Seeeeg Söndag!

Det har regnat oavbrutet hela dagen..grått, grått..och vad ska man göra?

Inte mycket blir gjort mer än att rädda alla blommor från undergång
så som det har regnat.
Är nog ganska uttråkad idag och ändå har jag så svårt för att få tummen
 ur att göra något kreativt.

Madde påstår att jag är en surpuppa idag...och det är jag nog åxå!
Behöver ny energi...får väl åka bort några dagar för mig själv snart
så  folk orkar umgås med mig igen sedan......
Vi var ju på Gotland nyss.....borde ju vara sprudlande av energi...men icke!!!

Det blev bättre efter middagen...en smarrig lasagne fick det bli idag
 och Madde fixade en jättegod efterrätt med
Smulade Digestive
Blåbär&Hallon
grekisk yougurt och flytande honung i ett vacker glas.....Mums vad gott!

Christine kom hem efter ett dygn hos pappa och Madde har en kompis hemma
som varit au pair i Schweiz ett år...så nu är det ganska mysigt igen.

Midsommar tillbringade vi alla på olika håll och jag var på en jätterolig
fest hos min väninna med en massa folk i olika åldrar.
God mat som sig bör och sång till nubben...fast det var mest jag och Anita
som sjöng....de andra var inte mycket för att sjunga.
Midsommarblomster. Foto IM Söderberg

Sent på natten cyklade jag hem...tur att man bor så nära varandra!

Madde har påbörjat sin nya cellgiftskur idag och vi håller tummarna för att
det ska gå bra!
Imorgon kommer lokaltidningen TTELA och intervjuar henne för någon
där har luskat ut att Madde har en bra blogg som de är nyfikna på.
Får väl se vad det kommer att handla om.
Mycket modigt och starkt av henne att ställa upp tycker jag!

Tjingtjång för idag....skriver igen när jag har roligare saker
att berätta.....

Kommentera inlägget här :