Feng Shui..

Vad gör man när energin är totalt bortblåst efter en av de längsta
vintrar jag kan minnas? Helgen har förflutit i slowmotion, har inte riktigt
orkat göra något större, kraften har varit obefintlig, både mentalt o fysiskt.
Har  tom bett...snälla GUD ge mig energi, bara en liten gnutta, så ska jag 
förvalta den fort som fanken och göra något bra av den...jag lovar!
Varenda svensk kan nog skriva under på det just nu....Ge oss SOL och AD-vitamin!


Så kom något till mig....projekt Feng Shui...den pockade på ganska länge,
kände till slut att mina väggar och saker äter upp mig, att de smutsigt tårdrypande
fönsterrutorna skriker sin vrede över mig...tvätta oss!...rensa!...börja om....!

Har inte riktigt orkat börja om tidigare...men idag kom dagen, om än motvilligt,
men när jag väl är igång kan inget stoppa mig.
Varenda liten pinal ska gås igenom och sorteras där det hör hemma.
Loppis, slänga, ge bort, spara, packa ner...osv...


Maddes garderob har hängt över mig nu sedan hon dog, men nu äntligen
känns det lättare när jag börjat acceptera att kläderna ska bort.
Började lite lätt, men påminnelser av kläderna och alla de tillfällen hon bar dom
gjorde att jag per automatik började med projekt köks-feng-shui istället.

Vackra saker från Green Gate....

Hur många plastlock kan man ha i ett skåp...utan burkar till? Makalöst!
Fint och tomt och rent blev det och jag känner mig nöjd med dagsverket!


Att sortera i vackra lådor är roligt och de kan gärna stå framme...



Har t om tvättat 20 gamla antika spetslakan i koktvätt för att de ska bli extra vita!
Snart...snart kan vi torka ute!



Imorgon ska jag göra ett nytt försök med lilla klädkammaren....
..snart bor mina egna kläder och skor på plats snyggt o prydligt....

Kommentarer :

#1: Kia

Hej Anne,du har så rätt i att vi har blivit väldigt energifattiga denna vinter.Det blir bättre nu när man kan börja att promenera utan att stå på näsan.Visst är det tungt att gå igenom barnens saker.Men vi kommer inte må bättre av att skjuta upp det för länge heller.Läste Simons planeringsbok om att göra färdigt sin skål i slöjden nästa vecka.......men det blev ingen slöjd mer.....Sådant är såååå jobbigt!Nu får vi tro att solen vill lysa extra mycket över oss efter denna långa vinter.Du får ta hand om dej på bästa sätt och må så gott det går.Tänker ofta på dej.Kram Kia

skriven
#2: Anna

Har du hört talas om Mix megapols tävling tjejplanet med gry....hon åker iväg med ett gäng tjejer på solsemester...jag tänkte flera ggr nominerat dej men blev osäker om du skulle kunna åka mitt i behandlingen...då hade du fått lite sol!:D

tänker på dej / en trogen läsare i småland!

skriven
#3: Nicka

Hej Anne..

Så duktig Du är..Själv har Jag duschat blommor idag.

Om någon kunde ta bort all snö också..

Det har snöat hela dagen idag, första gången i Mitt

Liv som Jag känner av vädret. Nu är det nog med snö.



Sänder Kramar i massor../Nicka

skriven
#4: Millan

Jag fick ett ryck förut!! (Kanske för att slippa sitta med näsan i läxboken, men ändå...)

Så nu har jag rensat ALLA papper och småpinaler i hallbyrån, garderoben och i Jonas rum.

Men, shit!, vad bläckpennor jag hade! Och då bar jag ändå med mig ett stort gäng till jobbet innan jag slutade där i höstas... De som är kvar här är såna där reklampennor, så de får stanna här tills de tar slut i bläcket.

Det måste vara nåt i luften, eftersom vi båda feng shui-ar nu!

Hoppas du hade trevligt sist, och att behandlingen fortsätter att gå som en dans!

Stor vårkram!

skriven
#5: Anne

Tack Millan för en jättemysig stund hos dig i lördags. Hoppas födelsedagskalaset blev lyckat även på kvällen. Nästa gång får det bli längre med babbel&bubbel...Anita träffar dig gärna åxå..har hälsat från dig.

Kramkram!

skriven
#6: Elisabet Roslund

Gomorron Anne, vill bara önska dig en fin dag!

Kram på dig/Elisabet

skriven
#7: Susanne

Åh visst är det skönt och en slags lättnad när man har rensat! Det känns som att det går lite lättare att andas på nåt sätt, jag kan känna att det blir en mental rensning på samma gång, lite lättare att andas!



Ibland känner jag att det drar energi av mig när jag har o-rensat!



Jag längtar också sol och är glad att våren är på väg nu! :-)



Kram! /S

skriven

Kommentera inlägget här :