Sticka, sticka och åter sticka.................




Att sticka halsduk är inte direkt omväxlande, men snart är den klar.....
på tordag ska den vara klar, men det känns som jag stickat en mil....
De är ju så stora och långa i år...har en bit kvar, bara stickat 1,5m än...

Bildbevis kommer när den hänger på Christine...kan ju inte visa
i förväg....och nej den ser inte ut som ovan....

Vilken tur att jag bara gör en av var sak i mitt pysslande.....gillar omväxling.

Tittar mycket på andra handarbetsbloggar för att få inspiration, men en blogg
som jag är fullkomligt förälskad i är Fröken Elsas virkblogg.
Man blir garanterat glad av hennes små virkade möss och små sagor.


Bilden är lånad av http://elsasdesign.blogspot.com/
Gå in och kika och du ler med hela ansiktet.

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Lyckliga du Christine som kan värma dig nu hela vintern i en hemmastickad halsduk.

Du är duktig Anne, säger jag som inte kan sticka.

Kramar till er båda/Elisabet

skriven
#2: Anne

Jag får väl tacka vår "stränga" syslöjdslärare som tillät mig att sy, väva, tom knyppla och göra alster på rasterna....fick smyga in i slöjdsalen...

...jag var ju en glad nörd liksom...



Jag tyckte mycket om Eivor Molnit, men de flesta såg syslöjd som en håltimme...och killarna körde rally med symaskinen...hihi..



Får även tacka en kreativ släkt, alltifrån mor&far till kusiner och farmor!



I vår familj lärde sig alla både snickra och sy, killar som tjejer.



När andra var ute och busade satt jag och pressade blommor mellan tunga böcker och pluggade....på högstadiet..

Nördfaktor 100!...men det har jag nytta av idag...hehe...

skriven
#3: Malin

Helt ärligt jag har haft en sån halsduk. hehehehe

skriven

Kommentera inlägget här :