Jag bara undrar...var är du nu...



Jag går in i ditt rum och ser din tomma säng,
och alla saker, notböcker  och gitarren som står på sitt ställ.

Dina nallar, anteckningsböcker och priser från hopptävlingarna.
Kärleksgudinnan står i fönstret med dina smycken runt halsen.

Tavlorna på väggen och porträttet på dig och David...
Snittblommorna lever i sina vaser och ljusen är tända
vid ditt porträtt...
...men tystnaden talar..........Det är så tomt....

Ingen musik eller sång kommer från dina läppar....
Ingen Madde som pratar i telefon i sin säng........
Ingen spelning att repa för.....
Ingen musikal eller spelning att få uppleva mer....
Ingen fest som du är på väg till....

Du glada spralliga unge som skuttade av glädje var gång
det skulle hända något kul med vännerna och David.........

Du fixade och bytte kläder, sminkade dig och frågade mig..
"Är det OK så mamma, det är väl inte för mycket smink,
ser det naturligt ut nu?...du var noga med din image...

Du drack ett glas vin med kompisarna och såg fram emot
dans, musik och skoj...
Du pussade mig Hej då och frågade...kan du hämta mig inatt?
Så klart jag kan min skatt!

Inget stall att köra dig till och vara med för att mocka...
Inga ridlektioner att titta på...
Ingen hopptävling att glädjas åt....

Ingen Madde som säger..."Kan du gå iväg några timmar
Vi ska ha fest"....

Inget Malaga att hälsa på dit du skulle flytta.....
....allt var planerat....flygbiljetten köpt....
...men "den jävla idioten" tog dig....

Ingen Madde längre som säger någonting.........

Jag vill tro att du flyger över nejderna runt jorden,
och ser de platser du tyckte om....
Kanske du är i Cadiz och hälsar på din skola.
Där du pluggade med My och Larisa, där ni
fick nya vänner från hela världen.

Kanske du hälsar på även dom du lärde känna
från Australien, USA och länder i Europa.

Kanske du flyger en sväng till Thailand och
dyker ner bland akvariefiskarna och säger hej
till Pooh i Krabi.

Kanske du smiter med på en båtluff i Grekland
eller står i en tapasbar i Barcelona och softar...

Kanske du sitter och tittar på en fotbollsmatch med Spanska ligan,
bara för att stämningen är så häftig...

Kanske du flyger över alla våra hus och sprider din Maddeanda,
alla vi som kände dig mycket eller lite.

Till människor som har det svårt kanske du lägger dina vingar,
för att de ska få energi att starta ännu en dag eller ett nytt tänk,
att allt går bra bara man ser det ljusa och vackra i tillvaron.

Du skickar oss devisen i våra drömmar om natten....
"If you can dream it...you can do it!"

Flyg, flyg med dina vackra vingar och var lycklig varän du är!



Madde och David..."The Love Story!"
 http://therealcolombo.blogg.se
På Davids sida kan ni läsa om den vackra Kärleken de hade till varandra.
Maddes sida heter http://jagefrisk.blogg.se om ni vill läsa om "Maddeandan"

Kommentarer :

#1: Emelie

Du skriver så otroligt fint.

Man får en bild framför sig där man ser madde flyga över allt de du beskriver...

Man får tårar i ögonen och man ryser...

Hon finns där uppe, hon sitter säkert på ett fint moln och tittar ner på er som hon älskar!

ta hand om dig! // Emelie

skriven
#2: Evelina

Kolla in BuyorSell.blogg.se, där kan du annonsera GRATIS! Du kan ju också fynda bland alla annonser som ligger ut i bloggen nu.

skriven
#3: Anna T

Evelina, lägg inte in en sådan annons i denna blogg! Brist på respekt!!



Vill bara säga dig anne.. du är så stark, älskar sättet du skriver på! Får rysningar varje gång!!! Önskar jag kände dig, eller att jag kände madde. Hoppas du kommer må bättre snart, Madde finns med dig, överallt du går.





<3

skriven
#4: sabina

du verkar ha varit en underbar mamma, va bara tvungen att få skriva de :)

skriven
#5: Caroline

Tårarna är nära när jag läser ditt underbara och fina inlägg om Madde.

Jag hittade er via Pernilla Whalgrens blogg. Och har läst både i din, Maddes och Davids blogg. Och jag förundras varje gång jag läser ngt inlägg i Maddes blogg om hur stark hon var. Att hon som är så stark var tvungen att gå ja det är ofattbart, men jag tror att hon hann uträtta mkt på denna jord även om hon bara var här en kort tid.

