Har sovit gott! :-)

Härligt att kunna vakna på morgonen och känna mig pigg!
Jag har stort sömnbehov så jag var överlycklig av att kunna sträcka på mig
och se att klockan var åtta.....vet att de flesta jobbar redan då, men det känns
som ett steg i rätt riktning när man vaknar självmant utan väckarklocka.

Min bror är här ännu några dagar innan han åker tillbaks till Norge och det är
så kul att ha honom här. Vi har roligt, äter gott, hittar på saker och umgås.
Igår fick jag tummen ur......vi hjälptes åt att få ihop ett IKEA-skåp som stått
i sin kartong i tre! år.....bra med brorsor, dom hjälper så gärna till :-)


Men jag kan själv för det allra mesta och har skruvat ihop otaliga möbler.
Jag och Madde var ett bra team då det begav sig.....bara man har bra verktyg
så fixar sig det mesta....och lusten att göra det!


Madde och jag målade hennes rum tillsammans och det gick strålande.
Hon ville ha varmrött på ena väggen och det är fortfarande så.

Att måla väggar är ju inte svårt........men sååååå tråkigt...får se när jag inte står
ut längre med mina väggar i vardagsrummet, har blivit blind och försöker förneka
väggarnas fula färg in i det längsta...men innan jul ska de vara klara....hoppas jag..hehe..

När man väl gjort något som man lagt massor med energi på genom att tänka;
"Jag borde göra det någon gång!"....så tänker man....varför i bövelen gjorde
jag inte detta tidigare, det tog ju bara 30 minuter eller en timma, men jag har lagt
ner 40 timmars tankar på att ha dåligt samvete.


Hur svårt kan det vá liksom....

Nu vill jag ha ett tips på hur man får bort dessa "borde"-tankar
för att  göra saker med en gång eller väldigt snart..
Hur gör ni?
Vilken strategi har ni eller har det med personlighet att göra?


Jag är väldigt motivationsstyrd och gör gärna saker som jag älskar,
och hoppar över sådant som är tråkigt...men det är väl allmänmänskligt.

Finns du, någon därute som alltid gör det du planerat?

Nu ska jag ut i skogen för en långpromenad, innan dagens projekt startar,
nämligen att göra iordning mitt arbetsrum.

Kram på er!



Kommentarer :

#1: Therésa

Byt ut "borde" mot "vill"! :P

skriven
#2: Anne

haha....den var bra...jag vill, jag vill, jag vill! ;-)

skriven
#3: Linna

jag skjuter med gärna på saker. men annars skriver jag ner dom på en lista, sen när listan är full tar jag en dag när jag har lite power o bara gör allt... :) händer ofta för man vill liksom bli av med listan :)

skriven
#4: Martina

Så roligt att se Madde på en bild, det var längesen. Känns som hon verkligen är med oss och att man får en fin bild av henne då hon syns till ibland. :)



Den röda färgen är grym!

skriven

Kommentera inlägget här :