Till alla som jag älskar



Min älskade Maddeängel, både du jag, Christine och David älskar Eva Cassidys röst!
Du var oerhört fängslad av Evas röst och känsla.

Vi lyssnade mycket på henne och när jag ser denna video ser jag oss alla sitta under den
stora eken utanför sjukhuset i Uddevalla när du satt i din rullstol.
Du kunde inte röra dig men satt ändå och bloggade i svalkan under eken.
Det var så oerhört varmt, alla andra var på badstranden och solade, badade och
levde det vanliga underbara livet.
Du misströstade aldrig!!!

Vi hade det så bra ändå där under eken, med gott fikabröd som mormor
och morfar kom med.
David och du pussades mest hela tiden och jag, syrran och Gösta njöt
tillsammans med dig och David....bara att få komma ut var en stor skatt.

På eftermiddagen kom regnbågen som vi såg från 14:e våningen och
du tyckte det var så fantastisk att få se hela regnbågen och känna dig
som att du var mitt inne i himlen..så kändes det...där på 14:e våningen..
...på den fina terassen med panoramautsikt....tack för det palliativa..
...att en sjukavdelning ändå kan kännas som ett hotell när man blickar tillbaka.

Man ser ljusglimtarna först när man har lite distans.....

Här låg vi..just under denna vackra ek...i Uddevalla....


Du min skatt, David och Gösta i hettan...under eken..


Madde och Christine gungar under ett stort träd på Coh Phi Phi ...i Thailand
med en go och cool liten grabb ..precis vid strankanten där hundratals  ljus
 brinner varje kväll för de bortgångna i tsunamin...december-2006....
inget visste vi då...vad som skulle komma...

Regnbågen tagen av Madeleine på 14:e våningen...
...de sista veckorna....

PS; Eva Cassidy dog av cancer och blev mer känd efter sin död.
Nu sjunger hon säkert duett med Madeleine för själarna i universum.
Eva har gjort många vackra låtar...gå in på Youtube och sök på hennes namn!

Om du vill höra en annan fantastisk artist, Katie Melua som gjort samma låt
mixad tillsammans med Eva Cassidy, de sjunger tillsammans...så häftigt gjort!
...trots att  Eva C. inte är med oss längre på jorden....

Gå in på Madeleines kärlek.... Davids blogg och lyssna...och njuuuut!
 http://therealcolombo.blogg.se/2008/december/miss-melua-still-nr-one.html#comment

Kram och godnatt!

Kommentarer :

#1: Ellis

fin låt :)

skriven
#2: Ingrid S

Min dotter spelade denna låt på piano i kyrkan när hennes morfar begravdes 2002, känns som igår...

skriven
#3: dave

Oj vilket jobbigt inlägg. men underbart. Mina ögon rinner som victorifallen, men kommer väl snart vara torra som sahara.



Sov så gott å ha den kanon i morrn!

Kram

skriven
#4: Mamma Melissa

Klart de sjunger duetter i Himlen! Så vackert, Anne! Och mina flickor sitter hos dem och klappar i händerna! Mera, mera, tjuter dem. Ja, jag tror att mina bebisar kan prata i Himlen, i Himlen har man inga begränsningar, ingen smärta, ingen cancer och man kan röra sig obehindrat -även som två små flickisar...



Besök Julbutiken i Trollhättan, de säljer de fiberoptiska paketen i ett set om tre paket, två mindre och ett större= 125 kronor.



Men det kan vara att rekommendera att byta band på dem... tänk bara på att inte slå banden runt paketen som vanliga presenter, man måste kunna öppna batteriluckan i botten så sätt fast de nya banden som de gamla satt (om du nu byter band).



Hoppas du blir nöjd!

skriven
#5: Vida

Fantastiskt vackert och samtidigt blir jag verkligen berörd av det du skriver och hur du påminner mig om det jag redan vet men som ibland försvinner i allt det andra.. dvs att njuta av vardagens magi.



/Liv

skriven
#6: sara

mysiga bilder :)

skriven
#7: Nicka

Åh, så vacker låt och den gick rätt in i Mitt hjärta. Så fint inlägg, Oj, Oj..det kom en och annan tår som trillade ner för kinden.

TACK Ni Go'a människor !

skriven
#8: Malin

Åh va jag verkligen beklagar.! Sitter och storbölar nu.Tycker det är så orättvist.



Hälsningar

Malin

skriven
#9: Martina

Häftigt att hon ändå höll bloggandet vid liv.

