Sista torgvantarna för denna säsong.....

De senaste torgvantarna blev till ganska snabbt i januari och det känns som
att jag är sugen på att göra andra saker nu som är lite mer våriga.
Har tusen idéer i huvudet som vill ut och jag håller på med några olka projekt
varav ett är virkning och ett annat är på teckningsfronten.
 
Har inte tecknat på väldigt länge men nu är jag sugen igen.
Jag ska väcka liv i mina  tecknade damer som legat i träda...kanske något
annat föds också som jag aldrig gjort förut. Gillar utmaningen att göra nya
tekniker och gärna ur eget huvud. Inspiration finns det gott om på nätet.
 
Så mitt fredagsmys ikväll blir att göra klart virkprojektet.
 
Systeryster fick långa handskar som går lite längre upp på underarmen.
 
 
 
 
Och så ett roligt pysseltips som jag såg på Pinterest. Det ska jag definitivt göra.
 
 
Vad gäller min hälsa så är det ganska lågt just nu. Är så trött så trött så TRÖTT!
Sista cellgiftsbehandlingen kommer 21/2 och det känns nästan som att man inte orkar
över tröskeln, men jag kommer att fixa även det.
Får gå på sparlåga bara och göra det nödvändigaste hemma.
 
Anledningen att jag inte blivit galen än är just tack vare min förmåga att kunna "stänga av"
det jobbiga som händer mig. I pysslandet och det kreativa hamnar man i ett meditativt "flow"
där tiden står still och där färgernas och klurigheternas portar öppnar sig i mitt inre som en
enda stor explosion.
 
Det ger energi i alla fall i själen även om man bara orkar sitta rakt upp och ner
och vila däremellan.
 
Jag tror att det är just därför som många pysslar, för att få ett andrum i vardagen.
Vad pysslandet består av är i sig inte så revolutionerande eller "viktigt", men känslan
av att ha gjort något med egna händer är nog ett behov människan alltid haft.
 
Nu ska jag ta en promenad för att handla lite mat och tidningen 101 Ideer.
Igår gick jag 3 km till stan  och det kändes, så mina föräldrar fick köra hem mig.
Idag blir det inte så långt. Man måste gå lite varje dag för välbefinnnandet.
Vi har vitt och snöigt och det är roligt, så på med vandringskängorna!
 
 
Önskar er en go fredagsmyskväll!

Kommentarer :

#1: Anna

Tror precis som du, att hitta något där man finner ro och kan skingra tankarna. Jag har hittat min ro i att promenera, får lugn i mitt huvud o min själ av att gå. Behandlas dock med lättare cyto än dig (Xeloda o antikropp Tyverb) så jag har kanske lite mer ork. Har nu gjort uppehåll m cyton över jul o känner stor skillnad men nu är jag igång med behandling igen om 2 veckor :-( Vill önska dig en fin helg. Kram från Anna <3

skriven
#2: Anne

Hej Anna,
Xeloda är också en tuff behandling. Jag fick den under våren 2012 och hann bara äta den några dagar innan jag blev jättesjuk. "Hela havet stormade", var så yr och illamående så att jag kände mig som en fyllehund. Inga tabletter hjälpte mot illamående och yrsel är svårt att stävja. Jag kunde bara ligga still eller sitta, då gick det någorlunda. men jag fick avbryta den kuren då jag inte tålde den.
Tur att du tål den.
Nu har jag gjort min dagliga promenad med pulkan till affären 2 km T o R. Lätt att dra varorna, men stegen var ändå tunga idag.
Ska försöka mig på att städa en stund, i alla fall ett rum, så det får bli vardagsrummet så det blir fredagsmysigt.
Vi får kämpa på tillsammans :-)
Kram till dig också

skriven
#3: Kia(ängeln Simons mamma)

3 km Anne,du är otrolig!!!!Pyssla på du och ta allt i din takt.....men ta inte ut dej helt.En fin helg önskar jag dej.Kram Kia

skriven
#4: Anna

Oj hemskt att bli så dålig på Xelodan :-( kanske haft lite tur i all otur o tolererat den helt ok sedan juli 2009. Jag äter den tillsammans med Tyverb så lite svårt att säga vad som är vad gällande biverkningarna. Trötthet o hand/fot-syndromet känner jag av,även behandlats för stafylokockinfektioner på tår :-( Klart vi ska kämpa på tillsammans Anne <3

skriven
#5: Elisabet Roslund

Jag skickar en Stärkande Läkande Värmande KRAAAAAM till dig

Svar: Kram tillbaka <3
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Ulle

Tipsar om en fantastisk norsk konstnärinna/handarbetare som framförallt stickar otroliga saker, brukar gå in där för inspiration, googla på "muffins verden"!

Svar: Gick in och kollade, ja visst är hon fantastisk med alla stickade saker och annat kul. Så avancerat kan jag inte sticka. Tack för tipset och inspirationen.
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :