På lördag blir det fest

Det ska bli så fantastiskt roligt.
Hela familjen är samlad med syskon, barn, mormor&morfar, farmor, mostrar,
morbröder med fruar och kusiner.
Lilla Lovisa fyller 1 år och vi samlas allihop för att ha en underbar helg tillsammans.

Christine kom hem ikväll och jag och hon har haft en supermysig mor&dotterkväll!


För mig är du alltid min lilla älskade rosenknopp, älskade Christine ...
men knoppen har slagit ut  i full blom!

Imorgon lite jobb och sedan förberedelser för lördagens kalas.

Lovisa Madeleine mitt hjärtegull till systerdotter fyller 1 år!

Vi ska fira henne och ha en alldeles underbara helg tillsammans!

Kära Lovisa;

Så kom du till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.
Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.

Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.
Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka svår att förklara.

Är det du, allra käraste barn som kommit till sist ändå?
Om du kunde begripa vad vi längtat, men det kan du visst aldrig förstå.
Tänk att du skulle komma till sist, det vågar vi knappast tro.

Fast det var min enda beständiga dröm, som aldrig kom till ro.
Kom sätt dig hos mig lilla barn. Får jag krama dig sakta ett slag?

Jag vill känna att du är mig nära, jag vill höra dina andetag.
Tänk vad allting krångligt och konstigt med ens blivit lätt att förstå.
Hjärtans allra käraste barn, så väl att du kom ändå.


Älskar dig min lilla systerdotter som om du var min egen.

Äldsta och yngsta kusinen, två av mina älsklingar,
Lovisa och Christine i somras! Lovisa utforskar Christines öra.....

Kommentarer :

#1: Catharina

Åh vad den är vacker. När min lilla brorsdotter Lovisa föddes för fyra år sedan skrev jag den i hennes dopkort. Har sällan sett min bror så tagen som när han läste den högt.... Hoppas ni får en riktigt härlig helg. Kram!

skriven
#2: Elisabet Roslund

Ha det rikitgt mysigt i helgen och bara njuuut!

Kramar i massor/Elisabet

skriven
#3: Ida J

Hoppas ni får en alldeles.....UNDERBAR helg!...och det råder det väl inga tvivel om med ett sånt charmtroll i centrum! Misstänker starkt att lilla Lovisa kommer att bli rejält och härligt uppvaktad! 1-åringar är iiiintensiva, men ack så charmiga :-) Vill också passa på att tala om för dig, Anne, att jag är så glad över att du är min vän! Jag hoppas verkligen att du upplever att jag ALLTID finns här, på samma sätt som jag känner att du ALLTID finns där för mig. Blev så glad över ditt tfn-samtal, värmde verkligen i en småbarnsmammas vardag!

Ha nu en superdupermysig helg med de dina!

KRAM

Ida

skriven
#4: Julia - Älska utmaningen!

Hoppas ni får en alldeles underbar helg tillsammans!!! Mycket skratt och goa minnen!

massor med kramar

skriven
#5: Emma

Såg att du tidigare skrivit om Benny Rosenqvist bok o vill tipsa om den nya andliga tidningen Nära:



http://www.tidningennara.se

skriven
#6: Amanda

så fina ni är. ha en underbar lördag tillsammans. Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :