Hög som ett hus av Cortisonet igen....

Jag då blev man smått manisk igen av allt cortison (32 tabletter idag)
inför morgondagens cellgifter (taxotere och herceptin)

Det blir den SISTA och sjätte kuren av taxotere...YES!
Herceptinet kommer jag att fortsätta med 16ggr till efter detta.
Men den kan man leva ganska normalt med tack och lov.

Jag har tvättat, dammsugit, planterat blommor som annars går en
säker död till mötes, cyklat ut för att plocka blommor,
gjort stilleben av här och var, varit på stan, handlat...osv...
Christine lagade smarrig middag och vi åt jordgubbar o. glass
till efterrätt.

Imorgon bitti blir det upp tidigt till sjukhuset och på kvällen lär
jag vara ännu piggare, så nu ska jag passa på när ångan är uppe.

3-4 dagar i månaden får jag gjort ALLT, så Cortison är inte så dumt,
när man ändå måste ta den..hehe...

Nu har jag äntligen lagt upp bilderna på mitt pyssel som jag gjort
lite då och då under "slötiderna" efter den cortisonstinna perioden,
då jag bara vill sitta och pyssla eller ligga och läsa en bok.


Lavendelpåsen jag virkade till Christine....



I våras var jag ute i skogen och njöt av att all snö hade smält bort,
och mitt framför ögonen på en stig ser jag denna vackra barkbit,
som jag då såg om ett hjärta.
När jag kom hem fick den ligga och gro ett tag och det blev.......

....inte ett hjärta men dock en ängel med gloria och små fötter...


När jag gjort klart änglatavlan fick den sin berättigade plats.....


När jag var på Mösseberg gjorde jag bla denna frukostbricka...
...målade i "50-talsblå" färg o. målade på penséer med decopage..
...därefter lite ofärgad klarlack för att det ska hålla att spilla på...


...jag älskar Tildaänglar så jag har köpt några av olika personer
som är jätteduktiga på att sy dessa...får prova ngn gång...
..den här är nästan 1 meter lång....


...Hyllan får nytt liv minst en gång i veckan...hittade riktigt
gamla vykort hos mamma som jag fick att pryda somrigt med..


...Denna hängande söta glasvas hittade jag i en låda där jag
hade en massa gammalt som jag inte använt på länge, känns nytt igen...


....Min "kökstilda" kanske kan inspirera mig till att baka lite oftare...
...även den köpt av en duktig tjej...


...och så var det det där med min förmåga att samla hjärtan
från naturen.....Kocken Christine skalade potäter och fann
den sötaste lilla hjärtpotatis jag sett. Den fick jag och blev glad!
...Min hjärtsamling börjar ta sig riktigt ordentligt..
..Får nog göra en "samlade hjärtan-inlägg snart...hehe...
...men det är viktigt att de kommer så där spontant i och från naturen.
Hur häftigt som helst!

Nattinatti..nu ska jag försööööka sova, är fortfarande jättepigg...
~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~  ~~~~~~~~~~~~~~~~

Det ligger än mer pyssel som ska bli klart denna omgång tänkte jag...
...det är häftigt att ha på gång flera saker, för det genererar fler idéer...

Kommentarer :

#1: Kia

Du är otrolig Anne.Vilka vackra saker du gör.Du kan starta en pysselbod på nätet.Du skulle sälja massor.Håller tummarna för att din dag på sjukhuset går fort och att du pysslar på.Kram Kia

skriven
#2: Lizen

Hej Anne!



Jag har följt din blogg sedan du var med i "Efter tio" och jag måste säga att du är en riktig inspirationskälla. Vilken livsglädje du visar!

Så även din dotter som så tragiskt gick bort, jag har läst hennes blogg också och jag skäms nästan för vi som inte är drabbade inte tar vara på livet mera. Vi är riktigt dåliga på att uppskatta att vi är friska och det vi har.



Jag håller med föregående inlägg; starta en nätbutik, jag skulle köpa massor. Tildadockorna är ju för söta, jag har köpt 2 st p Tradera. En som sitter på en gammal skänk som jag har och en Tilda som var studentklädd (min yngsta bonusdotter tog studenten i våras)



Varma hälsningar från en trogen läsare



Lizen Nilsson

skriven
#3: Annelie Johansson

Hej Anne! Så vackra bilder du visar på allt fint du gjort,jag blir så glad av att se dem.Jag är ochså glad över att du nu kommit fram till din sista taxoterebehandling och att den delen av behandlingen snart är till ända.Du hjälper även mig genom din blogg, när det känns tungt ska du veta.

Vad kul det är med alla dina hjärtan som du och Christin finner. Kram till dig och Christin!

Hälsningar Annelie Johansson

skriven
#4: Maria

Jag fastnade för brickan, den var ju underbar....

skriven
#5: linna

hihi direkt när jag såg barken tänkte jag att det var en Ängel o inte ett hjärta så blev så glad när jag såg att det blev det av det :)



stor kram till dig nu under sommaren :)

skriven
#6: Åsa

Hej Anne,

tänkte precis som linna att det såg mer ut som änglavingar än ett hjärta o fint blev det. Själv så är jag också ett fan av hjärtan, gillar formen o vad det står för. Mycket fina saker gör du och visst är det skoj med pyssel. Följer dig nästan dagligen o tycker du är inspirerande o levnadsglad.

Ta hand om dig o ha en mys sommar så gott det går:)

skriven
#7: Sara

Hej!



Jag har fått ett önskemål om att virka den påsen du har gjort till en vän. Undrar om du kan maila mig hur man gör?



[email protected]



(Obs publicera ej denna kommentar)

skriven

Kommentera inlägget här :