Jag tror Madde svävar omkring där uppe och kikar ner på dom hon älskar och jag är säker på att hon är er egen skyddsängel som tar hand om er..

Ni är verkligen starka jag finner inte ord om hur mkt jag beundrar eran styrka i allt detta svåra..

Många kramar till er från mig.

skriven
#6: Amanda

jag säger som dom andra: du skriver så oerhört bra som man blir berörd ända in till själen. tårarna strömmar och man ser framför sig hur madde svävar förbi och säger hej till oss alla.



du är en sån stark människa, en sån människa som vi alla borde få lära känna, lika stark som madde var är du, du har fått överta hennes kämparglädje.



önskar jag fann mera ord men det gör jag inte, mer än att du är jordens starkaste människa..o att maddde är himlens vackraste ängel <3

hon är alltid med er, oavsett vad som händer, glöm aldrig det!!



//Amanda

skriven
#7: Niklas Ängelid

Du skriver så otroligt fint och vackert om Madde att man blir alldeles rörd... Såklart att din Madde finns där någonstans och ser till att du har det bra.

skriven
#8: Titti

Jag blir stum av dina vackra, kärleksfulla ord till din dotter...

Skickar en hälsning och en varm kram i natten.

skriven
#9: Siw

FY vilken tomhet ni ska känna.

Kramar om

skriven
#10: E

Do not stand at my grave and weep

I am not there. I do not sleep.

I am a thousand winds that blow

I am the diamonds glints on snow.

I am the sunlight on ripened grain

I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning’s hush,

I am the swift uplifting rush,

of quiet birds in circled flight.

I am the soft stars that shine at night.

Do not stand at my grave and cry.

Im not there: I did not die.

*****

Jag tror att Maddes

finns i ditt rum, att hon tittar över din axel när du skriver och att hon tänker; vilka fina ord du har mamma, jag har det bra, jag finns här.

Jag tror att hon tittar till er alla, att allt det vackra ni ser i sorgen har berörts av hennes själ och livsglädje och därför fått starkare glöd, mer skönhet och gnistrar mer, att hon visar detta för er, så att ni vet att hon finns här. Jag tror att hon har berört dom vackra röda löven, blåser lätt på dom för att dom skall lossna från grenen och sväva iväg, att hon dansar fram i det strilande regnet, att vinden som fläktar din kind, är en väldigt vacker själ som försöker torka dina tårar....



Många kramar

skriven
#11: Nicolina

Du skriver verkligen så fint, och jag lyckas alltid få tårar i ögonen när jag läser dina fina inlägg om Madde. Det måste vara en så overklig känsla att ha förlorat någon, men jag tror att Madde fortfarande lever i sitt rum. Hon finns hos dig och David hela tiden, och sprider sin Madde anda, till alla.

skriven
#12: sabina

Vacker så vackert.....

skriven
#13: Vida

Vilket fantastiskt fint inlägg.



/Liv

skriven
#14: Cilla

Du borde samla alla texter och även Maddes till en bok!

Tack för att du delar med dig.

skriven
#15: Maria

Tårarna rinner. Vilket underbart inlägg.

skriven
#16: madde

Jag trillade in på maddes blogg av en slump för några dagar sen och har nu läst både maddes, din och davids blogg! Madde verkade ha varit en helt otrolig tjej, hennes blogg är så positiv att man knappt kan tro att hon varit så sjuk. Och sen dom vackra rader både du och david skriver är helt otroliga! Jag gick genast in och skänkt pengar för maddes historia berörde mig enormt! Sänder er en stor kram!

skriven
#17: Isabelle

Det finns inga ord för hur fint du skriver...

skriven
#18: Therese

tänker på er när jag hör den här låten..



~~



if you hear a voice in the middle of the night

saying it'll be alrigt

it will be me



if you feel a hand guiding you along

when the path seems wrong

it will be me



there is no mountain that i can't climb

for you i'd swim through the rivers of time

as you go your way and i go mine

a light will shine

and it will be me



if there is a key

that goes to your heart

a special part

it will be me



if you need a friend

call out to the wind

to hold you again

it will be me



oh how the world seems so unfair

creating a love that can not be shared

as you go your way and i go mine

a light will shine

and it will be me



past the ever after, there's a place for two

in your tears of laughter

i'll be there for you



in the sun and the moon

in the land and the sea

look all around you

it will be me



there is no mountain that i can't climb

for you i'd swim through the rivers of time

as you go your way and i go mine

a light will shine

and it will be me



~
~



it will be me - melissa etheridge



~*~

skriven
#19: Sarah

All styrka och kraft till dig Anne! Vilken fantastisk människa du verkar vara! Madde är lycklig som har en mamma som dig. Kram!

skriven
#20: Ann-Louise

Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på att mina älskade föräldrar har fått en sådan fin änglavän som eran Madde! Är säker på att Madde tröstar både mamma och pappa då dom är ledsna över att dom behövde lämna oss! Madde har även en famn att krypa upp i hos mamma när hon behöver det! I himmelen är alla vänner!

