FAME

                                                        
    


Mitt älskade hjärta, du flög iväg idag för en månad sedan
......men minnena finns alltid kvar!

Madeleine gjorde sitt första riktiga framträdande som 16-åring
i musikalen FAME när den gick i Vänersborg
En underbar musikal som var fantastisk som vi alltid minns
med glädje...och även vi 40+ åringar har goa minnen av musikalen
och TV-serien när den gick på 80-talet.

Precis så här galet underbart är det med MUSIK!!!!

Gråter faktiskt glädetårar nu...just för att ungdomarna i filmen är galet lyckliga!
 http://www.youtube.com/watch?v=r4C3CmmGUQk


"I'm gonna live forever.
I'm gonna learn how to fly,
High!
I feel it coming together,
People will see me and cry
Fame!
I'm gonna make it to heaven,
Light up the sky like a flame,
Fame!
I'm gonna live forever,
Baby remember my name,
Remember, Remember, Remember..."

"If you can dream it you can do it!"
...Maddecitat

Lev i "Maddeandan" varje dag!

Home

Kommentarer :

#1: Niklas Ängelid

Förstår att du har det jobbigt nu, därför blir jag och många andra så glada över att du trots allt orkar dela med dig av bilder/material och dina fint skrivna texter om din vardag. Även fastän det inte nu kanske känns så så kommer du klara det genom det här på nått sätt. Gör det i din egen takt, stressa inte trots att omgivningen kanske pressar på utan gör så mycket du orkar med. Även fastän jag är sjukskriven och fattig har jag skänkt en slant till Barncancer-fonden för Madde och du har berört mig så otroligt mycket. Lycka till på fredag, kommer tänka extra mycket på er då.

skriven
#2: Anne

Tack Niklas!

Du är en fin människa som tänker på dina medmänniskor trots att du har det svårt själv.



Hoppas jag en dag kan ge tillbaka till medmännsikor såsom jag och min familj blivit uppburen av all tröst och stöd.

skriven
#3: Elisabet Roslund

Jag sitter här med en tysthet runtomkring mig, jag tänker........

"Maddeandan" är ett väldigt stort och vackert ord för mig och många många fler.

Stolt ska du vara över Madde och det vet jag att du är.

Kram/Elisabet

skriven
#4: Peter PC Carlsson

Ditt citat från Fame känns så träffande och rätt. När jag tänker in Madde så känns texten som skriven till och för henne. remember, remember.



Jag kommer särskillt att tänka på er under fredagen.



Kramar.

skriven
#5: sabina

RIP Madde, jag tänker på er idag och jag kommer tänka på er på fredag, vet att det måste vara svårt!

Kramiz

skriven
#6: Therese

skriven
#7: Therese Peterson

Kära Anne!

Mitt namn är Therese Peterson och jag jobbar som redaktör på en tidning som heter Dagen.

Sitter med tårar i ögonen efter att ha läst om din dotter på din egen och på Davids blogg. Det berör mig djupt och jag ska tänka på er på fredag.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig om det är möjligt. Du når mig på 08-619 2480, eller 0701-506620.

Jag åker utomlands torsdag 16/10, hemma igen den 22/10.

Vore jättefint om du såg det här och hade möjlighet att ringa idag.

Med värme,

Therese

skriven
#8: Helen

Stolt ska du vara över dig själv, framför allt dig själv Anne...stolt ska du vara!

I fredag kl 13.00 är du i mina tankar extra mycket, jag tar hand om dig i mina tankar då och kramar om dig.

Dina tjejer kan vara stolta över dig, det är ingen slump att du blev just deras mamma! Ta det med dig...alltid...



kram Helen

skriven
#9: Anonym

Hej, jag jobbar som terapeut, arbetar med ungdomar. Van möta människor i sorg och stor kris. Men du...vad jag lärt mig under årens gång är att kärlek till varandra är det som helar när ngt så jobbigt hänt som med Madde. Du verkar vara en fantastisk kvinna och jag delar dina dagar även om jag är en främling för dig. Tänker på alla som går igenom det du upplevt samt på min vän som gick bort för ngra månader sedan endast 44 år. MEN framför allt kommer jag tänka på dig på lördag...ja självklart även på fredagen, men jag tänker på dig när du slår upp dina ögon lördag morgon. Vi är med dig - din resa har börjat och jag vet att det som känns som taggar i hjärtat succesivt mattas ner. Man måste på ngt vis gå genom det och inte runt...Saknaden består, trots allt är hon din dotter. Men kärleken den övervinner allt, Madde är nära hon har tagit en pausoch jag tror hon befinner sig med min vän, han gör himlen gladare som din Madde. Även om vi saknar dem ändlöst. Stor kram från en mamma till en mamma.

skriven
#10: Lena A

Vilken träffande text! Skänker en x-tra varm tanke till er på fredag. Är övertygad om att det blir en ljus o fin begravning för din fina tjej.

Många varma kramar

skriven
#11: Sara

Skänker alla mina värmaste kramar till er. Är helt övertygad om att fredag kommer bli en underbar dag, allt kommer vara perfekt. Jag beklagar låångt in i hjärtat att din/er fina madde har fått lämna oss. Ni är starka! Jag skänkte en liten slant för en vecka sen men kommer skänka en slant till. Ni har berört! långt i hjärtat!

Massa Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :