Jill och lördagsmys på Rondo...

Igår vilade jag hela dagen för att orka kvällens roliga.
Vi hade lyckats få tag på biljetter på blocket till Jills
show som är slutsåld den närmaste tiden. Vi fick
kanonbra platser vid scenen och vi åt god meny
med vin därtill innan. 
 
Showen var fartig, härlig och glad och Jill imponerade
med att även dansa och släppa loss. 
En positiv kväll och jag orkade trots att det blev väldigt
sent.
 
Efter showen gick vi backstage som jag hade kommit
överens med Jill om. Baxade mig ner genom trappor
och kulvertar in mot deras krypin och det var då
ingen glamourös tillvaro om ni tror det. Ner genom
kök och slammer, soptunnor och betong. Så om
ni tror att det är glammigt hela tiden så är det fel.
 
Träffade henne i alla fall och vi fick kramas och
prata en stund innan hon skulle hem till familjen.
Jill är en väldigt varm tjej med ett stort hjärta.
Har träffat henne flera gånger i olika sammanhang.
 
Bland annat på Madeleines begravning 2008 då
hon sjöng Kärleken Är. Det var magiskt trots en
så sorglig stund. När hon igår sjöng den igen
blev jag helt överrumplad för jag trodde inte att
den skulle vara med. Men jag tillät mig att fälla
mina tårar och i nästa låt var jag glad igen.
 
Så Jill kommer alltid att ha en speciell plats i
mitt hjärta.
Sedan pustade och frustade jag tillbaka till utgången
med maken och kryckor som stöd. Min syresättning är
otroligt dålig just nu. Men det var värt varenda steg att
få krama om denna härliga och engagerade vackra kvinna.
 
Tack Jill för att jag och maken fick
ännu en dag att minnas.
 

Kommentarer :

#1: Kia,ängeln Simons mamma

Så fint att du orkade och även fick träffa Jill.
Vila nu ordentligt så att du är pigg hela julhelgen
Många kramar Kia

skriven
#2: Hanna Karlsson

Vilken härlig kväll!

skriven
#3: Susanne

Låter som en riktig toppenkväll! Så härligt med dessa guldkorn till människor som bjuder på sig själva. Goda minnen berikar verkligen och bär oss fram i livet.

skriven
#4: Annika

Anne!
Så skönt att höra från Dig. Förstår att det var härligt med några dagar med dottern. Har själv kommit hem efter några dagar med dottern i hennes nya hem i Tyskland....
Kramar från mig

skriven
#5: Lena

Anne! Hade barntimmeavslutning på Sandhems kyrkans gård nära dig... med luciatåg av barnen 2,5-5 år + föräldrar å personal, dagmammor mm - helt underbart😊
Lite sent kommer det in en mycket tränad man... Som jag känner igen... Sasha - ja du vet - har alltså hans barn i grupp o vi fick ett härligt samtal - han sa att det var en fantastisk tid vi hade på Swedenborg o kan bara hålla med😘

Svar: Ja Lena, de åren var fantastiskt roliga. Alla unga på ett företag med framtidstro och glädje. Mycket happenings och högt och dynamiskt tempo. Vi skrattade mycket. Jag har många fina minnen från den tiden men ännu mer spännande när vi flyttade ner till Gbg.Där utvecklades jag o fick lära mig mycket nu när företaget vuxit. En fantastisk resa vi gjorde. Kram till dig o kul att du jobbar med barnen igen. Anne
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Mia

Härligt att du fått uppleva endel i höst. Ja, den stunden Jill sjöng på Maddes minnesstund kommer jag aldrig glömma. Så fint- men inte ett öga var torrt. Kram på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :