Funny Girl...

Kom att minnas....när Madde sjöng i skolan.
De hade teman och sjöng i flera olika ensambler
varje år.

Denna sjöng hon sista året, mycket svårsjungen
men det gjorde hon galant!

Dont rain on my parade ur Funny Girl med Barbara Streisand.

 http://www.youtube.com/watch?v=y6E2Mooz_LA

Jag har filmat Maddeversionen så kanske jag lägger ut den
när jag orkar höra hennes röst igen...
Allt är sparat och allt finns kvar tack ch lov.

Måste minnas, måste minnas...

 
En glad Madde lite på lyran. Jag fick sno en kram innan
hon och David gick ut och svirade.

Kommentarer :

#1: Millan, Sågaregatan

Vad konsstigt det känns att veta att personen på bilderna du lägger ut, inte längre finns bland oss...



Hur ska det då inte kännas för DIG???



Jag tycker du är så fantastiskt strong just nu. Och jag tror att det är bra för dig, för sorgearbetet o s v.



Jag hoppas att det inte kommer som en rak höger på dig, när begravningen väl är över. När allt har "lagt sig", och du inte längre har alla praktiska detaljer att sysselsätta dig med. Känns dock skönt att veta att du har din fantastiska familj och alla vänner omkring dig, som lyfter upp dig på sina vingar, även då.



Önskar jag kunde bidra med något, på något sätt. Men vet inte hur eller med vad?

Jag har skänkt till Maddes fond.

Jag är tacksam för att jag fick läsa hennes blogg, som "öppnade ögonen" på mig, fick mig att tänka annorlunda.

Jag är glad att jag får läsa här hos dig, dela dina tankar och bilder.



Jag vill så gärna ge nåt tillbaka, Anne....

skriven
#2: Anne

Tack gumman, det räcker så bra att du finns där med dina ord som värmer i hjärtat.

Oftast är det bara vetskapen om att det finns goa människor runt omkring som hjälper.

Sorg gör ont och det ska bara genomlidas...finns tyvärr inga genvägar....

Tack för att du bidragit till barncancerfonden,

det är gott nog!



Kram på dig så syns vi på fredag om du vill.

skriven
#3: amanda

väldigt lik mamma :)

skriven
#4: Therésa

Maddes blogg har fått mig att sluta gnälla så jävla mycket över småsaker... varje gång jag kommer på mig själv med att sitta och gnöla över rygggont eller annat så slutar jag ganska tvärt eftersom jag vet att det alltid finns någon som med livlig anda kämpar mot något värre.

I dag ska jag lämna blod på blodcentralen, i Maddes anda skänker jag en gåva till barncancerfonden i stället för den sedvanliga presenten.

skriven
#5: therese

gud vad fina ni är..

tänker på Madde nästan varje kväll innan jag går till sängs..

även att jag inte kände henne så har hennes blogg berört så mycket.

jag har läst bloggen, och gråtit..

Och jag har fått en helt annan syn på mitt liv, att ta tillvara på allt jag har och glädjas åt småsaker ...

och det tack vare din alldeles underbart vackra dotter!



tänker på dej!





skriven
#6: Mia

Nu ser man varifrån döttrarna fick sin skönhet, du är verkligen vacker!

skriven
#7: Caroline

Pressa dig inte för hårt, du kommer minnas allt för alltid och bilder är underbara minnen. Ibland när man går igenom en sorgeprocess så prssar man sig väldigthårt för att minnas varje minut, varje sekund men det gör att man istället glömmer. Usch nu lät det så fel, menade inte att vara en besserwisser på något sätt, men det jag vill säga egentligen är: oroa dig inte, du kommer aldrig glömma er underbara tid. :) (tänkte på "måste minnas , måste minnas..."



Du har vackra döttrar och kan vara stolt att Madde inspirerar så många som hon gör. Jag är övertygad om att hon tittar ner med stolthet i blicken när hon ser dig och hur du kämpar med allt.



Många kramar till er.

skriven
#8: Nathalie

Nu ser jag vart Madde fick sin skönhet ifrån =) Ni är jättelika, så otroligt vackra .

skriven
#9: Malin

Vackra! Sådan mor sådan dotter......

skriven

Kommentera inlägget här :