Anne, hittade en sådan fin skrift på ett ställe som jag vill skriva till dig... Tycker den passar in så bra.

"Det mest underbaraste här i världen

kan varken ses eller höras

det måste kännas med hjärtat!"



Ha det så jättebra ni kan!

Kram Ann-Louise



skriven
#21: caroline

Så otroligt vackert Du skriver,läser din blogg varje dag,tänker på Er varje dag...sänder Dej varma styrkekramar...Ha det gott Anne! Kram caroline.

skriven
#22: Caroline

Vilket underbart inlägg Anne. Bättre ord hittar jag inte. Ta hand om dig. Kram.

skriven
#23: Aneth

Klar att din Madde finns där uppe och ser alla nära och kära. Det är bara så, det är något man blir varse när man har mist någon riktigt kär person. Det känns ända in i hjärtat att den man mist finns i närheten. Ta hand om dig och kramar från mig.

skriven
#24: Elisabet Roslund

Jag vet hur tystnaden känns...jag vet hur tomt det är..... det är så lite vi egentligen vet om livet. Jag är helt övertygad om att det finns något mer. Någonstans, något bättre ställe, där våra änglabarn finns idag.

Den Varmaste KRAM från mig

skriven
#25: Caroline.

Madde är säkerligen på alla de fina ställen du skrev, men jag tror att hon oftast går precis brevid dig. Vid din sida. Och vid Davids och övriga familjnes sida. För vad betyder mer än personerna somhon älskade allra mest? :)

skriven
#26: Ulrika

Jag finner inga ord..Skickar många styrkekramar!

skriven
#27: terez

vackraste vackraste du...

Många kramar

skriven
#28: Katty

Jag läser din blogg varje dag. Och jag tycker du verkar vara en underbar mamma, du verkar så stark trotts allt du fått gå igenom. Madde kommer alltid finnas hos dig. Hon vakar över dig. Får tårar när ja läser. En stor varm kram till dig

skriven
#29: Caroline

Ditt inlägg fick mej till tårar.. Saknad är en utav dom värsta känslorna som finns. Du skrev detta så fint, det var så äkta. Jag kunde verkligen föreställa mig din känsla. Jag tänker på er! <3

skriven
#30: Carina

Älskade Anne,

Du skriver så fint på min sida och jag blev så otroligt glad när du ringde idag. Känner så med dig och de dina. Har så ont i hjärtat när ni har ont...



Du skriver så otroligt vackert och det är nästan så man ser det du skriver i bilder. Att mista någon man älskar är nog det mest ohyggliga man kan vara med om. Vi vet att Madde finns däruppe någonstans och att hon har det bra, att hon slipper lida och ha ont. Det känns bra på något sätt mitt i allt.



Ser fram mot att träffas igen. Älskar dig för att du finns och är en så underbar vän och du finns alltid i mitt hjärta. Största kramen!

skriven
#31: Julia

Dina ord griper tag i en direkt i hjärtat. Du skriver så levande, så nära, så hjärtligt.

Jag tror absolut att madde vakar över dig där uppe, att hon skickar små tecken då och då.



Många varma tankar till dig och din familj.

Kramar

skriven
#32: Helen

Så otroligt vackert du skriver,Anne! Vilka känslor mellan mor och dotter...det är helt otroligt..Maddes liv här på jorden blev för kort, men det har kanske lärt många av oss, som läser bloggen, att uppskatta det vi har på ett annat sätt..på det viset lever Madde-andan...jag blir själv förvånad över hur en blogg kan "förändra" en..man tänker annorlunga, men det är nog för att era känslor är så äkta...Tack för att du delar med dej, Anne..kram från Helen i Skåne

skriven
#33: vindensmelodi

Ja, otroligt vackert skrivet, och tårarna rinner,,, Mmmmm, var är du nu Madde,,,men hon lever kvar i oss, även om hon inte är här fysiskt,,,,



Kramar i miljoner

skriven
#34: patricia

av en slump hitta jag till din blogg. börja gråta av de du skriver. ja beklagar verkligen ! ta hand om er.

skriven
#35: Kajsa

Så vackert...

