Staropramen och goda vänner

Tack alla goa underbara fantastiska människor därute som följer min blogg!
Dessutom på sommaren när allt annat händer samtidigt!
Tack för fina,peppande, tröstande kommentarer....det hjälper mig verkligen att hålla
humöret uppe och ni får mig också att se vad jag faktiskt gör hur "obetydliga" de än verkar vara..
Det låter kanske konstigt, men i vanliga fall lever man sitt liv, gör saker varje dag utan
att reflektera något nämnvärt över vad man upplever....det liksom bara sker...

Men genom min bloggdagbok får jag en annan bild över vad jag gör av mitt dagliga liv.
Jag markerar mina göranden och funderingar, ungefär som i en dagbok om än väldigt reducerad.
Någon frågade mig om jag alltid varit som jag är nu, att jag vill leva fullt ut och hitta på ditt&datt.

Själv ser jag det inte som att jag är en person som gör tusen saker.
Men det jag gör njuter jag av fullt ut och där har jag nog förändrat mig som person.

Jag är lugnare, mer trygg och harmonisk i allt jag gör. Har lärt mig att tycka om mig själv och att
vara i "varandet". Trivs i mitt eget sällskap lika mycket som med nära och kära.
Men jag har fått ett stort behov av att få vara för mig själv i större utsträckning än förut.
När jag går in i mig själv inspireras jag och få lust att vara kreativ och det tar jag tillvara på.

Jag har som mål att göra något varje dag som jag mår bra av, även om det är en banal sak som
att gå ut och plocka blommor eller ta en cykeltur och verkligen SE när jag cyklar, att vara närvarande.

Så, så...har jobbat 2 dagar och därefter blev det semester igen.
Bestämde mig för att gå på loppisar och hittade massor med material till ett lapptäcke
som jag ska göra. Spets, fina tyger och gamla lakan med vackra broderingar ligger i en hög
och väntar på att bli tillklippta och sydda. Sommarens lilla chabby-chic-projekt.
Tvättade, klorerade och strök tygerna halva nattten igår.......

Bilden är lånad av http://vitaranunkler.blogspot.com/
mina egna bilder visar jag när lapptäclet är klart...

Nä...nu ska jag sova för jag har ju varit ute och umgåtts med goda vänner
över några glas öl. Vi cyklade hem på vingliga ben...men kul hade vi!

Kommentarer :

#1: Matilda

Du är helt fantastisk! Jag inspireras av dig varje dag och beundrar dig högt! Kramar

skriven
#2: En gammal elev... :)

Vi alla som följt din, maddes och davids blogg genom allt det svåra har förstått att Madde var en fantastisk människa. Jag´kan inte hjälpa över att då tänka tillbaka på den bästa läraren jag någonsin haft och det är du! Madde hade nog en stor inspirationskälla i dig! Jag glömmer aldrig tummesagorna, dem bär jag med mig än i dag! Du gör och har gjort mer intryck på mig än vad du någonsin kan ana! Ta hand om dej! Kram Malin

skriven
#3: Hanna

Vlken fantastisk kvinna du är. Så mån om allt här i livet. Härligt tycker jag!:) Fortsätt så! massa kramar

skriven
#4: Siw

Åhhh inspirationen ger sig till känna, tack.

Kram

skriven
#5: Linna

hej du!

så mysigt att läa din blogg igen, å stort tack för att du skrev till mig! det betyder mycket! <3



tänker fortfarande på dig å madde mer eller mindre en stund varje dag å jag kommer fortsätta följa din blogg.



låter som du haft en underbar sommar o jag älskar alla bilder som du sätter in! tokmysigt!



hoppas att du har det bra!

varma sommar kramar Linna

skriven
#6: Kristina

Den här lantliga trenden verkar växa sig allt starkare, bondromantik, bonde söker fru, shabby chic, loppisar, Odd Molly inspirerade kläder... Jag gillar det jättemycke just nu och dina bilder är jättefina! En del tror att vi går tillbaka till trygga episoder i orostider och det lantliga ligger många av oss varmt om hjärtat och känns tryggt. Det får gärna hålla på länge. Kände igen farmors virkade överkast på bilden. Stor kram från syrran.

skriven

Kommentera inlägget här :