Ljus och kärlek till alla som blivit änglar...

Just denna helg är en av de finaste på hela året.
En helg då vi tänder ljus och tänker extra på alla de själar
som lämnat jordelivet,
både gamla och unga,
bebisar, tonåringar,
kanske din syster eller bror,
farfar eller mor,
de flög iväg av naturlig ålder,
sjukdom, olycka eller t om mord.

Alla de vi tänker på är människor vars
själar lever vidare i en annan dimension,
jag hoppas att det är så,
jag hoppas att de har en fin tillvaro,
jag hoppas att just mitt barn hör mig,
att mitt barn är lycklig där hon är,
att hon fått en ny mening,
nya vänner och gamla hon får återse.


De säger att sorg är för de levande,
att gravar finns för att vi ska minnas,
men hur kan vi veta att inte de döda
också sörjer precis som vi?

Det kan vi aldrig få reda på,
men vi kan tro,
tro att det blir bra ändå,
tro att vi en dag får mötas igen,
i en annan värld,
i en lycklig återförening.

Så ikväll går vi till Maddes grav,
lägger en hjärtkudde, tänder ljus,
och sätter oss i kyrkan en stund.


Gör din egen krans, mycket roligare och tillverkad med kärlek.


Du behöver oasis el. något lättformat som grund. Material hittar du hemma
i dina skåp. Man tager vad man haver. Jag gjorde en hjärtmall och skar ut
med kniv, stack igenom två träpinnar för att få ett helt hjärta av mina oasisbitar.



Plockade mossa och lindade runt oasisen med grönt metallsnöre som
finns att köpa i blomsterhandeln. Vanligt snöre eller tråd går bra också.



Stack in vita tygrosor och lite vit ljung, sprayade med lite "snö" som
finns att köpa i hobby affärer. (hade kvar sen förra julen) På med skylten
saknad köpt på Blomsterhallen. Den blir fin vid Maddes grav.



Föreslår att man gör kransen ute...det blir stökigt. Nu har jag städat,
så det är höstfint på loftgången och fullt med ljus på kvällen.



För ett par veckor sedan gjorde jag höstfint med plockat från naturen.
Höstens färger är fantastiska och håller bra på loftgången.


Mossa i krukor och till jul sticker man ner julkulor eller tomtar...



Välkommen-kransen gjorde jag häromveckan av plockad mossa under
min skogspromenad. Lite röda bärkvistar som dekoration.
Gör om den lite till jul och hänger på dörren...



Och kålbuketten är så vacker i blomlådan...

Må så gott alla därute, och gå till en kyrkogård och tänd ett ljus för någon
ni känner som dött.

Ikväll efter kyrkan blir det fredasmys med älsklingen.


Kommentarer :

#1: Marléne

Jag ska till pappas minneslund och några gravar, men först i morgon kväll.

Nu blir det många tända ljus utanför och i mitt lilla hus i stället.



Tack snälla för tipset om hjärtat. Det blev så fint och din älskade Madde finns nära dig hela tiden i allt du gör och allt du är. Vackra Madde. Vackra du.



skriven
#2: Marléne igen....

P.s Har du läst "Himlen finns på riktigt"...

Jag tror inte jag är troende på det sättet, men jag tror. Och efter att ha läst boken tror jag än mer.

skriven
#3: Happy

En extra kram till dig/er idag <3

Vilka otroligt vackra dekorationer du gjort!!!

skriven
#4: Annelie

Jättevackert hjärta du gjort till Maddes gravplats.

Kram från mig ! Annelie

skriven

Kommentera inlägget här :