Orka lite till...

Ja, då var jag hemma igen från Göteborg och den 22:a strålningen är avverkad.
men man är helt slut efteråt...inte av strålningen utan av pendlingen på 45:an som är hemsk.

Vägarbeten så gott som alla de 16 mil jag kör per dag....och lååååååånga köer!



Nåväl, inte bölir det mycket mera gjort om dagarna, så det känns som att
energin går åt till just detta.

Funderar på om jag gjort något kul dessa snart 5 veckor som strålningen pågått.

Ja, förra tisdagen hade jag en rolig pysselkväll i vår föreningslokal för de som
ville ta med sitt pyssel och fika, prata och skratta.

Det kom några supertrevliga damer, så vi var 7 personer första gången.
Jag och min väninna pysslade lite mellan skratten och fikat. De övriga damerna
fikade och gjorde oss sällskap. med eller utan pyssel spelar ingen roll.
Bara man har roligt!

Sista tisdagen i månaden håller jag denna lilla myskväll och jag hoppas att fler
kommer nästa gång. Istället för att glo på TV hemma, så kan man träffa sina
grannar ett par timmar i vår fina lokal.


Man kan göra små söta saker som blir klara fort...gillar jag....som denna
lavendelpåse jag virkade i somras. Nu broderar jag monogram på olika
saker...får väl ta bild när jag är klar. Det är väldigt pilligt, men roligt.


Denna har jag inte gjort, men har broderat något liknande till Christine.
(glömde ta bild på den innan jag gav den till henne)

Blev också otroligt glad när min mor hittat en gammal Husqvarna trampsymaskin
i bra skick som jag genast köpte per telefon...var i Sthlm just då.
Hämtade ut den häromdagen och den var superfin. Nu kan jag sy lite större
grejjer och i tjockare tyg...dom är bra dom därgamla hederliga sakerna, men
mest köpte jag den för prydnads skull.



Min fina gamla symaskin ska bli vitmålad och underredet ska få
vara svart....tror jag....bilden är lånad från nätet men min
ser exakt likadan ut.


Kommentarer :

#1: Minna

Fina saker...ha en bra helg!

skriven

Kommentera inlägget här :