Får jag fråga: Hon kunde inte röra sig men var fingrarna/armarna fungerade ? tänkte mest på bloggandet.



Både Christine och Madde är så otroligt vackra, naturligt väldigt fina tjejer. Madde måste haft pojkar efter sig jämt ;) Ja kanske inte under åren hon hade David då men beundrare :P



Det var ett fint inlägg, hon sjunger verkligen behagligt.



Ta hand om dig, varma kramar!

skriven
#10: Amanda

Vilken underbart fin låt. Berör mig till djupet av mitt hjärta. Ditt inlägg är så vackert, tårarna rinner när jag läser det. Man får sån inspriation och hopp av dina inlägg, låter kanske konstigt men det är så jag känner. Hoppas du får en fantastisk jul tillsammans med nära och kära, även om Madde inte hos er längre, så lämnar hon aldrig er sida. Hon finns alltid med er vad som än händer. Hoppas ni vet det. Många kramar

skriven
#11: dotter

Åhj gudars, nu rinner tårarna.

Vad vi kommer att sakna vår lilla ängel.

Känns fortfarande som att hon är ute och reser och snart, alldeles snart kommer hem igen, men när man påminner sig själv om att hon inte kommer tillbaks känns allt så oerhört tungt och offattbart.



:(

skriven
#12: viktor henriksson

Hej Anne. jag har nu publicerat inlägget som jag nämnde för dig sist vi sågs.

jag har valt att kalla det för "frågor till kristna"

Madeleine nämns kort.

läs gärna. God Jul om vi inte hinner ses innen dess :)

skriven
#13: vindensmelodi

Åh,,,, bara sååå vackert!! Så vackert skrivet Anne,,,jag kan bara tänka mig hur Madde spred glädje till er alla även fast hon själv var så sjuk. Att vara så possitiv är inte alla förunnat,,,,det Madde kunde är det inte många som kan - hon berör fortfarande otroligt mycket!!! Jag tänker på er och Madde dagligen,,,,men det vet du ju ;-)



Kramar i massor.

skriven
#14: Karro

Åh, så vackert - och tårarna rinner...

Att lyssna på Eva Cassidy håller nog inget öga torrt... vackert skrivet... tankar till er Madde kommer och går ofta... så tacksam...

skriven
#15: Maria

Har så många gånger velat kommentera din blogg, men allt känns så fel, hur ska jag kunna sätta ord på något så hemskt som du och din familj har varit med om?

Vill bara att du ska veta att jag väldigt ofta tänker på dig, Madde, David och hela din familj!



Ni är värd en underbar jul och ett underbart liv, allesammans!

Många kramar

skriven
#16: Mamma Melissa

Saknar dina inlägg... gissar att det är tremånadersdippen... eller störtdyket?



Vill bara säga att dina kommentarer är så medkännande och så sköna på så sätt -man är inte ensam mitt i det här virrvarret av känslor... Synd att paketen inte fanns kvar och tack för omtanken om oss, men ta du främst hand om dig, Madde och Christine så ordnar sig resten :.) Massa kramar

skriven
#17: Anna

Det vackraste jag vet

är att se dej när du sover

där råder stilla frid

och jag glömmer både rum och tid



Du ligger här bredvid

och jag känner hur du andas

att älskas utav dej

är det vackraste för mej



Så sagolikt det är

att se morgondimman lätta

när mörkret sakta flyr

och att se hur dagen åter gryr



En kylig morgonbris

sakta sveper genom rummet

jag kryper tätt intill

lycklig för att du finns till



Stunder av stillhet

ett ögonblick av ro ibland

stunder av lycka

att bara ha varann



Det är en rikedom

att få älska och att älskas

vår kärleks varsamhet

är det vackraste jag vet



Det vackraste som finns

är att vara någon nära

när månen lyser klart

över skog och mark, så underbart

skriven
#18: andrea

hoppas att ni har det bra fastän madeleine inte lever längre. hon kommer alltid att finnas hos er. lovar!

jag tror att jag ska skäna pengar till "den jävla idioten".

pussar

skriven
#19: peter pc carlsson

Regnbåge på 4:e våningen, en regnbåge som fyller oss med fassination och förundran. Tänk att få höra den duetten, Madde och Eva. Eva Cassidy har länge varit en av mina absoluta favoriter. En röst som samtidigt både är spröd och stark. Helt underbar.



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :