SJ, SJ gamle vän....

....konstigt att du lever än!

Ja SJ hänger ju inte med riktigt i svängarna,
eller ska jag säga personalen på tågstation.

För en tid sedan avbokade jag en biljett, som
jag senare skulle kunna omboka. (på nätet förståss)

Jag gick till stationen med min uttagna biljett
för att lämna in den som sig bör, för att få ett sk
ombokningsnummer...

Tanten i luckan säger:
- Det där ska du inte lämna in, utan du använder biljettnumret
när du bokar om på nätet...i mycket sur ton....

-Jahha, men det står ju att jag ska lämna in och få ett nytt nummer....

-Nej, du använder biljettnumret, pekar hårt och surt på biljetten.

-Jahha, vad konstigt, skriver dom fel då här...på biljetten...?
-Ja, det gör dom...

Holy shit!..Jag surnar åker hem för att göra detta en annan dag,
ska ändå inte ha en ny resa just nu.

Så idag, skulle jag boka en ny resa inför julen.
Innestående peng 594Kr.

OK, jag börjar boka och försöker med alla medel trycka in
nuffrorna från biljetten, men ickesanicke!

Ingen ny biljett kommer via sms...man e ju modern....
(Man behöver ingen papperslapp längre...Yes ett steg framåt..)

Häpp, ring SJ, stå i kö 17 minuter och sedan förklara.
Vad göra?

Jo du ska lämna in biljetten...blabla...
Då surnade jag rejält!
Bild - söt,  swellfish,   djur,  tecknad  film,  3. fotosearch  - sök bilder,  foton och illustrationer
-Jag tänker inte åka en gång till till stationen. Du får hjälpa mig per
telefon och skicka mig en ny biljett via sms...jag går ingenstans.
(förklarade läget)

Förklarade även att de får skicka tanterna på den lilla stationen
på en utbildning så de kan bli liiiiite mer kompetenta, skicka dom
gärna på en charmkurs också.

Ett leende har inte tanten haft på 63 år förmodligen....stackarn väntade
nog bara på att få gå i pension och slippa tänka på jobbiga kunder som stör
mitt i förmiddagskaffet....

-Ja vi ska framföra detta till vår serviceavdelning...Hmm Säkert att dom gör.... !

Fick till slut en ny biljett av en mycket trevlig ung tjej som fattade.
-Nej du ska absolut inte behöva gå tillbaks, jag hjälper dig per telefon.

Sagt och gjort...Nu återstår bara att hämta ut biljetten...
Man vågar ju inte chansa på att de kan proceduren kring sms-biljetter.
...utifall jag skulle behöva boka om igen...

Ska man in till stationen och visa hela telefonen då...?

Nästa gång tar jag flyget, det är ändå oftast billigare, snabbare,
och utan förseningar. Det ni SnigelJärnvägen!

Miljövänligt ska inte innebära slööövänligt!

Så, dagens klagomur uträttad!

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

:-)) Jag säger då det,,,holy shit! :-)) Helt otroligt vad det går att krångla till det,,,,



Kramar!

skriven
#2: Mia

Sj kan ingenting vad gäller biljetter eller PASSA TIDER:( tråkigt när dom vill att folk skall åka med dem.

nu har jag lagt in korten i min blogg ifrån fotograferingen om du ville se?



sköt om dig Anne!



kram

skriven
#3: Johanna

Hej!



Johanna heter jag, och vill bara tala om att jag skrev ett litet inägg om Madde på min blogg idag. Jag ville göra detta eftersom hon berört det innersta i min själ. Det var för mig ett sett att tacka henne för allt fint hon bidragit med till denna värld och mig, samt för att sprida hennes fina budskap och livsinställning vidare.

Jag lånade även två bilder från henns blogg (eller om det var din) och hoppas att det är okej.



Vill också säga att jag tycker du är en fantastisk kvinna. Din inställning, närvarande, vackra djup och insikt i allt, är för mig inte av denna värld. Du ska ha tack som gjorde Madde till den fantastiska kvinna hon var. Skickar all min kärlek och energi till dig.



Ska försöka ge min stöttande syn på det hela.

Jag är inte särskillt religiös men tror mer på energier, andar och änglar kanske. Att det finns så mycket mer än vi ser.

Jag är helt säker på att både du och Madde är riktiga änglar.

Jag vet att Madde sitter på ett moln med ett vackert léende och vakar över dig. Ni är båda änglar av vackraste slag. En tid ska ni leva här på jorden, och resten någon annanstan. Madde lämnade dock denna värld lite tidigare än dig.

Det jag vill säga är att när studer känns svåra kanske det kan kännas skönt att tänka att du faktiskt inte förlorat Madde, ni är bara åtskillda för en tid. Tiden här på jorden är väldigt kort, och efter den får du och Madde vara tillsammans för evigt. Tänk så. Ni är bara åtskillda en "liten stund".



En dag är ni tillsammans igen.



//Kram Johanna

skriven
#4: Anna

ååh, nedrans SJ... Man blir ju så matt!

Är det inte försenat så är det biljettkrångel, och är det inte biljettkrångel så är det nått annat som strular. Holy shit var ordet! : )

skriven
#5: Jen

Förlåt mig Anne vännen men jag skrattade så tårarna sprutade när jag läste det här!

Jag kan riktigt se dig framför mig när du surnar till på dessa omständiga människor och ja...hela SJ.

Vilken tur (för dem!) att du till slut fick hjälp.

Kram!

skriven
#6: viktor henriksson

hej. ja, men visst brukar tjejer i telefon va trevliga änd :) e oftast bara lucktanter som är sura. jag har själv upplevt detta när jag gick till bankkontoret för att sätta in mina drickspengar. 3000 i 20-lappar o 50-lappar.

Man kunde succesivt se hennes min sjunka i takt med att hon räkna. o jag va såå sugen på att störa henne mitt i räkningen... lixom bara: 17, 28, 5, 19... hehe.

kul o va elak ju? e du elak? :)

skriven
#7: Anne

Ha, ha....jag kan gå igång på sura tanter...förstå mig rätt. Ibland kan det vara skönt att vara lite sydlänskt förbannad.



Skällde faktiskt ut en bibblan-tant en gång och väldigt högt....alla glodde förståss.

det handlade om att jag fått böter på fösenade böcker över lör-sönd. Jag lämnade böckerna på måndag morgon.

Jag ansåg inte att jag skulle behöva betala för 2 dagar som bibblan ändå var stängd.

Hon svarade bara att regler är regler...ja och då small det till liksom i ordförrådet...



Har nog inte riktigt lika hetsigt temeprament nuförtiden, men lite uppfriskande är det alltid! :))

skriven
#8: doooooter

Hahaha, RIGHT ON!!

Surkärringar borde inte få jobba. Finns yngre, trevligare, snyggare tjejer som kan representera företag.



Vem sa att man inte ska gnälla? Det är ju störtskönt!

skriven
#9: milla

haha,åhnej. vilka enna! jag skulle hämta ut ett paket idag, som jag fått en smsa avi på. då tog jag med hela telefonen och lämnade fram den. hon tittade konstigt på mig. kanske inte riktigt så det ska gå till. haha. hoppas du haft en fin dag i övrigt. massor med kramar. ps: jag har flyttat min blogg från blogg.se till blogspot.com. skriver med adressen ovan.

skriven
#10: Siw

HA HA HA! Ja a det är skönt att få säga sin mening i bland, särskilt vid såna där tillfällen.

Kram

skriven
#11: Emelie

H

skriven
#12: Emelie

Hej Anne

Jag beklagar sorgen. När jag va 15 år dog min pappa i cancer. Man kan inte komma över en sorg. Men man kan lära sig att leva med den. Det sägs att tiden läker alla sår. Men icke. Det blir alltid ett ärr kvar.

