Egobilder....

Satte mig vid datorn för att titta på lite äldre bilder som jag inte sett på länge.
De flesta av mina bilder är ju inte inscannade men hittade ändå en del från
både förr och nu....ska nog scanna in alla mina bilder en dag, men det är ju tusentals
som ligger undanstoppade i sina lådor.... det är ju inte det första som blir av.

...men fastnade totalt och mindes så många härliga stunder som inte ryms här...

Det får väl bli min pensionärshobby....bilderna finns ju på papper i alla fall.
Tiden går så fort så fort och när man ser sin egen histora så har man varit med
om en hel del i livet och det är ju så det ska vara. Vissa saker önskar man inte
att de hände och andra saker minns man med glädje....


1965 när jag föddes och storebror håller mig med hjälp av far.


1967 kanske, jag och min mor hos farmor&farfar i Finland.


1968 kanske. Min bror och jag hos farmor&farfar ..brollan é sur..hihi....


Jag sjunger ca5 år...1970 kanske...har inte koll riktigt...


Filmtajm hemma hos oss med kompisar...Kolla in mina snygga brillor,
och skor..hihi.mamma sydde kläderna...alltid. Mor sitter uppe till höger.
Kan jag ha varit 9 år...?


Skolfoto i 7:an....nördfaktor 1000..hehe...


Pyjamasparty med gänget när jag var 16 år...kommer ihåg det än idag :-)

Gotland runt på cykel med första kärleken, 17 år. Lite matpaus.
17! punkteringar och 48 mil senare hade vi cyklat runt varenda
liten cm av ön...

Jag tar studenten och syrran Tiina grattar! Regnet vräkte ner
och det var 10 grader...Huuu! Jag hade en egen fest med vänner.
..balen var inte uppfunnen då...


Åker med mamma till Mallorca. Här är jag 19 år.Lillebror
Janne vägrar att vara med på bild så han himlar med ögonen..:-)


I trädgården hos mor o. far. Mina barn var små så det kan vara
i början av -90-talet.


Min 30-års fest 1995. Hade ett stort kalas med vänner och familj.
Storebror håller tal för mig här. Mina döttrar är 9 och 7 år!


1999 tror jag....


När vi sökte erfaren personal på jobbet och
man tager sin egen personal som annonspelare....
...då var det ännu blomstrande tider på arbetsmarknaden.
År 2001 kanske....


Julen 2003

100202 Lite groggy några timmar efter borttagandet
av mitt vänstra bröst.


100219 LC-kväll på Kungsgatan 57, där jag var försöksperson.
En tutte kvar men glad ändå...strax före alla cellgifter...


100402...håret åker av efter 2.a cellgiftsbehandlingen. Dagen
innan var jag gäst hos Malou i "Efter Tio" med håret kvar.
På flyget kände jag att det gjorde ont i hårbotten och hela kappan
var full i hår...kände att det var pinsamt.


Bilden tagen på kursen Brännö 22 sept. tillsammans med andra
tjejer med cancer. En vecka efter mina 25 strålbehandlingar
som tog 5 veckor och avslutades 14 sept.... 15.e sept. hade min dotter
Madeline sin "2-års-dödsdag"...ödets ironi....


101028..senaste bilden på BC-galan i Göteborg, trots allvaret så
hade vi riktigt roligt. Kommer att minnas kvällen för alltid!


Efter sju svåra år och åtta bedrövelser är jag nu på den nya sidan
av mitt liv, det positiva och livsbejakande som jag hade innan allt
hände, kommer aldrig tillbaka, men mitt liv har en fortsättning,
och det blir på ett annat sätt, att utforska mitt eget liv och göra det till
det bästa möjliga....

....för  jag lever!
Min egosida blev lång, men det var roligt att känna på gott och ont,
och ni fick ett pyttelitet axplock....
För mig representerar varje bild en historia och det är fantastiskt att minnas.

