GLAD PÅSK!

Då har jag varit lite introvert igen. Inte introvert i det verkliga livet men väl
här på bloggen. Det händer så mycket i mitt liv just nu så det finns inte så
mycket plats åt bloggandet tyvärr.

Mycket har hänt sedan förra gången jag skrev, både goda och mindre goda saker.

Vi tar det tråkiga först så har vi avklarat det. Jag har som bekant en bröstcancer från början 
upptäcktes hösten 2009  som behandlades tom jini 2011. Jag upptäckte återfall i november 2011
och det visade sig att metastaser spridits ut i kroppen. Nu går jag varje vecka på behandlingar igen,
både cellgifter och Herceptin, blodprovstagningar, röntgen, resor mellan sjukhusen så ofta att det
blivit mitt nya jobb....anställning tills vidare kan man säga...hehe...

Förra veckan gjorde jag 3-månaders kontroll av hals, torax & buk samt nacke på röntgen/CT.
Igår blev det skelettscint på Nuclear för att se om skelettet blivit angripet.
Den 18 april är något av ett ödesdatum för då träffar jag min onkolog igen som ska ge mig
svaren på hur cellgiftsbehandlingen tagit, om tumörerna står still, minskat eller vuxit.

Man kan ju få ångest för mindre, men tack o lov har jag ingen större ångest så länge jag
inte fått något svar, men däremot är jag oerhört introvert. Orkar bara umgås med några få
åt gången, är oerhört trött coh måste vila 2 tim varje eftermiddag. Hjärnan stänger av det som
inte är absolut nödvändigt och "the bucket list" ger mig dåligt samvete...borde hinna än det ena,
än det andra innan, kanske, eventuellt, om, utifall att jag blir sämre, ja, det är mycket som
händer i en människa när man vet att det inte finns något bot, men att man har hoppet till nya
mediciner och genombrott i forskningen. Jag kan skriva och prata ganska pragmatiskt kring
min sjukdom, men jag lovar er att inuti är det kaos förståss och det får bara ytterst få personer
ta del av.


"The bucke tlist" - vad är då det? Tja...en film som kom ut för några år sedan, men den verkliga
listan har en kvinna vid namn Bronnie Ware, en Australiensk sköterska tagit reda på när hon jobbade
med palliativ vård i livets slutskede 12 veckor innan patienterna  dog.

Hennes resultat av undersökningen blev enligt följande:
1. I wish I'd had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me.

2. I wish I didn't work so hard.

3. I wish I'd had the courage to express my feelings.

4. I wish I had stayed in touch with my friends.

5. I wish that I had let myself be happier.

Life is a choice. It is YOUR life.
Choose consciously, choose wisely, choose honestly.
Choose happiness.

Vill du läsa mer om Bronnies undersökning, gå in på
http://www.inspirationandchai.com/Regrets-of-the-Dying.html

Tänkvärda ord att ta med sig och leva efter.

Nåväl, jag lever i allra högsta grad, är lycklig och har familj & vänner runt mig hela tiden, vänner i olika
nätverk jag träffar regelbundet inte bara på FB utan på riktigt, så  jag är priviligierad på den fronten.

Jag ser fullt frisk ut och det är ju det som är så motsägelsefullt...

Se inte detta som att ojojojoj, utan mer som att vi alla måste tänka mer på vad som är viktigt i
våra liv. Alla vill inte hoppa fallskärm eller bestiga berg eller resa runt jorden, men de flesta vill
ha umgänge med nära och kära.....

Sådärja....nu kommer den roliga nyheten......


Jag och min älskling förlovade oss 17 mars och det var riktigt mysigt och romantiskt!



Efter romantisk middag hade darlingen en överraskning till....
Konsert med Jill Johnson och vi fick en go pratstund efteråt när alla
hade gått hem. Jill fick bli den första som gav oss första förlovningskramen.
Jill är en underbart varm och hjärtlig människa som jag fått förmånen att
träffa flera gånger i olka sammanhang.

Min P-Å är fantastisk på alla sätt och gör mig glad varje dag.
Kärleken är stor, han är min livskamrat i vått och torrt, det vet våra nära
och kära och den kärleken ska göra mig frisk, det har vi bestämt!

Nu är det strax påsk och jag skriver mer efter helgen, för jag saknar skrivandet här.
jag täanker inte lägga ner bloggandet, har bara haft väldigt mycket att göra och en hel del
pyssel har det blivit också. Ni får se när jag lägger ut mina alster snart.



GLAAAAAAAAAAAAAAAD PÅSK!.....ska umgås med man, familj och vänner ;-)

Kommentarer :

#1: ingrid Henriksen

Så trevlig att du skriver lite igen !! Jag har altid varit enormt förtjust i det du skriver och den positiva energien du utstrålar genom din blog.

Tänker OFTA på dig, undrar hur du mår. Låter som att du trots allt faktisk lever ett underbart liv- här och nu. Så fantastisk med kjärligheten. Vilken otrolig GÅVA att få uppleva. Avvaktar i spänning med dig- och dina kära- på svaren du får 18e april. Hoppas det blir bra nyheter.

Önsker dig en glad påsk.

skriven
#2: Kia (ängeln Simons mamma)

GRATTIS till förlovningen,så mysigt Anne.(Madde ler i sin änglahimmel)Önskar dej en fin och Glad Påsk ihop med din fästman.Många,många kramar Kia

skriven
#3: Theresa

Supersuperhärligt med förlovning! Du blir frisk, det vet jag. Massa påskmys på er!

skriven
#4: Fia

Grattis till förlovningen, och kärleken övervinner allt! :)

skriven
#5: Elisabet Roslund

En rikitgt fin påsk önskar jag dig, din man och din familj:)

Du finns ständigt i mina tankar..........

Kram/Elisabet

skriven
#6: Annelie Johansson

Grattis till förlovningen!Ha en fin påskhelg tillsammans. Kram från Annelie

skriven
#7: s

Grattis till förlovningen! :) glad påsk starke och fantastiska anne! :) kram

skriven
#8: Lilli

Åh va´härligt Anne, Stort Grattis till Förlovningen!

Njut nu av påskhelgen med go mat, och mycket kärlek.

En riktigt Glad Påsk önskar jag er bägge.

Kramisar från Ingalill

skriven
#9: Anna

Hej Anne!

Lycka till!!

skriven
#10: Sarah

Hej Anne,



Stort grattis till förlovningen. Du sprider en så härlig positiv energi trots det svåra som du gått igenom och går igenom. Jag beundrar dig verkligen! Hoppas av hela mitt hjärta att du får uppleva måååånga härliga dagar fyllda med glädje och kärlek. Kramar/S

skriven
#11: Hazel

Grattis till förlovningen :)

skriven
#12: Hazel

Grattis till förlovningen :)

skriven
#13: Sanna

Stort grattis till er förlovning! Krya på dig och snälla, spöa ''nörden'' :)

skriven
#14: Maja (MariaS/Ske-å)

All lycka till er två!

skriven
#15: Marie

Stort Grattis till förlovningen!

skriven
#16: Linna

stort grattis till förlovningen!! kramar linna

skriven
#17: Mia Edwards

Följer dig på din blogg Anne!!! Så härligt att läsa... Håller tummarna och tänker på dig den 18de... Kram

skriven

Kommentera inlägget här :