Pysseldrottningar är vi allihopa, allihopa, allihopa.......

Idag har jag skickat ett stort paket till dotter för att hon ska kunna fylla
sina fina strutar med små paket i den fina adventskalendern som hon
gjorde när jag var i Stockholm senast då vi hade pysselhelg tillsammans.
 
Innehållet avslöjas på fredag då jag förmodar att Christine bloggar lite på sin sida;
http://cnulducheft.blogg.se/  
 
Christines fina strutar som hon tillverkat själv och fort gick det... en oväntad talang,
en pyssledrottning är hon fast hon vet inte om det ännu...:-)
 
Mina pyssel är lite hemliga då mycket av det jag gör ska bli julklappar så det är lite
svårt att skylta med dessa i bloggen, men jag ska försöka lägga ut lite annat pyssel
emellanåt så här i adventstider.
 
Nu är det bara upp med adventsstjärnor och göra lite städröj innan finliret startar....
 
Om du har en öppen spis eller vill göra fint på bordet.....
 
 
Den här boken önskar jag mig i julklapp...
 
 Underbara bilder.....
 
 
Inspirationsbilderna hämtade bl a från http://vitadrommarochbusigabarn.blogspot.se
Ska nog gräva fram Maddes gamla skridskor och hänga upp....
Christine hade hockeyrör så det blir nog inte detsamma...hihi..
 
Söt adventskalender kalender på snöre....
 
 
Ja...det var några inspirationsbilder tills jag fotat mina egna.
 
Nu hinner jag inte sitta här mera, för jag måste göra adventsfint hemma.
 

 
 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Så vackra bilder som du visar.Minns när barnen var små och jag satt uppe halva natten och gjorde deras adventskalendrar.Hoppas att man snart begåvas med barnbarn så man kan börja igen.Majascottage.se säljer nu Mailegs underbara kalenderpojkar och flickor.Dom är dyra men så fina 150 cm höga.Sköt om dej och ta det lite easy så att du inte drar på dej en onödig infektion igen.Kramar Kia

skriven
#2: Lottie Anderbern

Vad mysigt! Önskar jag hade tid för pyssel, så rogivande det låter. Jobbar alla veckans dagar, så en stund, sent på kvällen, i din pysselhörna räcker mer än väl. :)

skriven
#3: Anne

Kia, du behöver inte vänta på barnbarnen...jag väntar också men så länge fortsätter jag att göra till Christine som har barnasinnet kvar...och det har jag också.
Gör en kalender åt dig själv, det är roligt och be mannen fylla den med hemliga små paket...hihi...

skriven
#4: Anna

Hej Anne.

Din blogg är så inspirerande , klok och dessa vackra bilder som verkligen lockar fram julkänslan hos mig.

Lyssnade återigen på din radiointervju och känner så med dig och det du går igenom. Lever själv med en spridd bröstcancer sedan 3,5 år men som har hållit sig lugn sedan jag behandlades med strålkniv.

Har du hört om en medicin som heter TDMI-1 eller något liknande? Tror den kommer ut på marknaden snart och läst mig till att den gett mycket bra resultat i studier.

Önskar dig en riktigt fin Jul tillsammans med dina nära och kära. Stor kram till dig <3

Svar: Hej Anna,har sett din kommentar men inte hunnit svara. Jo, jag känner till T-DM1 och jag har en ständig dialog med min onkolog om den. kruxet är bara att den inte släppts än trots det goda resultat den gett i studier. Den bör komma under 2013, så jag får helt enkelt förlita mig till de nuvarande medicinerna så länge.
Väldigt frustrerande för oss som VET att bättre mediciner finns men att vi inte kan ta del av dom än.
Jag kommer att göra allt för att få de bästa tillgängliga medicinerna även om man får strida mot Goliat.
Nyfiken på strålkniven du fått. Var sitter dina tumörer? Jag bad att få strålkniv men de sa att det inte gick att få vid halsen. Fick vanlig strålning där och det lyckades tack och lov. Men jag har tumörer i magen också. Vet inte om det går att stråla i magen.
Hoppas dina tumörer krymper och skrumpnar, vi får ha det hoppet vi som lever med kronisk cancer att det går att ta bort. Vi måste tänka så för inget är skrivet i sten och utvecklingen går framåt för varje år vi lever. Kram och Gott Nytt År till dig!
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :