Snart kan du lägga detta jobbiga bakom dig och är inne i ditt nya friska liv. Go on Anne!!!!!!!!

Kram/Elisabet

skriven
#5: Karin

Hej Anne,

kikar in här lite då och då. Tycker du skriver så klokt och tänkvärt om små och stora saker i livet.

Önskar dig en härlig vecka, kämpa på!

Kram/Karin

skriven
#6: ingla

Hallå du tappre krigare!!!!!

Ok, det blev alltså Taxotere....

Är du intresserad av mina erfarenheter så säg till, du har ju min mailadress!!

KRAM

skriven
#7: Linna

vad sööt du var!! ♥

skriven
#8: Anonym

Jag är inte så ofta inne på din blogg, men det händer då och då. En av mina goa ungar som jag burit i min mage och ammat vid mitt bröst är så lik dig, Irja och Madde. Jag hoppas verkligen att du kryar på dig!

Trotts allt är vi ju på något vis släkt.

skriven

Kommentera inlägget här :