Nyckelgömma klar....

Lite pyssel då och då är så roligt och meditativt, man behöver inte prestera, det handlar
inte alls om det när man handarbetar eller pysslar. Det handlar mest om att få ro och ett
kreativt behov. När pysslet är klart så känner man att man uträttat något synligt, skapat
något att ge bort eller till sig själv.
 
Pyssel är inte värt något stort i pengar, det har en emotionell betydelse. Särskilt när man
gjort något själv och att mottagaren blir glad för att en vän lagt ner mycket tid på en gåva.
Givaren tycker det är lika kul att sitta och virka in tankar till den som gåvan avser.
 
Nu är min första nyckelgömma klar som jag gjort av restgarner för att testa.
 
Kul pyssel...
 
Det rosa garnet underst har jag haft sedan jag var ung och bodde hemma....den som spar hon har...
 
Simsalabim...nyckeln gömd. Denna kommer jag att behålla själv, men det blir vinterns
pyssel med andra nya färgglada färger som jag köpt just för detta ändamål.
 
Många fyller år i vinter så det kan bli en och annan blomma till nära och kära.
Jag använder inget mönster utan kör på känsla.
 
Önskar er en skön söndag. Här skiner ÄNTLIGEN solen och det har kommit lite snö.
Tack kung Bore för att du orkade de dig ända ner till Västsverige. -6C.

Kommentarer :

#1: lule

Så fina blommor.Kan förstå att du tycker att det är kul med pyssel. Du har ju verkligen talang. Virkeligen!!!Vilken gåva du fått! Synd man inte fick vara en polare till dig som fyller år
./Ha det så gött från Birgitta i det vackra Lule

skriven
#2: Hanna - Min vardag, smycken och mode

Vad fin den blev!

skriven

Kommentera inlägget här :