Still walking forward....

Nu är hösten här på riktigt och en del tycker det är pest, men jag älskar den!
Se bara på alla vackra färger och nyanser i naturen som är magiskt vackert!
OK, nu pratar vi inte november, för då fnyser jag åt det jag skrev idag..



Om ni trodde att jag deppat ihop fullständigt, så tror ni fel,
men tack för alla fina kommentarer. Har haft fullt upp med livet.
Ett sundhetstecken att jag inte bor i bloggvärlden och filosoferar,
men nu är jag sugen igen på att skriva lite.

Viljan att förmedla är som när det kliar för mycket och att man
måste få bort klådan för att känna ro..om ni förstår..

Måste bara förklara...jag är inte sorgen definierad, för jag är Anne,
den människan jag föddes till, och lever inte enbart för mina barn,
även om båda mina tjejer är de högst älskade i mitt liv.
Pratar med båda två varje dag, men på olika sätt och det får vara så.


Ringer inte min älskade Christine varje dag längre bara för att lära
mig att inte ha så mycket kontroll hela tiden, bara vara JAG!

Har skapat mina egna rosa moln i tillvaron....

Nu lär jag mig på nytt, det som var självklart förr. Att kunna kombinera
jobb med privatlivets allehanda intressen, umgänge och happenings.

Att tacka JA till allt är lätt, men att genomföra ALLT går inte, så jag
tränar på ordet NEJ, orkar inte, hinner inte vara överallt.

Men en sak som tar stor del av min fritid just nu är att anordna ett stort
Event på Kulturhuset i stan."Event Flärd Rosa-bandet" som går av stapeln
12 oktober som vi i Bröstcancerföreningen Johanna håller i tillsammans med
Ladies Circle i Trollhättan. Allt är ROSA i huvudet just nu....


Beställa rosa prylar
Trycka rosa affischer
Trycka rosa inträdesbiljetter
Maila rosa inbjudningar till företag
Prata Rosa-bandet med alla som kommer i ens väg
Rosa möten med BCF och LC
Äska rosa sponsorpengar
Be artister att jobba gratis
Be föreläsare jobba gratis
Be om priser till lotteribord
Be om engegemang....
Tack och lov har jag underbara tjejer med mig som är superproffsiga,
och alla jobbar stenhårt för att det ska bli en superkväll!
Lena C, Ingiridur O, Lillian, Kerstin och oerhört många fler...tack för att ni finns!

Att be om något till ett gott syfte utan egen vinning, ger tusenfalt åter!

Mailat tusen mail till höger och vänster, men vet ni...
Det är helt underbart roligt, för det är så LÄTT att jobba för ett gott syfte.
Och det är fantastiskt roligt att varenda en vi pratat med har sagt JA, SJÄLVKLART!
Vi ställer upp, och alla har sina egna kreativa förslag för att göra kvällen fantastisk!

Då blir man lycklig!
För lycka får man av äkta engagemang, så är det för mig!

Det jag lärt mig med åren, är att alla kontakter vi skapar i föreningsliv och nätverkande
i olika former kommer tillbaka som en boomerang. När det väl gäller så förstår vi att
goda relationer till andra människor ger en enorm KRAFT!
När något stort är i görningen, så finns alla där, och det är en YNNEST!


Jag mår BRA, är lycklig över att få finnas till, att bli älskad för den jag ÄR,
och att kunna skicka vidare av mina personliga erfarenheter.

Nästa vecka kommer fler detaljer kring Eventet, när vi haft briefingmöte
So... stay tuned....










Kommentera inlägget här :