Vila o lugn i paradiset...

 
Här är allt lungt och skönt. Solen har gett oss alla
både värme och vitaminer. Ingen i vårt avlånga
land har blivit utan.
 
Värmen som vi längtat efter har också baksidor
även om de går att leva med. Har bott under
parasollet eller på bryggan vid stranden där
det fläktar lite mer.
 
Bada och jag är en evig "ska jag eller inte" fråga.
Jag är världens mesigaste badkruka.
Badar kanske om det är 22 grader så det blir ju
inte så  många dopp för mig inte.
 
Utomlands är det lagom när det är 24-27 grader
i vattnet...haha...och nu kan jag skylla på att jag
inte kommer ner i vattnet utan rollator, vilket är
sant. Får se om jag hittar en strand där jag kan
få hjälp i av mina nära o kära.
 
Vi ska fortsätta njuta av denna fantastiska värme.
Semestern har precis börjat och vi umgås med
barn, familj och vänner.
 
Jag fungerar rätt ok, men tröttheten är enorm.
Vissa dagar vilar jag mest. Kan bero på värmen,
men nervsmärtan har jag fått bukt med tack och
lov. Fötterna är svullna och spränger och värmen
gör sitt även där.
 
Vi har det ändå så bra så bra och njuter av lata dagar.
 
Njut och använd kroppen, benen, cykla, promenera,
simma, spring. När man inte längre kan det förstår
man hur värdefullt det är. 
 
Soliga hälsningar från "Lake Vänern"

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Sitter inne och hör regnet smattra på taket. Riktigt mysigt efter alla dessa varma sköna dagar vi haft...Tänker mycket på dig Anne och hoppas att du får njuta riktigt av semestern nu! Kraam/ Elisabet

skriven
#2: Annika

Anne! Även om vi inte känner varandra så tänker jag ofta på dig.... så skönt och "höra" ifrån dig på din blogg. Känns som du kan njuta lite av sommaren iallafall. Ha de så gott du/ni kan!!! Sommarkramar

skriven
#3: Ella

Just kommit hem efter ha gått en lång promenad vid vår å med hundarna. Tog mig ett dopp (jag är ingen badkruka hehee ;) ) Njuuuter också av den fantastiska sommaren vi fått, tänk en hel vecka med sol och värme. Nu har det mulnat på och banne mig kommer det inte lite efterlängtat regn nu :). Ska sätta mig ute under tak och läsa bok - underbar avkoppling. Hoppas du får fortsätta MÅ BRA fina du! kram från Norrland/Ella

skriven
#4: Jessica

Vitaminboosta alla dina sinnen med alla underbara sommarupplevelser, blomdofter, fågelkvitter, skit i ogräset i trädgården, det har sitt existensberättingande! :P :) Ett glas champagne är heller aldrig fel på verandan i skymningen.. med en frusen jordgubbe i, det är du värd. Du må vara "sjuk", men först och främst är du faktiskt en alldeles fantastisk kvinna, som råkar ha en irriterande åkomma som jävlas med dig. Njut av sommaren, ladda batterierna och till hösten är du back in business!
//Jessica <3

skriven
#5: Elisabet Roslund

Bara en liten Varm Sol Kram från mig:)

skriven
#6: Eva

Tänker och känner med dig och hela din familj. Önskar att du kan ha det bra! Förstår att värmen tär på dig som är sjuk, det gör det på mig som är frisk. Stå på dig som du alltid her gjort du är bara bäst :)

skriven
#7: Anne

Hej i värmen. Vi har det bara bra. Lata dagar vid stranden och Vänern är svalkande när det blir för varmt. Runt 25-27 C så det har gått bra. Man får sitta i skuggan när det bränner på. Fötterna pulserar och svullnar upp.
Vi har även varit på Öland en vecka och gottat oss. Bloggar om det när ork och lust finns.
Mår rätt bra och går mer med kryckor nu, men rollatorn hänger med också.
Kram på er i värmen!

skriven
#8: Malin

Hej Anne!
Kikar in på din blogg för första gången på ca två år för att ge dig ett boktips. Jag känner inte dig och du känner inte mig, men läste din blogg ofta för några år sedan, och jag tänker på dig ibland och hoppas att livet är snällt med dig. Jag har också varit sjuk, och sjukdomar skapar frustration när man inte blir bättre. Jag är lyckligtvis frisk och kry från dödliga sjukdomar idag, men hittade boken efter att ha fått körtelfeber. Den heter "Tibetan art of positive thinking" och är skriven av Christopher Hansard. (http://www.thetibetanartofpositivethinking.com/). Finns många avsnitt i boken som handlar om hur man får ordning på kroppen när den sliter. Finns på itunes också. Titeln låter lite som the secret, men den är väldigt annorlunda, mer konkret. Du och din dotter har gett mig massa positiv inspiration tidigare, därför letade jag mig hit igen för att tipsa om boken.
Livet slänger skit ibland, vissa får stå ut med mer än andra.. hoppas verkligen att livet BARA kastar röda taggfria rosor och rosa bomull över dig snart! Krya på dig och hoppas att du blir av med skiten. Kramar Malin

skriven
#9: Jessica

Njut av både sol och regn, det viktigaste är ju att du finns och mår så bra som möjligt!

