Lite vinterbilder igen...

Var ute 3 timmar i förrgår och tog en massa bilder på
den fantastiska vintern som inte är det vanligaste
på västsvenska breddgrader.


5 minuters promenad hemifrån hamnar jag i porten till paradiset...


Jag bor i stan men ändå på landet...




Ett ensligt ladgårsfönster läcker in kyla i bistra vinterkylan...


Gjorde en snöängel längs vägen...


Ser ut som ljuset efter en atombomb...


Ladugård i vinterskepnad...


Rönnbärsträd i lillskogen där jag bor...


Frihetskänsla...jag och naturen!


Min cykel fryser...


Ovanför garaget...


I naturreservatet i närheten...


Min bror och underbara sambon Maria på nyår och deras 1års förlovningsdag...
Hemma hos brollan är Juha kvällens kock...och en bra sådan :))


Nyårsafton i Vänersborg...


Brorsdotter Jossan väntar på fyrverkerier...eskimåunge...söt...
































Här sitter vi och myser på andra sidan fisketorget...
..alla som gått fackeltåget är på andra sidan...
men vi valde att sitta på bästa plats...
..en fantastisk nyårsafton med fullmåne och allt...
Bilden är lånad av Josefin  
http://cupcakedisasters.blogspot.com

Kommentarer :

#1: Millan

Vad vackra bilder!!!

Hoppas du har det bra, och att det här blir ett bra år för dig!!!!



Stor kram från Sågaregatan!

skriven
#2: Kia Hulin

Hej Anne otroligt vackra vinterbilder.Du skulle kunna ställa ut dom.Vår Simon tog också fina naturbilder som skulle kunna platsa för en utställning.Vi ska försöka få en bra bild i snöfallet med några av våra vindruvsklasar som hänger kvar.Lite häftigt med druvor snön!!!Vinterkram Kia

skriven
#3: Anonym

Hej, jag heter Maria och du finner mig i Norr. Skellefteå. Om jag förstått allt rätt så kommer du härifrån ngstans....jag har iaf följt dig längs vägen och älskar läsa dina inlägg. I med och motgång.Dina ord känns så äkta, och det här året satsar jag på äktehet. Äkta mskor som ger mig ngt, äkta känslor...Jag kommer fortsätta följa dig. Har gråttit många ggr med dig och din förlust-men också skrattat. Har en dotter som snart fyller 19 år och märkligt, ibland när jag tittar på henne så finns Madde där. Har aldrig träffat ngn av er, främlingar men ändå är vi alla sammanlänkade på ngt vis. Ja...såja där kom min deep side in. men jag tror du förstår. Varma kramar till dig från Norr.// Maria

skriven
#4: Anonym

Hej, jag heter Maria och du finner mig i Norr. Skellefteå. Om jag förstått allt rätt så kommer du härifrån ngstans....jag har iaf följt dig längs vägen och älskar läsa dina inlägg. I med och motgång.Dina ord känns så äkta, och det här året satsar jag på äktehet. Äkta mskor som ger mig ngt, äkta känslor...Jag kommer fortsätta följa dig. Har gråttit många ggr med dig och din förlust-men också skrattat. Har en dotter som snart fyller 19 år och märkligt, ibland när jag tittar på henne så finns Madde där. Har aldrig träffat ngn av er, främlingar men ändå är vi alla sammanlänkade på ngt vis. Ja...såja där kom min deep side in. men jag tror du förstår. Varma kramar till dig från Norr.// Maria

skriven
#5: Linna

å vilak vackra kort! rör när jag tittade på dom! o snöängeln var bara för underbar! härligt med mäsnniskor som ser att man kan göra "barnsliga saker" faktiskt är vi ju alla barn :D



kramar

skriven
#6: Amanda

så otroligt fina bilder anne. hoppas allt bra med dig o god fortsättning på det nya året. Kramar

skriven
#7: Kia Hulin

Hej igen Anne.Fick idag reda på att om inget är förändrat så ska min Robin och Maddes älskade David läsa samma kurs nu i vår i Karlstad. Ödet ??? Att just dessa grabbar med liknande sorg efter lillebror och fästmö ska studera samma ämne!!!Kram Kia

skriven
#8: Anne

Hej Kia,

Het låter ju jättebra och roligt för dom båda.

Hoppas de får bra kontakt med varandra!

Kram på dig och god fortsättning!

skriven
#9: Ann-Marie

Vilka vackra bilder av en duktig fotograf! Har upptäckt att din närmiljö även är min. Läser din blogg lite sporadiskt. Må så gott// A-M

skriven
#10: Nicka

Vilka vackra foton..



Kram på Dig Anne.

skriven
#11: annette

hej fina bilder och en kanonblogg .. undrar bara om det är din cykel som fryser? kollade nellymammans nya liv och hon har exakt samma bild och text på sin blogg hmm skumt.

skriven
#12: Anne

Tack Annette! Jag har meddelat nellymamman... att det är mina bilder. Det är helt OK att kopiera mina bilder, bara man skriver källan.

Jag kopierar själv men försöker även skriva källan...Tack för att du uppmärksammade detta.

Kram!

skriven
#13: Storebror T

Härliga bilder lillsis, förstår precis vad du menar från vårt samtal (om bilderna, miljöerna bla) häromdagen. Kollade du mer på fotosidan.se sedan? Kram och God Natt :)

skriven
#14: Maria

Så underbara vinterbilder! Svårt att tänka sig att det snart kommer att vara grönt istället för vitt o varmt istället för kallt. Varje årstid har helt klart sin tjusning o mycket gott att ge.Kram

skriven

Kommentera inlägget här :