Myshelg över.....

Välkomna in i en ny vecka med grådask och regn, men då kan man med fördel
tända massor av levande ljus hemma, det gör livet lite mysigare även på dagen.
 
 
Köpte ett nytt ljus från Indiska. De har olika sorter och är jättefina och doftar gott.
 
Älskar verkligen ljus i alla dess former och färger. Ger hösten ett skimmer av harmoni.
 
I helgen blev det mycket mys och umgänge med familj och vänner.
På fredagen kom syster och systerdotter för fredagsmys och sova över. Vi lekte, målade
i akrylfärger och Lovisa 5år blev helt betagen av alla vackra akrylfärger. Hon blandade
färger och målade vackra höstlöv. Det är verkligen kul att pyssla med barn.
På kvällen efter att vi lagat den sedvanliga taco-fredags-mys-maten så sjöng vi barnsånger
ur en bok som även har melodier till.
En mycket rolig bok som är praktisk när man glömt barnvisorna och kan ta upp dom igen
tack vare melodierna till. Rekommenderar denna till alla som umgås med små barn.
 
Efter sjungandet berättade vi sagor för varandra, jag och Lovisa. Vi turades om och det blev några
väldigt spännande påhittade sagor och vi hade en riktigt mysig stund bara vi två i sagornas värld.
Jag tror det är jätteviktigt för välbefinnandet att ha barn omkring sig. Att vara moster är något
alldeles speciellt, för man känner sig så utvald. När vi träffas får jag den största, längsta, varmaste
kramen och vi kramas länge och väl. Sedan är vi bästa kompisar från morgon till kväll.
 
Att sedan ha en morgonmysig tjej vid sin sida när man vaknar, ja då finns inget i hela världen
som kan toppa det. Morgonmyset då vi ritar lite före frukost i lugnet och tystnaden, mer behövs inte.
 
Lördag förmiddag åkte de vidare och jag och maken åkte till Jönköping för att umgås med
vänner där vi även sov över. Mycket trevligt med god mat och prat i timmar.
På hemvägen igår stannade vi till hos andra vänner i Mullsjö och jag blev helt betagen av
deras fyrhjuling. Ville naturligtvis provköra detta lilla monster....
 
Ja, det är jag som kör iväg och det är ett riktigt kraftpaket. Det var kul att provköra men jag var
lite rädd för man behövde inte trycka hårt på gasen för att den skulle sticka iväg, så jag tog det
vääääldigt lugnt. Kul var det i alla fall.
 
Ja, det var lite om min helg. Intensiv med det viktigaste vi har, vänner och familj.
 
Så till dagens fråga;
Vad brukar du göra på helgen?
 
Dags att åka till vårdcentralen för att ta prover igen.
 
Tjolahopp!
 

Kommentarer :

#1: Ella

Å vilken mysig helg det blev för dig, många mysfaktorer som jag gillar också. :) Spännande att köra fyrhjuling - tänk va lätt det är att ta sig fram i skogen i en sådan.
Ja vad brukar jag göra på helgen var din fråga. Jo nu under hösten så är det ju ÄLGjakt som upptar mina helger. Vi börjar ju redan i september här uppe.
Så en helg kan se ut så här.
Slutar vid 12-14 på fredagar och även min man (egenföretagare som äntligen förstått att arbete är inte viktigast ;) ) Då går vi en långpromenad med våra hundar i skogen, går och bastar och äter sen en god måltid och den brukar bli lång. Lördag och söndag upp kl 05.30 och åker och jagar, beroende på jaktlycka så är vi väl hemma vid 12-14 tiden någon gång. Då brukar det bli dusch, en stund att läsa bok vid kaminen och god mat. Det är så njutbart nu när vi lever ensamma utan våra barn på hemmaplan - kan säga det nu utan att skämmas.... Lite tabu är det ju att man tycker det är skönt med "vår tid". En sak ska du veta att du har gjort mig så mycket mer medveten om livet. Bland annat så har jag äntligen tagit mig för att skriva brev till mina 3 barn om jag inte finns längre - dödligheten är ju närvarande hela tiden.... tyvärr... Sen lär du mig hela tiden att ta vara på det liv vi har, tack för det du fina! Nu hoppas jag verkligen att du har en förkylningsbacill i kroppen och att den försvinner så du får bli pigg! Jag unnar dig verkligen din resa och Hamam.... mmmmm det är härligt det! Stor kram från Norrland där det ösregnar idag - skönt att man jobbar idag inomhus.... fniss. /Ella

Svar: Tack för ditt roliga och innehållsrika svar Ella,Älgjakt låter som god livskvalitet och ute i naturen med hundarna, läsa bok vid brasan och Qualitytime med kärleken, Ja du har fattat grejen.
Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att du har det bra med kärleken och har egotid tillsammans. Barnen mår bara bra av att veta att föräldrarna har det bra. Så tänker jag i alla fall.
Vad glad jag blir att jag har gjort en liten skillnad, att människor tänker om i sina liv och gör det som är viktigast, att ta vara på livet och söka harmoni och balans.
Fortsätt att njuta av livet, kärleken och naturen.
Själv ska jag servera en onsdagsmiddag för maken som varit i Amsterdam och jobbat ett par dar.
Kram från mig till dig!
/Anne
Pysseltokig optimist

skriven

Kommentera inlägget här :