Cancerbranschen ska inte få ta över mitt liv!!!

Vet inte hur jag sa kunna tacka alla goa människor därute som skickat mig så
mycket pepp och kärlek, så jag blir alldeles varm i hjärtat.
Miljoners varma kramar till ER ALLA därute. Det är såååååå
upplyftande att få det skrivna ordet i kommentarerna istället
för några hundra anonyma besökande siffror.

Det vi gjorde i fredags var att bara leva som vanligt och fullt ut. Jag ska INTE få
hjärnspöken och måla himlen svart, tvärtom, livet är ljust så länge jag bestämmer,
och kan man göra något så är det i alla fall att se det goda, ljusa och underbara
i livet och det är kärleken till människorna omkring mig. Det betyder allt.

Till syvene och sist ska vi ju ALLA leva lite mer HÄR och NU utan onödigt gnäll,
för det har vi inte tid med. Ingen har tid med sånt tjafs.

Så vi packade väskan jag och min älskling och drog söderut. Först till Halmstad
för att mysa med delar av familjen...supermysigt!
Lördag morgon efter underbar frukost åkte vi till Köpenhamn via färjan i Helsingborg
och den fantastiskt vackra Strandvejen njöt vi av trots regn och rusk på väg till
dagens utflykt. Nordens underbaraste huvudstad som jag älskar!

Vi strosade på Ströget bland juleljusen och alla vackra skyltfönster i mörkret.
En pölse måste man ju ha också att bottna med för att orka shoppa lite och jag
hoppades att finna den butik som jag var så nyfiken på nämligen

som har ALLT!
En underbar butik med massor av roliga saker, så där shoppade jag loss
utan att ruinera mig trots alla saker jag fick med mig hem.
Julklappar förståss.
Min älskling fick agera kassbärare ;-)


Försökte hitta dessa men de var nog slut. Gick ändå nöjd o glad därifrån :-)


En paus efter allt strosande på Illums möbelavdelning.

Sedan var det dags för mat i maggen och vi hamnade på en jättemysig
restaurang långt uppe på Ströget med dundergod mat o. ett glas rött till.


Menyn på Peder Oxe rekommenderas varmt! Gemytlig varm
atmosfär med en härlig internationell känsla.


När regnet och blåsten lagom lagt sig promenerade vi till Tivoli där
den romantiska stämningen blommade bland brända mandlar, nygjorda
polkagrisar och tusentals ljus i alla de färger. Temat var ryskt. Sååå vackert!


Påfågeln vaktade de levande renarna...










JÄTTE-Hjärtan som floriserade i många olika färger...


Svansjön...


Ståtligt "palats"...


Hela trädet fullt i ljushjärtan, fick inte till det men ändå...
Bilderna talar för sig själva...ÅK DIT!

Trötta och oerhörd nöjda med dagen åkte vi tillbaka över bron
som jag inte åkt över tidigare. Blåste rejält, men det gjorde inget.

Tillbaka i Halmstad för att sova sååå sött...ZZzzzzz....

Söndagen började lugnt med familjemys och vid 12 packade vi ihop
för nästa överraskning som var dag-SPA på Tylösand.


Äpplet bara stod där på bassängkanten för att förevigas....


Man sitter i den varma bassängen på soffan och njuter av utsikten...


Kallt?? Ja...men inte i utebassängen, det var häftigt!


Ser skönare ut inifrån....


Här var det så varmt o skönt så jag somnade en stund....

Efter bastu, bad, simning och vila var jag med på ett
tempofyllt vattengympapass. Härligt!!!

En helg fylld med underbara upplevelser som jag lagrar i
minnesbanken. Det behöver inte vara sommar och sol för att
kunna njuta av det vi har runt knuten.
Det handlar om att anpassa aktiviteterna efter årstid....

As simple as that ;-)

DU äger din dag och din tid. Ta vara på den....

TACK finaste för en underbar helg!










Kommentarer :

#1: Ingrid Henriksen

skriven
#2: Anonym

Vad underbart glad jag blir- för att du har haft det så härlig ! Fantastiska bilder - och - du tänker så rätt så rätt !! BRA !!



Jätte konstig- det var som om jag hade skrivit delarav ditt inlägg- Köbenhavn är min älsklingsstad här i Skandinavien- min man och jag åker dit när vi vill ha romantik. Vi, och mina föräldra oxå föresten- förlovade oss där.

Vi äter ALLTID på PEDER OXE ! älskar frokost på Café Europa.

Jag ÄLSKAR söstrene Grene- där man - som du jo sa- kan shoppa loss- utan att man blir fattig !

DU ger mig styrka i känslan jag själv bär på - att nu r det bara én sak att göra- att njuta av livet- för det är vi som bestämmer över vår kropp, inte cancern.

kjempe klem ra Ingrid

skriven
#3: Anonym

Känner verkligen så mycket med dig och din familj.

Vi har nästan gått igenom detsamma som ni gjort och säger samma sak

Jävla cancer. mINA ALLA POSITIVA TANKAR GÅR TILL DIG OCH DINA NÄRA OCH KÄRA:

Kramar i massor

skriven
#4: Kia (ängeln Simons mamma)

Du är FANTASTISK Anne!!Så roligt att du har en man som finns vid din sida.Visst är det gudomligt med SPA?Det blev faktiskt en del av vårt liv efter det att Simon gick bort.Så rogivande och en liten energikick.Ska snart till Varbergs kurortshotell på julbord och spapaket.Har även bokat en vistelse längre fram på Strömstad Spa Resort.Jättefint.Ha en bra dag.Kram Kia

skriven
#5: Marika

Vad härligt det ser ut! Och vilka fina bilder. Vad skönt att höra att ni haft en fantastisk helg. Blir sugen på att åka dit. Kram

skriven
#6: Marie Andersson

Åh, vilka fina kort! Blir sugen på att åka dit jag med..

skriven
#7: Annelie

Det där ser ju absolut inte fel ut alls och det såg ut som du njöt för fullt. BRA!!!



Varm kram

skriven
#8: Happy

Du gör helt rätt som fångar dagen. Är så glad över att du har en kärlek vid din sida :-)



Underbara bilder från semestertrippen. Tack för att du delar med dig. Och du, vi fortsätter finnas här.



KRAM

skriven
#9: MariaS/Skellefteå

Hääärligt!



Köpenhamn är en stad som jag åxå älskar och Peder Oxe har jag käkat på! Tivoli är ett måste-just i Juletider är det så himla fint, stämningen dofterna ja allt!



Vilken resa! spabadeturen inkluderad. =))fantastiskt!!

skriven

Kommentera inlägget här :