Memory lane....

Igårkväll var jag på middag hos goda vänner och idag har varit seeeeg.
Riktigt roligt var det dock, men jag märker att orken inte riktigt hänger med ännu.
Men kul ska man ha ändå och strunta i orken ibland.

Ikväll blev jag således rastlös för att jag skruttat hela dan och gick in på
bildarkivet för att leka lite. Har ju fått några bilder från förr av gamla vänner.
Har tiggt lite här och var eftersom min nostalgilåda har försvunnit helt spårlöst
någon gång, där allt fanns, tonårstidens alla diabilder och annat för mig viktigt.
Vi var ett stort gäng och alla fotograferade, kameran hängde med överallt.

Så då blir det så oerhört mycket roligare att få bilder av männsikor som sparat
några fragment här och där.

När jag tittade på bilderna jag fått slog det mig....shitpomfritt vad lika jag och mina
barn är i samma ålder, men idag ska jag visa mig och Maddes likheter.

Är vi lika eller vad? Bedöm själva.....


Jag 18 år.....                                   Madde 18 år.....


Jag firar vänners student.....           Madde firar sin student.....


80-tal i Sthlm med kompisar, 18 år kanske  Madde, på Läckö slott med David.
Jag ser sur ut, men är bara fokuserad...       ....hon ser ut att vara nöjd...


Det här var ju riktigt kul.....                       Och det tycker Madde också...hihi...


Allvarsam mor......                                   Allvarsam dotter....


Cool och lycklig Anne ......................                  Cool och lycklig Madeleine......

Bilder säger mer än tusen ord har jag hört.....är glad över att jag, min familj och
mina vänner haft foto som ett stort intresse......



Men den vackraste bilden av dom alla är nog på de unga  tu....
Madde och David när de gick på gymnasiet...då färgade hon
håret mörkt...men allt klär ju en skönhet....och då är systrarna
Christine och Madeleine som tvillingar, men det tar vi snart...

Madde var en supercool tjej som gjorde allt hon ville göra.

Det var kul att leka med bilder...skulle kunna hålla på hur länge
som helst, men det roliga när jag tittade och jämförde var
att äpplet faller inte så långt ....och jag är stolt över att ha
fått uppleva så mycket med mina döttrar!

Nästa gång blir det kanske jag och Christine eller systrarna,
Kicki och Madde....vi får se när andan faller på.....

Skriv gärna om era likheter med era barn. En rolig händelse eller så...




...Tar min kamera och går vidare i mitt liv...precis som då....


...och Madde vakar över oss i sin himmel.....
Bilden tagen av David på Gotland några månader innan Madeleine
blev en ängel......

Puss min älskling, du är oh förblir alltid Christines lillasyster,
och mitt barn.

...och ni systrar har samma intresse...sång och musik!

I denna förevigade bild har du Madeleine och din systeryster Christine världens
fest i Krabi, Thailand på stranden bland hundratals andra ungdomar medan jag "sov"
i vår Bungalow i närheten....eller rättare sagt väntade otååligt! som en tigermamma
på att tigerungarna skulle komma hem....men ni hade KUL tillsammans!
....detta var julen 2006.....

Puss mina älskade döttrar!


PS: Sist men inte minst...tack Andree för bilderna jag fått....de är guld värda!







Kommentarer :

#1: Fighter

Underbara foton. Ni är så vackra båda två!! Otroligt vackra kvinnor och väldigt lika.

Jag har bara så svårt att förstå att din dotter nu finns någon annanstans.

Det sticker liksom till inom mig och jag vill inte ens förstå.

Man ska inte överleva sina barn. Borde fan vara lag på det.



Jag har en jättefin dikt i min blogg som jag läste på min pappas begravning. Den säger allt.



Varm styrkekram till dig och så tänder jag ett extra ljus för er i dag.

skriven
#2: Martina

Fina foton! :) Ni är så vackra bägge två och visst finns det likheter. :)

Skall bli intressant att se fortsättningen..

skriven
#3: Amanda

så himla vackra kort anne! blir nästan tårögd när jag ser hur lika du och madde var..vackra som en dag! din ängel finns alltid med dig vad som än händer..många varma kramar till dig <3

skriven
#4: Elisabet Roslund

Otroligt lika, otroligt söta och vackra flickor båda två. Ja, alla tre, Christine också!

Kram/Elisabet

skriven
#5: Kajsa

jätte fina bilder på er båda, ni är väldigt lika :) minns än idag när jag å alla på student vagnen,(bilden på madde,står där någonstans i bakgrunden) tog studenten! det var en jätte varm dag! Men vi hade så kul! stackars Madde med ont i magen den dagen!

skriven
#6: Eva T

Hej Ann !



När du la ut bilder på dig tidigare slogs jag av likheten så jag blev inte förvånad att det visade sig än fler gånger.

Så otroligt vackra bägge två (tre)

Kram, jag beundrar dig ditt livsmod och glädje.

skriven
#7: angelica

ser ut som samma person, väldigt lika!

skriven
#8: Mikaela

Åh vilka underbara vackra bilder, på två lika underbara och vackra människor! Både utanpå och inuti... NI är verkligen jättelika alla tre, på många sätt.



Kram på dig :)

skriven
#9: Anonym

Vad vackra ni är! Du, varför kan man inte längre se Christines blogg?

skriven
#10: Anne

Christine har lagt ner sin blogg, kanske inte för alltid men ett tag framöver...

skriven
#11: Linna

oo va fina ni är. och lika!!! ;D underbara kort som piggade upp min dag. äöslar kort.

skriven
#12: ÅSA



Jätte fina bilder. Och ni var verkligen jätte lika.



Ta hand om dig

skriven
#13: Marie

Underbart vackra bilder!

skriven
#14: Budda

Du vackra (och kloka) kvinna! Så fina ni är.

Jag har läst många inlägg (och gråtit) sedan jag skrev ett inlägg i går kväll. Jag visste inte då att du förlorat din fina Madde. Eller att du också haft cancer.

Du skriver så klokt och uppmuntrande och jag blev stärkt. Tack.

skriven

Kommentera inlägget här :