...........................................Gott Nytt 2013....

 
 
Önskar er alla ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År.
 
Vill även passa på att tacka er för alla fina ord,
ert engagemang och kärlek som ni sänt via
kommentarer, mail och brev.
 
Alla fina blommor och presenter jag fått under året
har gett mig så mycket glädje och tacksamhet.
Min stora förvåning är att så många helt okända
vill ge mig styrka, pepp och energi.
Människan vill vara god, det tror jag på.
 
Det gör att jag orkat fortsätta min kamp,
i glädje mot ett tillfrisknande. Era ord väger tungt
för jag har alltid blivit så glad och framburen
av era kommentarer.
 
Bloggandet är en tvåvägskommunikation,
för det spelar ingen roll om jag har 1 eller
500 läsare per dag om jag inte får en dialog.
Jag har under året haft mellan 300-500
läsare per dag och jag känner till
ett fåtal läsare. En del är vänner,
kollegor, familj, och bekanta.
Men de allra flesta är för mig helt okända.
 
Några tittar in ibland och
en del varje dag för att se om jag uppdaterat..
Det är bara siffror tills den dag någon
skriver en kommentar. Då först blir ni en person,
tex Kia eller Elisabeth eller Maria,
det är så inspirerande.
 
Nu tror jag på ett bra 2013.
Jag är ju obotlig optimistjolle,
inga nyårslöften, inga stora ord,
bara en önskan att bli FRISK!
 
Kommer göra allt i min makt för att det ska
förverkligas och ett mål jag har är att
börja jobba igen. Ska även sätta igång
träningen igen, stavgång för att få
upp flåset och rörligheten i lederna.
Zumba för att det verkar kul.
 
Sedan är agendan full av behandlingar och
annat men jag har hoppet till de nya
medicinerna som inte förstör kroppen så som
cellgifter gör. Snart kan jag inte får mer för
kroppen har fått sin maxdos och då tar de
nya pertuzumab vid som gör mig frisk.
 
Vidarkliniken lockar och jag hoppas att få
komma dit snart för rehabilitering och en
nystart med hjälp av olika terapier.
 
Önskar er alla ett nytt friskt 2013,
i glädje och mycket kärlek!
 
Nyårskramar från Anne!
 
 

Kommentarer :

#1: Theresa

Du kommer bli frisk. Det ser jag redan framför mig. Hur du blommar ut likt en fjäril som fäller ut sina vackra vingar för allra första gången. Din själ är obeskrivligt stor och skinande och jag kan tro att någon där uppe vill ha dog kvar ett tag till för att sprida fler mirakler och fler ord av hopp till oss som får ta del av dig och ditt liv.
Du är en förebild att visa upp för världen. Heja Anne!

skriven
#2: Theresa

Mitt autostav på mobilen gillar egna hitte på... DIG, ska det naturligtvis stå ♥♥♥

skriven
#3: Barba

Vill önska dej ett härligt nytt år med tillfrisknande, kärlek och att du får göra alla de saker du mest av all önskar dej! Kram!

skriven
#4: Karro

Gott Nytt År fina Anne. Jag kommer och går på din blogg men du finns i mina tankar.
Önskar dig allt gott med ett bra år framför dig. Jag slutar inte tro på att du kan bli fri från dina cancernördar. Varm Kram

skriven
#5: Mia Edwards

Fint skrivet Anne du är så duktig med dina ord. Hoppas innerligt att du får komma till Vidarkliniken. Kram

skriven
#6: Lilli Martinsson

Hej kära fina du, jag önskar Dig allt gott i livet, att du blir frisk först och främst, och det blir Du!
Sen är jag också lycklig över att ni hittat tillbaka till varandra, Du och Mannen i Ditt liv.. så underbart härligt.
Sänder Dig en Stor Varm Gott Nytt År-kramis...

skriven
#7: Liv

Jag önskar dig ett fint 2013 och självklart friskhet och kärlek. Varmaste kramen från Liv som alltid läser men inte alltid kommenterar

skriven
#8: Elisabet Roslund

Jag vill ge dig all min Styrka, all min Energi så att du blir frisk och kan leva ditt liv med allt vad du vill göra lång tid framöver.
En glad frisk Anne mitt i livet nu som har så mycket framför sig.
Varm NyårsKram till dig och dina nära och kära/Elisabet

skriven
#9: Andree

GOTT NYTT ANNE !
2013 Kommer att bli ditt år! /Andree

skriven
#10: Mia (skellefteå)

Kära Anne! Människor behöver människor. Så enkelt är det.
Å vi behöver dig! All kärlek till dig och din <3 -- och längtan att vi nu under våren kan träffas i Sthlm! Puss och Kram // Maria

skriven
#11: Emilia

Önskar dig också ett riktigt gott nytt 2013!!! :) Du inspirerar med dina ord och din blogg!

skriven
#12: Nicka

Gott Nytt År ! Jag hoppas innerligt att allt blir bra för Dig. Kramar till Dig Fina Anne

skriven
#13: Carina

Hej Anne, vilken fin blogg du har !!
Kan man maila dig ?
Gott Nytt År och många kramar !

skriven
#14: Anna

Dina fotografier överst genomsyrar sådan glädje trots kampen mot sjukdom o vilken fantastisk utstrålning du har. Jag vill önska dig ett GottNyttÅr 2013, det ska bli ett bra år. Nya behandlingar på intågande som kan göra skillnad för oss. Kram <3

skriven
#15: Maja

God fortsättning Anne! Här i skellefte´äre just nu minus 11,7 å mörkret sänker sig över Falkträsket. Jag har två sidensvansar och en domherre i Kaprifolen på bron som kikar på mig=)

skriven
#16: Anna

Vill bara lämna ett spår och säga att jag har läst din blogg sedan du startade den. Tycker du är en förebild och ett föredöme på hur man ska vara som människa. Tror på dig och ditt tillfrisknande! Stor kram från en läsare i Skåne.

skriven

Kommentera inlägget här :