Årskrönika 2012, del 2 ....

 
I torsdags fick jag cellgifter igen, men nu är jag åter på benen efter en helg med
cortisonbiverkningar och oerhörd trötthet, men det har gått bra även denna gång.
Inatt har jag sovit 12 tim så jag har fått vila och återhämtning, så nu är jag på G igen.
 
Dessutom blev det en myshelg med mina föräldrar, systrar och deras barn.
Sena julklappar till barnen och systrar samt fredags och lördagsmys med kvalitet.
 
Då fortsätter vi igen med årskrönikan med lite överlappning från del 1...
 
mars 2012;
"Livet kretsar väldigt mycket kring existensiella saker. Vad vill jag göra med det
liv jag fått och hur ska jag göra det så bra som möjligt trots att döden skrattar mig
rakt i ansiktet?"

"Jag har döden på ena axeln och livet på den andra. De sitter där obevekligt båda två
och resonerar med varandra dag som natt. Ingen av dom ger sig, attans vad dom kan
vara envisa ibland. När man fått ett "bäst-före-datum" så sitter det ju där som ett
mjölkpaket som surnar...Men man kan lukta sig fram till att det håller ett tag till."
 
Ja, så kände jag de 13 mars och just den månaden hade jag ingen lust att blogga, så
det blev ett enda inlägg.
 
Det hände desto mera och jag levde för var dag så mycket jag kunde och vi var i stugan
en hel del för att jag skulle få så mycket energi som möjligt. Försökte jobba lite också,
men det blev för tufft att  jobba samtidigt som man skulle överleva för dagen.
Jag fick cellgftsbehandlingar 2 veckor av 3 med en annan typ som heter Navilbine samt
Herceptin som jag fick var 3.e vecka och som pågår ännu.
Status på mina tumörer var det lite si och så med, hände det något? Ovissheten var jobbig,
och det existensiella tog stor plats i mina tankar.
 
17 mars;
 
Vi förlovar oss, jag och min älskade P-Å.
 
Och älskling överraskar mig med restaurang och  konsert med Jill Johnson.
 
April 2012:
 
Stuglivet fick ta plats då våren tittade fram och vi var där en del med familj
och vänner. Finns ingen annan plats som läker kropp och själ så bra.
 
Strandprommis med syster och hennes familj, vinter möter vår.
 
 

18 April;
"Medicinerna hjälper; Tumörena har INTE VUXIT, de sitter STILL i båten. Skelettascan visade
att skelettet är helt friskt och INGEN spridning i kroppen förutom de jag redan har vid lymfkörtlarna 
i buken och vid nyckelbenet".....Utandning och tacksamhet rådde då....!
 
Jag hade även frågor och svar från er bloggläsare;
 
I slutet av april började förberedelserna för dotters bröllop som skulle hållas 28 juli.
Så stugan belv en pysselhåla hela våren och så en myshelg med väninnorna.
Stickning och virkning, mat och vin var temat.
 
Jag, Anita och Maria är glada pysslerskor.
 
Maria blev ju mormor till min brorsdotters son Viggo, så jag stickade en väst.
 
Fortsättning följer med del 3 snart....ikväll...ska bara iväg med en väninna
och testa Zumba för första gången.
 
Måste få igång kroppen för jag har blivit så stor av all cortison så kroppen
och ansiktet är runt, runt...väldigt runt och vattensängsmjukt liksom ;-)
 
Tjingtjong so long!
 

Kommentarer :

#1: Anna

<3

skriven
#2: Anonym

Du är fantastisk Anne.. Kramar

skriven
#3: Nicka

Du är fantastisk Anne.. Kramar .. (trodde jag var inloggad)

skriven
#4: Kia(ängeln Simons mamma)

Jag hejar på dej Anne...2013 måste bli ett positivt år..efter så mycket elände och oro.Trots allt detta så är du en vitamininjektion för oss andra.Ska snart till min läkare för att höra ris och ros.Men jag är van efter så många år som diabetiker.Jag tror och är övertygad om att Madde och Simon ger oss oanad kraft och styrka.Det värsta har ju hänt....att förlora dom.Många,många och ännu fler kramar Kia

skriven

Kommentera inlägget här :