Jag har valt att bara ta med mig denna gång...nästa gång jag får ett ryck
tar jag med dig på en annan resa med mina barn. Mina ex. kommer inte
att visas på min blogg någonsin så ni kan vara lugna..hehe...

Med tiden förändras man både inuti och utanpå, men det viktigaste
av allt är att alla är vi unika och våra erfarenheter sammantaget
sträcker sig långt ut i universum. Våra liv finns lagrade även efter
vårt liv på jorden, det är min personliga övertygelse.

Men livet är här och nu och jag lever efter bästa förmåga.
Jag lever för min egen skull, gör det du också!

För övrig kan jag nämna att om inte min far hade dokumenterat
allt som vi barn och barnbarn gjort och varit med om så hade det inte
funnits många bilder att titta på.

Min far jobbar jämt med att överföra familjens tusentals bilder
och filmer till ny teknik och nästa år blir han 70. Det har han gjort
sedan 1963.

Heder till min far!










Kommentarer :

#1: Andree

Hej Anne

Kul bilder, känns som tiden stått stilla, lovar att skicka dig fler bilder på en CD, fortsätt skriva /Andree

skriven
#2: Andree

Hej Anne

Kul bilder, känns som igår. Jag lovar att skicka fler bilder på en CD från VBG tiden, forsätt skriva /Andree

skriven
#3: Elisabet Roslund

Tack Anne och Annes far för att vi får ta del av ditt liv. Det är alltid kul med gamla bilder och sååå mycket som man minns......Nu vet jag lite till om dig Anne.

Kram på dig/Elisabet

skriven
#4: Kajsa

underbara bilder! jätte kul att se :) du är så vacker! mvh Kajsa

skriven
#5: Marika

Roligt att se bilder från förr. En del väckte minnen till liv. Jag är också intresserad av bilder från VBG tiden. Så när du får dem Anne så kanske du kan skicka en eller annan till mig. Spännande! Jag har nog några själv också, mest på dia-format. Hur gör man med dem?

Kram Marika

skriven
#6: Anne

Hej på er,

Javisst väcker bilder minnen! Andree, det vore toppen om du har lite bilder, vore kul. Pyjamaspartyt är ju både du och Marika med på och jag har bilder på er åxå därifrån :-)



Vill ni ha lite minnesbilder så kan ni maila mig på

[email protected] så mailar jag dessa till er båda.

Kram från Anne

skriven
#7: Helen

"Änglar säger aldrig förväl, de lever i evighet, i nuet, i det som är"...

kram

Helen i Lomma/Skåne

skriven
#8: Andree

Hej Marika

Vi är några som gått ihop om en dia scanner, så om du vill så kan jag säker hjälpa dig att scanna in bilderna, så länge det inte är 1000 tal...

Det är svårt att maila över bilderna dom är för stora,

/Andree

skriven
#9: Linna

åå va roligt det var att se ditt liv i bilder! mer sånt! stor kram i snön!

skriven
#10: Lizen

Hej Anne!



Jag är en trogen läsare av din blogg - även om jag vanligtvis inte lämnar några avtryck.

Kul att se gamla bilder!

Jag har själv gamla bilder från slutet av 1800-talet men de blev väldigt gryniga när jag skannade dem. De blev mycket bättre när jag fotade dem och sparade dem digitalt.



Vi är några som bara blir vackrare med åren, eller hur?



kramar

skriven
#11: A

Oj vad lik Madde blev dig! Bilderna på när du var i hennes ålder trodde jag att det var hon :) Så lika, så vackra!



Livet kan aldrig bli sig likt efter att ha fått kämpat mot många tragedier samtidigt, det tar på många sidor hos en själv och man tvingas se livet på så himla många nya sätt. Det är lätt att känna att man förlorar sig själv någonstans i alltihop, men jag är övertygad om att man också vinner massor och att du vet om det! När du är helt frisk igen så kommer du att vara starkare än du redan är, vilket säger himla mycket!



Du ger mig lika mycket energi som Madde gjorde!



skriven

Kommentera inlägget här :