skriven
#36: Leila

http://www.youtube.com/watch?v=IYGVgi6n27Y&feature=related



Lysnna på den här låten så vacker text



This is for my peoples

Who just lost somebody

Your best friend, your baby

Your man or your lady

Put your hand way up high

We will never say bye

No, no, no



Mamas, daddys, sisters, brothers

Friends and cousins

This is for my peoples

Who lost their grandmothers

Lift your head to the sky

Cause we will never say bye



As a child there were them times

I didn't get it

But you kept me in line

I didn't know why

You didn't show up sometimes

On Sunday mornings and I missed you

But I'm glad we talked through



All them grown folk things

Separation brings

You never let me know it

You never let it show it

Because you loved me and obviously

There's so much more left to say

If you were with me today

Face to face



I never knew I could hurt like this

And everyday life goes on I wish

I could talk to you for a while

Miss you but I try not to cry

As time goes by



And it's true that you've

Reached a better place

Still I'd give the world to see your face

And be right here next to you

But it's like you're gone too soon

Now the hardest thing to do is say



Bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye



You never got a chance to see

How good I've done

And you never got to

See me back at number one

I wish that you were here

To celebrate together

I wish that we could

Spend the holidays together



I remember when you used to

Tuck me in at night

With the teddy bear you gave me

That I held so tight

I thought you were so strong

You'd make it through whatever

It's so hard to accept the fact

You're gone forever



I never knew I could hurt like this

And everyday life goes on I wish

I could talk to you for a while

Miss you but I try not to cry

As time goes by



And it's true that you've

Reached a better place

Still I'd give the world to see your face

And be right here next to you

But it's like you're gone too soon

Now the hardest thing to do is say



Bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye



This is for my peoples

Who just lost somebody

Your best friend, your baby

Your man or your lady

Put your hand way up high

We will never say bye



Mamas, daddys, sisters, brothers

Friends and cousins

This is for my peoples

Who lost their grandmothers

Lift your head to the sky

Cause we will never say bye, bye.



I never knew I could hurt like this

And everyday life goes on I wish

I could talk to you for a while

Miss you but I try not to cry

As time goes by



And it's true that you've

Reached a better place

Still I'd give the world to see your face

And be right here next to you

But it's like you're gone too soon

Now the hardest thing to do is say



Bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye



Jag blev väldigt berörd av detta inlägg men be strong life goes on kram

skriven
#37: Leila

http://www.youtube.com/watch?v=IYGVgi6n27Y&feature=related



Lysnna på den här låten så vacker text



This is for my peoples

Who just lost somebody

Your best friend, your baby

Your man or your lady

Put your hand way up high

We will never say bye

No, no, no



Mamas, daddys, sisters, brothers

Friends and cousins

This is for my peoples

Who lost their grandmothers

Lift your head to the sky

Cause we will never say bye



As a child there were them times

I didn't get it

But you kept me in line

I didn't know why

You didn't show up sometimes

On Sunday mornings and I missed you

But I'm glad we talked through



All them grown folk things

Separation brings

You never let me know it

You never let it show it

Because you loved me and obviously

There's so much more left to say

If you were with me today

Face to face



I never knew I could hurt like this

And everyday life goes on I wish

I could talk to you for a while

Miss you but I try not to cry

As time goes by



And it's true that you've

Reached a better place

Still I'd give the world to see your face

And be right here next to you

But it's like you're gone too soon

Now the hardest thing to do is say



Bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye



You never got a chance to see

How good I've done

And you never got to

See me back at number one

I wish that you were here

To celebrate together

I wish that we could

Spend the holidays together



I remember when you used to

Tuck me in at night

With the teddy bear you gave me

That I held so tight

I thought you were so strong

You'd make it through whatever

It's so hard to accept the fact

You're gone forever



I never knew I could hurt like this

And everyday life goes on I wish

I could talk to you for a while

Miss you but I try not to cry

As time goes by



And it's true that you've

Reached a better place

Still I'd give the world to see your face

And be right here next to you

But it's like you're gone too soon

Now the hardest thing to do is say



Bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye



This is for my peoples

Who just lost somebody

Your best friend, your baby

Your man or your lady

Put your hand way up high

We will never say bye



Mamas, daddys, sisters, brothers

Friends and cousins

This is for my peoples

Who lost their grandmothers

Lift your head to the sky

Cause we will never say bye, bye.



I never knew I could hurt like this

And everyday life goes on I wish

I could talk to you for a while

Miss you but I try not to cry

As time goes by



And it's true that you've

Reached a better place

Still I'd give the world to see your face

And be right here next to you

But it's like you're gone too soon

Now the hardest thing to do is say



Bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye, bye bye, bye bye

Bye bye



Jag blev väldigt berörd av detta inlägg men be strong life goes on kram

skriven

Kommentera inlägget här :