Du har en fantastisk förmåga att ta tillvara på det bästa i livet och jag hoppas denna superpower ger dig kraft att slå ihjäl skiten till hösten. På den jäveln, PÅ den jäveln!!!

Till Jul kommer vi få läsa om en Anne som sett döden i vitögat, slått den jäveln på käften och sagt: Sorry, du får vänta lite till. PÅ den jäveln, VEM skulle klara det om inte DU? Jag vet ingen!

//Jessica <3

skriven
#10: Anne

En sån makalös sommar vi har, fantastiskt! Har landat i stan efter en långhelg i dalarna. Turistat med goda vänner och sett både dalahästar Zorngården i Mora och Kraftwerk på dalhalla. Vi har det bra, sista semesterveckan nu och sedan börjar vardagen igen.
Ha det så gott tills dess.
Kram Anne
PS. Går rätt bra med kryckor nu, men behöver både rollator o rullstol ibland.

skriven
#11: Kia,ängeln Simons mamma

Hej kära Anne,mycket har skett hos oss.Min älskade pappa somnade in lugnt och stilla den 12 juli och mitt i detta så flyttade min mamma.Nu har vi massor framför oss men,men....sådant är ju livet.På fredag begravs min pappa vilket är sent men tyvärr så har många äldre avlidit här i vår kommun.Lite hedrande att få begrava honom den 8 augusti.Det är min födelsedag,brorsans bröllopsdag och det är allmän flaggdag.Hoppas att du kan njuta av dina dagar med förhoppningsvis starkare ben och mindre nervsmärta.Tänker på dej....kram Kia

skriven
#12: Maja från skellefteå

skönt att höra från dig! =)

skriven
#13: Marie-louise

Önskar att du mår bra!

skriven
#14: Melanie

Hej kära Anne! Hur har du det? Hoppas allt är bra, du har inte hört av dig på länge.

skriven
#15: Anne

Har inte orkat skriva än. Är alldeles för trött.
Var på PET CT igår och den 20e får jag svar på tumörstatus. Ska försöka skriva ngn dag men jag har fullt upp att orka vardagen just nu. Hoppas det blir bättre för det är så tärande för psyket att kroppen inte orkar. Kram så länge
Anne

skriven
#16: Elisabet Roslund

Fina Fina Anne........Tänker sååååå på dig!!! Styrkekram från mig<3

skriven
#17: Hanna Karlsson

Tänker på dig varje dag. Kram

skriven
#18: Yvonne

Skickar en stor styrkekram till dig! Jag håller tummarna för dig!
Kram, Yvonne

skriven
#19: Melanie

Styrkekramar och så hoppas vi på bra resultat och att du fr o m NU blir bättre igen.

skriven
#20: Kia,ängeln Simons mamma

Tänker på dej och förbannar denna skit sjukdom.Håller tummarna hårt och önskar att ett under sker i ditt liv.
Låt alla skämma bort dej så mycket det går.Det är du verkligen värd.....kramar Kia

skriven
#21: Harriett Oskarsson

Tänker på dig varje dag och undrar hur det är. Hoppas på att det blir bättre. Håller tummarna.

skriven
#22: Lan

Stor Kram till dig!

skriven
#23: Annika

Tänker på Dig.... Kraaaaam

skriven
#24: Gun

Tänker på dej! kram

skriven
#25: Mia

Tänker så på dig Anne <3 Skickar över styrka och kärlek!!!

skriven
#26: Ella

Här kommer en kram från Norrland - regnet öser ner idag men känns helt okej efter denna fantastiska sommar. Fortsätt va rädd om dig du fina. /Ella

skriven
#27: Natali

Blir orolig! Du är väl inte död? Hör av dig på bloggen!

skriven
#28: Barbro


Bästa Anne jag hoppas innerligt att du får ett bra och
positivt svar på din tumörstatus idag.

Mina tankar är hos Dig.

skriven
#29: Anne

Har fått tumörstatus idag, återkommer lite senare ikväll om det. Och nej än är jag inte död. Så lätt blir ni inte av med mig. ;-)

skriven
#30: Kia,ängeln Simons mamma

Anne,klart att vi alla dina fans här på bloggen är oroliga,men din trötthet måste vara prio ett nu.Alla undersökningar och mediciner tar ju så på kroppen.Skriv om/när du orkar och känner att du har lust och kraft till det.Vi finns här....tänker på dej gör vi allihop.Många kramar Kia:)

skriven
#31: birgitta

Hej på dig! Yes Anne tänker på dig massor massor. STOR KRAM väntar att du skriver

skriven
#32: Maja från skellefteå

Tänker å tänker å känner. Å vad kan jag säga? Kram osv. Kram osv Kram osv. Ggr flera, lilla Anne, kärlek.

skriven
#33: nettan

bara massa kärlek från en okänd!! <3

skriven
#34: Elin

Jag har tänkt på dig idag och hoppas att du fick bra besked från sjukhuset!

skriven
#35: Nicka

Sänder massor av Kramar -

skriven

Kommentera inlägget här :