Dagens pysseltips 28 nov.

Hej igen,

Helgen har varit lugn och skön. Åkte till stugan i torsdags för att landa och promenera
i skogen för att samla material till julpyssel. Stormen hade blåst ner alla kottar från
granarna så det var bara att plocka färska fina torra kottar och finfin mossa därtill.

Torsdag-lördag tillbringade vi med mys vid brasan då vinden ven runt knuten,
men det var riktigt mysigt i den varma julpyntade stugan trots blåsten.

Pysslandet och pyntandet har ju inga gränser före jul, men jag har bara börjar lite
smått och idag ska jag få upp fina julgardiner som jag köpte i lördags.
Igår var det julmarknad och inköp av smått och gott bla på min favvoaffär Gräddelin.




Är dålig på att baka kakor, men till jul brukar det bli i alla fall några
mjuka goingar. Fina formar finns att köpa på Gräddelin :-)



Det söta lilla signalhornet inköpt på Gräddelin igår, går t om att spela på!


En avlångt fat med tjocka ljus, mossa & kottar från dalsländska skogarna. Quack!!


Murgrönan som jag precis tagit in för vintern fick sig en liten julutsmyckning också.


En bra början på veckan önskar jag er därute...nu dags att gå ut innan solen går ner.

Kommentarer :

#1: Ida J

Vad sägs om att jag kommer till dig o fikar en dag, o så får du gärna ta med mig till Gräddelin? :-) Saknar dig! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :