1 mars....nedräkningen har börjat....

Till vad kan man då undra?

Jo min träning har börjat...på cykel.
Idag cyklade jag 45 minuter i svettigt tempo framför TVn...i "blandad terräng"
kanonbra...att titta på TV samtidigt som man tränar....särskilt om man tittar
på "Du är vad du äter" ....skojar bara....tittar inte på såna program...hmm för
jag vet ju vad jag äter....lite för mycket gott som samlat ihop lite volanger
kring midjan....

Målet då?
Jag har inga som helst mål att gå ner i vikt, för det gör jag ändå per automatik.
Jag cyklar 45 minuter per dag och ökar med 15 minuter för varje ny påbörjad vecka.
i maj ska jag vara skönt tränad så jag har god kondis inför min lilla resa....
Det är själva målet - en resa på cykelsadeln....runt Toscana.

Cyklandet är mellan 3-5,5 mil per dag
och vyerna fantastiska, maten mums,
och sällskapet trevligt på alla sätt som alla är där av samma anledning....att få njuta!

Ska snart berätta mer om min 8-dagarsrutt, men nu känner jag ändå en motivation
att göra något alldeles eget.
Och nu har jag ögonen på mig...jag lovar att skriva om min cykelträning....även de
dagar jag har slarvat med träningen....men det kommer inte på fråga!

Jag behöver morötter OCH mål för att saker ska hända.

Nästan som Giro d´Italia....Ok överdrev lite där....nä kanske inte så bekvämt!


Here i come :))....This is my style!
Hummingbird Lifestyle Travel

Bilden snodd från http://www.humming.se/

Kommentarer :

#1: Mikaela

Tack för din kommentar, den värmde:) Här nere bland skånska åkrar och hästar (!) finns det gott om morötter- jag kan posta några åt dig om du vill;)



Nej, jag red inte med Madde, tyvärr... Som jag tror jag skrivit i en tidigare kommentar, så kände jag henne inte så värst mycket. Jag "känner" henne mest genom bloggen, dig, David och Lisa (Jonsson), som är två av mina vänner.



Tack igen för din kommentar, den betyder massor! Jag har/håller fortfarande på (som jag skrev lite om i min nystartade blogg nyss) att gå igenom mitt egna helvete och även om det inte är nåt utav det du gått igenom så känner jag igen mig i vissa av dina beskrivningar. Jag läser din blogg och försöker ta till mig av dina kloka ord och tänka som du! Jag menar, kan du orka- så varför skulle inte jag kunna göra det?! Tack för dina underbara inlägg och tankar som du delar med dig av! De hjälper många! Massa kramar

skriven
#2: Amanda

åååh vad underbart det låter. önskar dig lycka till anne. hoppas du haft en fin o trivsam helg. kram Amanda

skriven
#3: Paulina

ÅÅhhh nu får vi cykelträna ihop. Låter smart att träna framför tv. Själv släpar jag mig ut i gargaget och trycker på en talbok men det blir svårt att koncentrera sig. Hejhopp Toscana låter

ljuvligt.

Kramar Paulina S

skriven
#4: Jennie

Jag hejjar på dig! Kommer gå kalasbra

skriven
#5: Susanne

Gud vad sugen jag blev på att cykla i Toscana nu! Mkt bra motivation till att komma igång med träning. Lycka till!!!

skriven
#6: Emmily

Hej =)

Hittade av en ren tillfällighet din blogg nu under kvällen. Den är väldigt fängslande och numera en bevakad blogg ifrån min sida =)



Cykelsemester är bland det bästa som finns enligt mig! Jag har tillsammans med en kompis haft en del turer, bla en där vi körde runt Gotland på 4-5 dagar. Ganska intensivt ^^

Min mormor, en hurtig (men otränad) kontorsdam på 63 år, var iväg med några kompisar förra sommaren och cyklade i moseldalen i Tyskland. Det var tydligen helt underbart och fick min mormor (som var otroligt stressad) att må så mycket bättre!



Jag hoppas verkligen att cykelträningen ger dig något =) Personlingen så är jag helt kär i cyklning men kan tyvärr inte cykla just nu då jag - dumt nog - cyklade 14 mil i ett sträck under ett antal timmar och då körde sönder knäna...

Lagom är bäst som vi svenskar säger!



Förlåt för en rörig kommentar men vad kan man förvänta sig då klockan närmar sig halv tre? Dax o hoppa i säng! =)



Kram på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :