En rolig dag på jobbet...igen!

Tittar ut genom fönstret kl. 05,45 för att tänka på dagens outfit....
OK...regn och slask och lite snö....ingen kjol idag som var tänkt
utan på med byxor, ledig tunika och långkofta+ en nödvändig polarjacka!

För om det är slask hemma så är det tio resor värre i Göteborg.
Satte mig på ett överfullt tåg 06,59 och tågresan var trevlig ändå för jag träffade
kollegan Marie som jag pratade med hela vägen ner....till allas förtret som
ville sooooova....hmmm...Förr irriterade jag mig också på alla som inte fattade
att man ska vara TYST vid den tiden på dygnet.

Väl framme var perrongen överfull av pendlare från och till i en enda myllrande myrstack.
Stombussen ska vi inte tala om....man får hålla i sig för busschauffören trodde att
han körde en Ferarri....man är ju luttrad efter ett antal år i pendlingsdjungeln...

Varje morgon är likadan och vi konstaterade att.....man är ju van....
Så ni som tycker det är långt till jobbet när ni sätter er i sköna bil och är framme
på sisådär 10-30 minuter är lyckligt ovetande om er bekväma tillvaro. :))

1 tim och 15 minuter från dörr till dörr.....enkel väg....
Har lurat mig själv i 6 år att det bara är hemvägen som räknas för alla ska
ju vara på jobbet  kring 8 ändå....

Det känns ändå som att jag börjat jobba på riktigt nu att man har en plats
i gemenskapen och att man kan tillföra något.
Fast just nu lär jag mig mer än tillför....

Alla bor numera i samma hus efter omorganisationen och jag har träffat många
som jag inte sett på väldigt länge. Det gav mig energi att få krama alla
goa kollegor som jag saknat.

Nya har jag också lärt känna och det är extra roligt att få vara en del i det nya!

Imorgon är min lediga dag och då ska jag bara ta det lugnt och träffa en väninna
och tanka energi till resten av jobbveckan.

Är så lycklig att jag klarat 2 hela dagar denna vecka och hela förra!!!!
För mig är det en seger för varje dag jag orkar gå upp ur sängen!

"När man förlorat det mest dyrbara man fått i gåva kan ett arbete betyda en del
av alla pusselbitarna i livet så att man inte går under!"



Mitt pendeltåg...måste vara tagen kl. 05 på morgonen!
man lär sig att parera in var dörren hamnar när tåget stannar.
...så man får en sittplats....Vi ser ut som en bunt pingviner som
tar små snabba steg till höger eller vänster...
Känslan  kommer med åren var dörren stannar..ha..ha :))
Kan inte nån filma fenomenet någon gång??



 Himla tur att man bor i Sverige! Titta...snacka om organisation...alla går åt samma håll...!
...och var är alla kvinnor????

Kommentarer :

#1: Martina

Det är precis så som du säger! Ett arbete gör så mkt gott.

När en kvinna på mitt jobb, vars man dog valde hon att komma tillbaka efter bara några dagar, för hon ansåg att det är bättre än att sitta hemma och fundera. Och det är väl så. Man måste också sysselsätta sig, inte för att glömma, men hjärnan måste också stimuleras på annat sätt. Och sanningen är den att även då man Är i sorg finns det annat att vara glad över - det finns faktiskt det, fast alla kanske inte väljer att ta fram det eller tro på det. Och i början kanske man inte ser det.



Keep it up!

skriven
#2: Amanda

låter som en dålig början på din dag anne men desto bättre blev den säkert sen hoppas jag. varje gång jag läser din blogg blir mitt tanke sätt helt annorlunda, mer positivt om än bara för stunden. jätte bra. sköt om dig...//Amanda

skriven
#3: Vida

Unnar dig många bra dagar på jobbet och att du orkat vara där är jättestort. Önskar dig en lugn skön dag med din väninna. Vänner är verkligen en rikedom.



Kramar från Liv

skriven
#4: viktor

haha nio liv?? Näe de tror jag inte.

O faktum är att läkaren har sagt till mig att inte få fler hjärnskakningar nu. Dom röntgar inte ens mitt huvud längre när jag slår i de utan låter mig ligga kvar för observation istället :D



Självklart ska du åka taxi med mig Anne. Dels blir de mööö billigt för dig o dels får du ju träffa mig igen. inte dåligt de :)

skriven
#5: peter pc carlsson

Själv är jag glad att jag inte behöver pendla. Förmig tar det ca 15 min längre att gå än att åka tunnelbana. Enkelt val. Behöver gå så jag slipper min kula. :-)

skriven
#6: Kristina

Med tiden börjar jag inse att människor kämpar varje dag, familjer lever med en hemsk sjukdom som inte alltid botas, rädsla, osäkerhet att lämna och bli lämnad kvar här på jorden, ensam med alla andra men utan sin allra käraste mest dyrbara. Ingen har det så svårt som ni och ändå utstrålar ni livsglädje, hopp och mycket kärlek finns omkring er. Känslorna behöver få utrymme och tid. Skickar en stor kram till dig kära syster och alla andra som kämpar med sina nära kära. Styrkekramar. Vi ses till helgen, ska bli gott att umgås. /Kristina, R&L.

skriven
#7: vindensmelodi

Åh,,,det låter härligt att du segrar på morgonen, och kliver upp och åker till jobbet :-) Go girl :-)



Kramar i miljoner

skriven
#8: Pernilla

skriven
#9: Pernilla

Vilken fin mamma du är!

skriven
#10: Sandra

Hoppas att du har förstått vilken underbar mamma du är. Madde har påverkat mig väldigt mycket, jag har läst hennes inlägg om och om igen, hon var helt underbar och hon kommer alltid vara. Cancer är något helt ofattbart, det har också drabbat min familj och det gör ont. Du är stark, du är underbar.

skriven
#11: Mamma Melissa

Alla kvinnorna var snabbare än männen! De sitter redan på tåget;.)



Härligt att det går "bra"! Har tänkt så mycket på dig... känner mig också "ok" -är det en av sorgfaserna mån tro. Eller blir allting bara bättre och bättre nu... hoppas på det senare.



Om du vill ha lite galghumor så ligger det några inlägg med detta.... special price for you my friend (apropå bilden...;.)

skriven

Kommentera inlägget här :