Besök på jobbet.....

Igår var jag i Göteborg och hälsade på mina kära kollegor.
Det blev stora kramkalaset eftersom jag inte varit där det senaste året.
 
Vi käkade lunch, pratade och skrattade men framför allt uppdaterade ALLT
som hänt både på jobbet. Men framför allt uppdaterade vi det viktigaste av
allt, nämligen vad som händer i våra liv och på ett år händer mer än vi kan tro.
 
Jobbar på Norra älvstranden där det finns många stora och små företag och det
har varit en fantastisk utveckling där sedan vi flyttade dit för 10 år sedan. Då var allt
ett enda stort bygge och det fanns bara grusvägar överallt, inga skyltar och man
undrade vart vi hade flyttat föreaget. Men det blev till det bästa till slut.
 
Så här kan det se ut på vår och sommar då vi äter lunchen precis utanför vårt kontor där vi har bryggan
och segelbåtarna precis utanför. Underbar utsikt över vattnet och skvalpande från salt västkustvatten.
Detta saknar jag, att sitta ute på våren med kollegorna och lapa sol en stund kring lunch.
 
Efter några timmar tog jag stombussen in till stan för att shoppa lite och jag lämnade jobbet med
vemod. Vill ju sååååååå gärna jobba och känna att man bidrar till samhället och att jag sulle få en
normal tillvaro, men det får vi hoppas att jag kan i framtiden. Nu är det fokus på tillfrisknande.
 
 Väl i Nordstan så ramlade jag mitt i en flash mob. En mycket proffsig kör som kom sjungande,
men jag hade inte närvaron nog att spela in det. Jag ÄLSKAR flash mobs, så det var kul att
uppleva.
 
Här kommer ett exempel på flash mob och just denna blir jag sååå rörd av.
 
 
 
Dags att ta en cykeltur för jag har legat och vilat hela dagen efter gårdagens äventyr i Göteborg,
men det får det vara värt.
 
Puss o kram på er!
 
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Skickar en STOR kram med mycket energi!!!!Kram Kia

skriven
#2: Anonym

Ja den var påtagligt rörande, helt otrolig och kul!
Jag gillar Göteborg, särskilt på våren förstås. Hoppas du tar en till tur dit snart igen, så åker vi tillsammans. Stor kram Kristina!

skriven
#3: Maja

Läser ikapp och ler, du är så strong och bilderna är så fina och stämningsfulla. Flashfilmen gör min söndag!!

Ha det gott!

skriven
#4: Elisabet Roslund

Här kommer en hälsning från mig till dig :)
Jag lovar, jag tänker oftare på dig än jag skriver till dig.
En Varm Kram/Elisabet

skriven

Kommentera inlägget här :