Får skriva om Florens imorgon....

Orkar inte skriva idag, det gör för  ont i hjärtat, trots glädjen och tacksamheten
att ha fått uppleva allt det fantastiska med Christine i denna historiska stad.

Men kan inte idag, för Madde fattades oss på resan. Vi skulle ju vara tre!
Har lagt upp alla bilder och sett i efterhand allt det underbara vi upplevde, men
det tar emot, hoppas ni förstår, men något har stoppat mig igår och även idag.

Har känt hela dagen, kanske jag ska sluta blogga, kanske har jag inget mer att säga,
trots att jag är så tacksam över att ni röstat på min bild så att jag fick uppleva allt det
vackra i Florens och Fiesole med Christine och släkt.

Men nu förstår jag.....

Det är Madde som gör sig påmind. Hon vill oss allt det goda i livet,
men det hjälper inte mig här och nu för jag vill att hon ska vara HÄR med oss!
Uppleva ALLT med oss!

Gick in på Maddes blogg för att söka svar på min oerhörda skrivkramp,
trots allt det vackra vi upplevt i Italien.

Det som kom ut och som känns helt rätt just idag är Madeleine, inget annat!

Den glädje hon besatt till livet och kärleken till musiken gör mig så varm
men samtidigt så djupt sorgsen på samma gång.

Det kommer alltid att göra ont, särskilt när vi upplevt något fantastiskt...
...men en dotter och lillasyster fattas oss....

Skolavslutningen i 2:an på musikgymnasiet, där Madde sjunger
"Don´t Blame it on the Boogie"



Och "Memory Lane" som Madde skrev 2 dagar innan turnén,
som är så gudomligt vacker och så oerhört smärtsam!
Det gör ont i varenda cell i min kropp och själ.



Imorgon känns det säkert lite bättre igen...

Saknar dig hjärtat!


En av våra resor då vi var TRE!...i Thailand nov-dec 2006.

Kommentarer :

#1: Kia (ängeln Simons mamma)

Ja du har så rätt Anne.Saknaden av våra härliga,livsglada ungar är som ett sår som aldrig kommer att läka.Visst tänker vi att dom skulle inte tycka om att vi är ledsna men det är extra tungt i vissa situationer.Som vid resor och andra situationer.Vi ska snart lämna Strömstad för denna gången och visst är det extra tungt nu när vi alla hjälpts åt att renovera utan Simon.....lyssnar på Maddes härliga sång och tårarna rinner.Sköt om dej,kram Kia

skriven
#2: Maria ( norr..)

Jag är hemma ikväll om du vill prata eller babbla eller .....har just pratat med en mor som förlorade sin son för 2 månader sedan. Madde kom till mig...dök upp i tanken om och om igen. Går in på din blogg och får svaret.........! Jag finns. Megakram hela dan // Mia

skriven
#3: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Jag förstår så väl dina känslor och tankar kring allt detta.

Mattias har födelsedag idag, jag har satt blommor vid graven, jag har gjort så fint jag kan...........men, vi skulle ju inte samlas på detta sätt. Vi vill ju ha Mattias hos oss.

Tänker ofta på dig Anne, och på dina fina döttrar.

Varm Kram/Elisabet

skriven
#4: Anne

Åhhh Elisabeth, en svår dag för dig. Du har säkert gjort väldigt fint hos Mattias. Födelse och dödsdagen är alltid det svåraste för alla som förlorat ett barn.



Tänker på dig extra idag Elisabeth!

Varma tröstekramar från Anne!

skriven
#5: Karro

Åh kära vän... jag har inga bra ord att säga till dig mer än att jag känner med dig och skickar alla varmaste kramar jag äger för dagen.

Du kanske ska pausa i ditt bloggande eller sluta, om du vill det.

Jag önskar att du tar en paus, för min egen skullv, eftersom jag får ut så mycket av att läsa dina kloka ord :-) Men du ska göra precis som du känner i hjärtat.

Ägna dig åt Madde om det är det som du behöver.



Stor kram och tankar till dig.

skriven
#6: Ida J

<3

skriven
#7: Susanne

Din dotter har verkligen en gudomlig röst! Förstår smärta, saknaden och sorgen efter henne. Jag miste min son förra sommaren, 24 år gammal.



Varma kramar

Susanne

skriven
#8: Sofia

Jag hoppas inte du slutar skriva, dina texter ger glädje och eftertänksamhet på samma gång. Det behövs fler människor som skriver som du, som ser det ljusa trots att allt ibland är kolsvart. Tack för att du skriver om sådant som känns viktigt och sant.

skriven
#9: Nicka

Anne, du kommer alltid att finnas i Mitt Hjärta.

Du berör verkligen.

All Kärlek till Dig..

skriven

Kommentera inlägget här :