Efter Tio hos Malou von Sievers



Var gäst hos Malou i förmiddags och temat för dagen handlade om vad som
händer med våra spår på nätet efter vår död.
Jag pratade om Madeleines bloggsida och vad vi beslutade oss för efter hennes död.
www.jagefrisk.blogg.se

Ett mycket intressant tema och något som vi alla ställs inför när våra nära
och kära går bort. Många är med i olika sociala medier idag, men tänker
kanske inte på om allt ska vara kvar eller om något ska tas bort när
vi inte finns här längre.

Med mig satt även Lisa Granberg som grundat My Webbwill.
Vi hade ett intressat samtal som kommer att diskutteras vidare på olika sätt.
Ett ämne som inte är helt lätt att hantera.

Vad vill du?
Kan du tänka dig att lägga in din sista vilja på t ex My Webbwill?
Tänker du på vad du lägger ut i sociala medier?
Har du haft positiva el. negativa erfarenheter av att lägga ut bilder eller
 ditt bloggande?

Jag själv är kluven, ska jag lägga ut även min sista vilja på webben?
Den frågan får jag fundera på vidare...
1april-10-010
Malou, jag och Lisa som grundat My Webbwill.

Om ni inte får upp inslaget från TV4 på min blogg så kan ni gå in på deras hemsida
och söka på alla avsnitt ur efter Tio och 1 april...

GLAD PÅSK!

Kommentarer :

#1: Anonym

Tack fina Anne för ditt inlägg i Efter 10.Har följt dig och Madde i era bloggar och är djupt berörd av det som hänt er.Fortsätt och skriva.......

Ps; har också hittat till Ljuvliga ting tack vare dig och överöser bekantskapskretsen med skyddsänglar

skriven
#2: Kia

Hej Anne,missade tyvärr dej i Efter Tio men mina väninnor såg dej och gav massor med vitsord.Ha nu en fin och Rofylld Påsk.Har slutat att säga Glad Påsk.Åker på Spa över helgen till Orust.Kram Kia

skriven
#3: Louisa

Vad fantastisk du är, Anne! (Och jag älskar din röst! :))

skriven
#4: Susanne

Vad bra du var i TV! :-)

skriven
#5: Camilla

Jag känner inte dig, men vi bor i samma stad. Har följd din blogg länge, och att se detta inslag gjorde mig djupt berörd.

Jag sänder dig all styrka jag har. Du är en förebild.

skriven
#6: Vida

Väldigt fint reportage och jag tror Madde hade velat att den fanns kvar faktiskt även om jag inte kan veta det. Dessutom tror jag verkligen den hjälper andra..



Önskar dig en glad påsk



Liv

skriven
#7: vindensmelodi

Underbart framträdande,,,du inger ett lugn, visdom och hopp :) hela din personlighet strålar <3



Love

skriven
#8: Marika

Vad kul att se dig "live". De var ju inte igår jag gjorde det. Bra framträdande! Jag är imponerad av dig! Ha en fin påskhelg!

Kram Marika

skriven
#9: Jonna

Kramar till dig fina Anne!

Hoppas du får en fin påsk...

skriven
#10: Katrine

Hej



Råkade av en händelse slå på fyran häromdagen o fick se delar av programmet med Malou.



Du gjorde ett starkt intryck på mig.



Har själv haft BC och det är nu idagarna 5 år sen jag fick beskedet.



Tror att jag följde din kära dotters blogg.



Nu ligger du bland mina favoriter.



Ha en skön påskhelg.

Kram

Katrine

skriven
#11: Malin

Så fiin du är! Du verkar vara en fantastisk person och en underbar mamma!!

skriven
#12: Lina

Vad roligt det är att se någon in real life när man följt bloggen lääänge :)



Du var kanonbra hos Malou och jag måste bra säga att du är såå vacker! Och verkar dessutom vara en helt fantastisk person. Jag är helt säker på att du kommer ta dig igenom även denna jobbiga period.



Massa kramar till dig, och tack för att du inspirerar!



/Lina

skriven
#13: Maackyy

sv: shit, jag blev helt berörd av hennes blogg och allt. Men hur kan man ta reda på om man har cancer? Alltså, bara kolla sig för säkerhets skull?

skriven
#14: Nicka

Hej Hopp..

Att Jag missade det programmet, Gullig Du är som la ut det här..TACK !

Själv kommer Jag inte in på Min egen blogg, otroligt men sant !

Tycker det är fint med att ha Maddes blogg kvar,

hennes Tankar kan många få hjälp av. Stark tjej som hon var.

Och Du Anne är en Fantastisk person också.

Inte konstigt att Du finns i Mitt hjärta.



Massor av Kramar../Nicka

skriven

Kommentera inlägget här :