Alla helgons dag

Denna helg tänker vi på våra nära och kära som inte längre är
med oss på jorden. Deras själar har flyttat till Andra sidan och de
vakar över oss så att vi mår bra, ger oss kraft och kärlek.

Det är jag övertygad om. Varför skulle jag annars orka stå på benen?
Jo, för min kära Madeleine blåser liv i mig för varje ny morgon.
Ibland hör jag inte henne och känner mig ledsen, men jag tänker;
Hon kan ju inte vara hos mig hela tiden...hon har ju fler att vaka över,
som t ex storasyster, småkusiner och stora släkten och David och väninnorna
och...i all evighet....så jag förstår att det inte alltid är lätt att vara en ängel.

Men du är i alla fall min vackra ängel för alltid Madeleine. Igår gjorde jag fint
vid kyrkogården, krattade lite löv, tände ljus och lade dit ett mosshjärta.
Flera ljus var tända redan, då fler hade varit där och hälsat på.
hela kyrkogården lös av ljus och det var folkvandring dit. Efteråt satt jag i kyrkan
och tände ett ljus till, satt och lyssnade på pianisten som spelade. Pratade en
stund med dig och därefter träffade jag din väninna Ros-Marie som fick ett minne
från dig.



Jag tycker att dagens låt passar väldigt bra....Stad i ljus som Tommy Körberg
sjöng på Melodifestivalen 1988, året du föddes. Den här versionen gillar du
Madde, för du har humor, framförd av snyggingen Martin Stenmark tillsammans med
Jill Johnson i Så ska det låta.

Hade du fått leva så hade du själv suttit i Så ska det låta en dag med din oerhört
vackra sångröst!....Blir väldigt glad ändå när jag ser denna version.

Puss på dig i himlen mitt hjärta!


Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Jag har varit på kyrkogården både i går kväll och idag. I går var det så vackert med alla ljus som lyste överallt och stjärnorna som lyste över oss på himmelen. Idag när det var ljust kunde man se alla blommor som låg på kyrkogården och det är så fridfullt.

Det är sååå fel att våra barn ska ligga där, det är ingen plats för barn och unga.........dom ska vara med oss

Kram/Elisabet

skriven
#2: Anonym

Hej Anne,

jag tände ljus igår också som många andra. Ett av ljusen tände jag på min balkong-det var för Madde. Det är ej rättvist att unga själar ska flyga iväg och det är svårt att samsas med tanken att livet EJ ÄR just rättvistjag ville egentligen bara säga att jag tänker på dig. Kram Maria i Skeå

skriven

Kommentera inlägget här :