Känner GLÄDJE!

Hela dagen har varit positiv från början till slut!
Vaknade 05,30...satte på TVn...läste tidningen...tog det lugnt...ingen brådska.
Åkte till jobbet i Gbg med positiv förväntan, för andra var det säkert
en dag som alla andra men för mig var det som att än en gång stiga ur
mitt skal....har jobbat under veckan men just idag kände jag en
skön "go with the flow känsla"...

Vet inte hur många skal jag har att dra av...som en orm som ömsar skinn,
men det kändes befriande, att få fylla en uppgift för andra och även för mig själv,
att jag klarar av att jobba, att jag har min kompetens kvar, den är inte borta,
..den finns där i ryggraden vilket jag känner mer för varje dag som går.
JAG ÄR KAPABEL att göra det jag kan och som jag är bra på!

Naturligtvis har jag mycket nytt att lära, men det är också en sporre, för
har man varit borta mer än ett år så är det väldigt mycket som förändrats.
Det känner man inte när man lever i smeten och vävs in i nyheterna, men för mig
är det många aha- upplevelser....och jag ser dom som enbart positiva.

Man kan väl säga att jag varit  "mammaledig" och jag ångrar inte en sekund som
jag varit borta från jobbkarusellen!

Åkte hem på ett överfyllt tåg vid 5...tänkte inte på att det var start på sportlovet i
GBG. tåget var överfullt, barn, hundar, ryggsäckar och vänliga människor som
försökte göra plats för varandra. en del fick stå en timma, men vi som pendlade
lämnade snart plats till de långresande som skulle vidare till Värmland.

Lite uppfriskande att se andra människor än vana armbågsvässade tågpendlare
som mediterar bort jobbstressen i tystnad...nu kände jag förväntansfull
känsla i luften....människor på väg till något nytt...hela vagnen myllrade av
prat och gemenskap......några öppnade öl och skrattade.....vi pendlare skulle bara hem.

Pratade med en mamma med ett litet barn som satt bredvid mig och det var
en mysig stund....tåget stannade....nu är det RALLY!

Körde hem på 3 minuter!

45 minuter kvar till jag skulle infinna mig på årets krogshow i stan.
"Raggardusch", byta kläder, ringa mamma...kan du köra mig till Kulturhuset om 30 minuter,
på med lite ny makeup...piffa upp...lite parfym..och så var man iväg igen!

Jag var med fyra goda vänner på genrepet av SVENSKA HITS
som  Jonas Torrestad, satt upp med  Jessica Andersson, Victoria Nilsson,
Jan Johansen och många lokala förmågor .
Vi hade så fruktansvärt kul!
Vi åt och drack, minglade och ångade upp stämningen innan det totala
superöset satte igång!
Från början till slut stod alla upp, sjöng, med och fullständigt gick in i
lyckokänslan i att vara ETT!
ALLA sjöng med så att taket höll på att lyfta.
En underbar kväll i goda vänners lag fick avsluta en superbra dag!

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Precis så här härligt är livet, fortsätt glädjas, forsätt leva. Så mycket roligt som väntar på dig.....

Kram/Elisabet

skriven
#2: Helen

Härligt Anne

kram Helen i Skåne

skriven
#3: Siw

Åh vad det låter härligt!

skriven
#4: Vida

Låter superhärligt! Det är du verkligen värd.



Jag har visualiserat mitt nya jobb så starkt så helt plötsligt kom ett annat jobb till mig som passar ännu bättre.. livet är förunderligt ibland.



Varm kram och önskar dig en skön dag



Liv

skriven
#5: Anonym

Låter ju huuur trevligt som helst. Vänner och musik, det är finfina grejer. :)

skriven
#6: "Nicka" Monica

ÅÅÅ..Anne, Så härligt att läsa..

Du kommer säkert att få det bra,

det är bara att ALLT måste få ta sin tid.



Massor av LYCKO-KRAMAR från Mig.

skriven
#7: Amanda

åååh vad det gör mig glad inombords och läsa att du haft en sån bra dag. det är du verkligen värd. Hoppas du får en trevlig helg med. Kram AManda

skriven
#8: Anna

Glädjs med dig!

skriven
#9: Ingrid S

Vilken fin dag och kväll du haft. Man riktigt känner, när du beskriver, hur kul du hade!



skriven
#10: Anielle

Vad jätteroligt att du har haft så trevligt!!! Det ska vi ha! Alltid! Själv har jag haft en härlig spa-helg med min mamma och barnen. Fick härlig älgstek när vi kom hem igår. Nu ska jag åka iväg och jobba lite.... vi kan väl höras i veckan!!!! Eller lite senare på söndag kväll.

Kram Anielle

skriven
#11: annette

å vad glad jag blev när jag såg dig i fredags läser din blogg varje dag var bara tvungen att säga det til dig tack för att du finns och att du orkar dela med dig av ditt liv...din blogg är min dagliga drog kram Annette påflugen beundrare på folkets hus

skriven
#12: Anne

Hej Annette,

Det var bara roligt att få träffa dig på showen!

Att få möta människor som jag inte känner och som läser min blogg är bara så häftigt för man vet ju inte vilka som är alla dom där mellan 500-600 läsarna varje dag...

Kram från Anne

skriven
#13: vindensmelodi

ÅH vad härligt att höra, jag blir glad ända in i själen när jag läser :)



Kramar i miljoner

skriven
#14: Zara

Du är cooooL!

skriven

Kommentera inlägget här :