En sak undrar jag. Skulle du bli arg på David om han någon gång i framtiden träffade en ny tjej och levde sitt liv med henne och tycka att han svikit Madde? Kramar

skriven
#13: sara

http://www.yngvesdanskurser.se/ här finns madde med på bilder från stavreskolans danskurs :)

skriven
#14: Anonym

Hej Sara,

Vad kul att titta på bilderna, jag tror att Madde gick i 7:an elller 8:an då.

Tack för dessa bilder!

skriven
#15: Anne

Hej Emelie,

Självklart ska David träffa en underbar tjej som är snäll mot honom och de ska leva det allra lyckligaste livet man kan leva. Om det är någon som är värd det så är det David.

Hoppas jag en dag får komma på hans bröllop och fira den lyckligaste dagen i hans liv.

Det skulle Madde vilja och jag vill att han ska bli lycklig i detta livet!

Madde finns alltid med i hjärtat ändå.

Han kommer att välja en fin tjej, det vet jag och önskar honom det allra bästa i livet nämligen kärlek, ömhet och lycka i vått och torrt.

skriven
#16: julia

Ja vissa väntar nog bara på att gå i pension... Stackarn, kan inte ens erkänna att hon har fel..!

skriven
#17: Emelie

Det va ett fint svar.

Jag tänkte bara på att när min pappa gick bort och mamma efter en tid träffade en ny man så va det inte accepterat av pappas släkt och vänner. Dem tyckte att mamma svek honom osv. Medan mamma och många andra ansåg att va tjänar det till att hon ska sitta hemma i soffan och deppa resten av livet. Han kommer ju inte tillbaka för det och han hade ju såklart velat att hon skulle göra det bästa av sitt och barnens liv. Idag är mamma lycklig igen även om sorgen efter pappa alltid kommer att finnas där. Men man måste gå vidare och ta vara på sitt eget liv hur svårt det än är.

Jag beklagar verkligen så himla mycket och finner inga ord. Jag hoppas bara att du kan få ett fint liv ändå även om det låter sjukt och otänkbart. KRAMAR

skriven
#18: Emelie

Det va ett fint svar.

Jag tänkte bara på att när min pappa gick bort och mamma efter en tid träffade en ny man så va det inte accepterat av pappas släkt och vänner. Dem tyckte att mamma svek honom osv. Medan mamma och många andra ansåg att va tjänar det till att hon ska sitta hemma i soffan och deppa resten av livet. Han kommer ju inte tillbaka för det och han hade ju såklart velat att hon skulle göra det bästa av sitt och barnens liv. Idag är mamma lycklig igen även om sorgen efter pappa alltid kommer att finnas där. Men man måste gå vidare och ta vara på sitt eget liv hur svårt det än är.

Jag beklagar verkligen så himla mycket och finner inga ord. Jag hoppas bara att du kan få ett fint liv ändå även om det låter sjukt och otänkbart. KRAMAR

skriven
#19: Emelie

Det va ett fint svar.

Jag tänkte bara på att när min pappa gick bort och mamma efter en tid träffade en ny man så va det inte accepterat av pappas släkt och vänner. Dem tyckte att mamma svek honom osv. Medan mamma och många andra ansåg att va tjänar det till att hon ska sitta hemma i soffan och deppa resten av livet. Han kommer ju inte tillbaka för det och han hade ju såklart velat att hon skulle göra det bästa av sitt och barnens liv. Idag är mamma lycklig igen även om sorgen efter pappa alltid kommer att finnas där. Men man måste gå vidare och ta vara på sitt eget liv hur svårt det än är.

Jag beklagar verkligen så himla mycket och finner inga ord. Jag hoppas bara att du kan få ett fint liv ändå även om det låter sjukt och otänkbart. KRAMAR

skriven
#20: Anonym

Sometimes life get a little lonely

Sometimes things don´t go the way you want

Broken hearts take time to recover

But don´t let this pull you down

Because life is fun and dreams will come

Songs will be sung

The best things in life are free

Come on dance with me

Be all you can be

skriven

Kommentera inlägget här :