Nästan fredag :)

Ja, då var snart även denna vecka avklarad.
En ganska tuff sådan som ni märkt, men jag har sagt
det förut och säger det igen....vi klarar allt vi måste.

Igår var nog den ultimata urladdningen, då allt rämnade.
Åkte till Göteborg för strålningen och därefter var det bara
att slänga sig i bilen för att hinna till Herceptinbehandling
i Uddevalla.

Väl där fick jag ett superfint rum och många härliga tidningar
att läsa och en väldigt go sköterska. Vi skojade lite lätt att;
Vi får väl se om porten krånglar idag eller så går det som smort
som förra gången. Emlaplåstret var min livboj (trodde jag)...

Hon började sticka in nålen och jag skrek till och började storgråta,
det gjorde så gruvligt ont, eftersom jag har en del underhudsfett,
så sitter den ganska djupt, inte lätt ma o....



Hon försökte hitta rätt läge för att få backflöde, vilket är nödvändigt
för att kunna börja behandlingen, men ack nej....hon trevade sig
svettig stackarn...och jag bad att hon drar ut den och börjar om.

Gråten formligen forsade ur mig. Och det handlade förståss inte bara
om sticket utan, all stress, köra hit, köra dit, behandlingar, provtagningar,
vara tapper, för varje nål som sticks i min kropp regelbundet. Ibland vill
man bara säga stopp, jag vill inte mer...men man fortsätter...

Men med lite emlakräm och väntan på att den skulle verka funkade det
till slut och vi kunde båda andas ut. Kände mig som ett barn och hon frågade
om jag ville ha pannkakor, smörgås och kaffe....och det ville jag och solen
var framme igen inom mig.



Sköterskan tog sig tid och vi pratade mycket om saker jag inte vill prata
med mina nära om. Det kändes bra.

Vi 16-tiden var dagens jobb utfört och jag kunde åka hem på gott humör,
men dödstrött efter att ha kört runt halva V. Götaland i alla fall 200km....

Idag har jag varit mycket piggare och solen skiner på balkongen,
fjärilarna dansar i blommorna och katterna jagar som de små rovdjur de är.



Jag sitter här och nu och bara betraktar....

Imorgon åker katterna till sin riktiga mami i Stockholm. Ska bli både skönt och
sorgligt att släppa "mina" små mollar....


Solen skiner....det är huvudsaken...nu ut och njuta en stund.
Kram på er, och tack för ert pepp!!!

Kommentarer :

#1: Kia

Klart att allt blr extra jobbigt med krångel med PAC:en ,onödig smärta och dina tårar blev naturligtvis som ett backflöde med tankar på Madde.Herregud Anne,gråt,svär sörj,du starka,fina människa.Räknar ner dagarna tillsammans med dej!!Kram Kia

skriven
#2: Elisabet Roslund

jag väntar på din ork att hitta på en massa roligt. Jag vet att den kommer! Sen du, då ska vi ta igen en massa kul..................

Kram/Elisabet

skriven
#3: linna

stor kram! kan inte vara lätt alltid.

nu har jag fått veta att en nära vän till mig fått cancer. det är så himla orättvist allt detta.

Hoppas att du får en trevlig helg,

kramar Linna

skriven
#4: Inka

Hej! Jag läser din blogg i bland...är inne i min första behandling...jag vill bara önska dig allt bästa...kanske vi ses någon

gång men jag bor nära;)

Kram/Inka

skriven
#5: Millan

Men stackars, stackars dig! Usch för sånt krångel!

Men det gick ju bra till slut, och jag är glad att du åter fick känna solen inom dig.

Ikväll åker Ola och jag med Jonas och hans klass på läger i Öresjö. Vi sover över till imorgon, då vi drar vidare till pappa i Munkedal. Där blir det 5-kamp i skogen och grillning och mys på kvällen. Full fart, men härligt ändå.

Tänker på dig, det vet du.

Hoppas din helg blir fin och bra!

Stor kram!

skriven
#6: selma

Ja det är en jäkla skitsjukdom....Men va du kämpar :). Har också varit nära denna sjukdom, dubbelt upp, inte jag själv men nära o kära.

Många styrkekramar !!

skriven
#7: carro

Goa, goa Anne jag känner ju inte Dig alls,Men på något sätt känns det son jag känner Dig trots allt...konstigt!



Önskar dig i alla fall en riktigt go helg!

DU är sååå tapper!

Kram

Carro.

skriven
#8: Amanda

många varma kramar till dig anne..du är så tapper som kämpar så, fortsätt så du gör det jätte bra..kramar Amanda

skriven
#9: Annelie

Det är en kämpig behandling och allt runt om kring.Resandet är tärande,unna dig att vila mycket nu.Du har så mycket positiva tankar att dela med dig av,det är sant att det vi måste göra fixar vi alltid på något sätt. Kram till dig Anne!

skriven
#10: Karro

Du har det riktigt kämpigt emellanåt, vill skicka en massa lindrande kramar. Vad snäll sköterskan verkade vara "trots stickandet" som tog hand om dig sen med pannkakor och värme och omsorg. Det är bra sköterskor det! Ibland är det skönt att få känna sig som ett barn där man blir omhuldad och omhändertagen på bästa sätt. Många kramar och solsken till dig.

skriven
#11: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Nu är du snart klar med din behandling och du har så mycket roligt framför dig. Du är otrolig, bara så du vet det!!!!!!

Styrkekramar till dig/Elisabet

skriven
#12: Kia

Du har väl inte glömt måttbandet???Det närmar sig......Kram Kia

skriven
#13: Maja

=(



Kram...

skriven
#14: Karro

Hur många behandlingar har du kvar Anne? Du kanske har skrivit det men jag har missat. Vad händer sen, vet du det?



Kramkramkram

skriven
#15: Eva T



Hej Anne !



Kram och kraft att orka.

skriven
#16: Elisabet Roslund

Nu undrar jag verkligen hur du har det, börjar bli orolig när du inte inte skriver något.

Massor av Kraft och en Jättestor Varm Kram från mig

skriven
#17: Änglamamma

Hej! Hittade hit via goggle, vilken fin sida du har! Har suttit och läst om ditt sorgearbete och funnit många saker jag ska ta med mig i mitt. Jag gillar verkligen gravstenen ni valt, ser ungefär ut som den vi tänkt till min lille son. Jag kan dock inte riktigt se vad det är för stensort? Är det ljusgrå granit? Är texten gråmålad eller uthuggen? Hoppas du inte tar illa upp av att jag frågar. Många kramar!

skriven
#18: Anne

Hej Änglamamma,

Nej, jag tar inte illa upp. Stenen är grå granit och texten är uthuggen och målad gråvit, inte kritvit alltså. Beklagar även att din lilla son flugit iväg.

Hoppas ni hittar en fin sten som passar. Numera kan man välja väldigt fritt vad man önskar.

Kram och lycka till!



Hej Elisabet,

Har haft fullt upp men skriver igen ikväll...Bamsekram även till dig och alla andra.

skriven

Kommentera inlägget här :