Söta maränger...

Tittade in i butiken Gräddelin i FB och såg så fina maränger....


Bild samt recept lånad av Gräddelin på FB.
Ska baka ljusrosa godingar....söta som dekoration, goda att äta!
Morgondagens pyssel får det bli.

Det här behöver du :
3 dl strösocker
3 äggvitor
röd karamellfärg

Gör så här:

Koka upp vatten i en liten kastrull, slå av värmen men låt kastrullen stå kvar på plattan. Ställ en skål med rund botten över vattenbadet och vispa äggvita + strösocker till hårt skum! Ca 10 min.
Droppa i LITE röd karamellfärg om ni vill göra rosa maränger .
Grädda marängerna i 100 grader 30 min. Låt dom stå kvar i ugnen med luckan på glänt & torka!

Servera med god glass och njuut!

Tack Annika...har ju sett dom i butiken i stan som du dekorerar så fint med.

PS. Katten trivs fortfarande bäst ute...hoppar o skuttar....det går ingen nöd på Cocco än...

Kommentarer :

#1: Kia

Så roligt att den söta kissen lever livet,bara det inte blir för roligt att hon blir dräktig.Men då får du ringa Christine och låtsas som inget har hänt,hi,hi.Ha en fin kväll!! Kram Kia

skriven
#2: Ida J

Blir helt klart sugen o inspirerad till ett besök hos Gräddelin..... Kanske kan du ta med mig dit vid tillfälle? Kram

skriven
#3: Maria

Jag har kollat in den sidan innan, men hon har ingen webshop väl?

Efterlyser din hjälp, jag vill ha en vit hylla till köksväggen, chabby-stil, hade en på lut på tradera men var ej hemma när tiden gick ut och någon hade budat över...:( Tips på affär?

Antar du ska till gbg nu snart igen, typ imorgon, ha det så gott du kan när du kommer hit....

Tack för din långa kommentar på min blogg häromdagen...

StyrkeKram...

skriven
#4: Amanda<3

hej anne..



först vill jag tacka för din fina kommentar inne hos mig :) den värmde verkligen ska du veta..



hoppas allt är bra dig trots allt :) vilka härliga fina rosa maränger..dessa borde jag prova mig på och tillaga någon dag :) kram på dig

skriven
#5: Kristina

Jag har läst din Maddes blogg och blev så rörd och tagen av hennes mod! Hennes blogg gjorde att jag också började läsa din. Du måste vara en otroligt stark människa med ett mycket stort hjärta! Du vågar förmedla både din sorg och din smärta men också din glädje. Jag är säker på att dina ord har varit till stor hjälp för många. Jag hoppas att du får ett lyckligt liv trots allt du tvingats gå igenom för det förtjänar du verkligen! Tack för att sådana som du finns!!!

skriven
#6: Semla

Kära Anne, jag har en liten fråga.. Jag är nyinflyttad till Göteborg och letar efter trevliga och bra loppisar. Vet du om några? :) Du verkar vara en som har koll på sånt :)



Må väl!

skriven

Kommentera inlägget här :