Bättre ett litet inlägg än inget alls....

ÅHej på er igen och tack för ert pepp och kärlek när jag
inte orkat skriva. Jag är ganska skruttig och det går
tyvärr inte att ljuga bort. En tuff höst har vi haft och
det gäller alla med brist på sol och blå himmel. Är man
försvagad i kropp och immunförsvar märks det än
tydligare. Jag VILL blogga men vill också lägga min
lilla energi på att uppleva saker med familj och vänner
i den takt jag orkar. 
 
Jag har haft en väldigt upplevelserik höst och november.
29 oktober - 3 november åkte vi till Prag,
en fantastisk stad som jag varmt rekommenderar.
Skriver en reseskildring om det separat någon dag.
 
Direkt efter hemkomsten belägrade lunginflammation mina lungor
så någon behandling blev det inte. Antibiotika och vila 10 dagar.
 
18 november fick jag äntligen behandling igen. Oron sprider sig
när dessa blir uppskjutna gång efter annan.
 
21-23 november åkte vi till Öland för att fira svägerskan som
fyllde 50 och det var en fantastisk helg då jag även fick 
umgås med finaste dotter flera dagar. 
 
Virkade en sjalfilt i present ca 1,75 x 60 cm i mjuk mohair i flera
trådar och färger. Mönstret är sk stjärnmönster.
Lite mörk bild, men färgerna är lite klarare i verkligheten.
 
25 november hade jag behandling igen och sedan på
kvällen hade vi bokklubb hemma hos mig. Trött efter
dagen förstås men har fina väninnor som hjälpte mig
att laga maten. Bokprat och skratt ger också energi
och så kan man vila nästa dag.
 
Tips på god soppa som vi åt med gott vitt vin till.
 
http://www.ica.se/recept/rostad-gronsakssoppa-med-vitlokscreme-715388/
 
Den 26 november åkte vi till Göteborgsoperan med goda vänner
och såg sista föreställningen av Figaros bröllop.
Riktigt bra och väldigt läcker scenografi.
 
I söndags 30 november gick vi på julmarknad och jag 
beställde en julvildsvinsskinka. Jättegott. Lite marmelader
fick flytta hem också. Lammfärs köpte jag hos väninnans
syster för någon vecka sedan också som har fårfarm.
Bra kött som blir fin julmat.
 
 
Igår gjorde jag och väninnan Ammie fint på vår loftgång
och skapade julgrupper inne. Sedan drog vi till O'Learys
för att äta och dricka öl med bokklubbsgänget tillsammans
med våra män. En kväll då vi skrattade så där ända från
magen ni vet, när skratten aldrig tar slut. Ojoj vilken
underbar kväll vi hade. Finaste vännerna i världen!
 
Nu måste jag sluta för mina systrar kommer snart med
sina barn. Vi ska julpyssla med papper, lim, flirtkulor,
toarullar mm på det där härligt barnsliga sättet.
 
Kram på er och tack för ert tålamod på uppdateringar.
 
 
Tidiga mornar sitter jag i köket och virkar, käkar skinkmacka
och njuter av adventsmyset. Mina virkalster visar jag nästa
gång. Det har väl blivit ca 10 stora grytlappar hittills.
 
Tjoflöjt!

Kommentarer :

#1: Siw

Åh hej igen! Vad skönt att få läsa dig igen :) Jag har också varit i Prag, underbar stad! Ha det skönt nu, håller alltid alla tummar och tår för dig. En stor kram från mig <3

skriven
#2: Elisabet Roslund

Så glad jag blev att få läsa om allt du orkar göra ;)
Ha det nu fortsatt bra med allt och alla!!!!
Kram på dig/Elisabet

skriven
#3: Aneth

Å så skönt att höra lite från dig! Härligt att du kan åka iväg på saker som berikar livet. Var rädd om dig o må så gott. Kramar!!

skriven
#4: Ann-Marie

Underbara du! Härligt att du orkar leva livet trots alla motgångar. En förebild och kämpe! Kram

skriven
#5: Anonym

Hej Anne,
Har läst din blogg länge men nu måste jag bara kommentera.
Hur kan det vara möjligt att man i din tuffa livssituation kan ha orken att inspirera andra människor?
Du skriver så bra och med så mycket glädje. Jag är förundrad över dig Anne - vilken människa! Du är så klok, karismatisk, glädjefylld, energisk, empatisk... Massor av fler adjektiv finns att beskriva dig med. Du är så fantastisk, trots att jag bara känner dig genom bloggen. Kan ju bara tänka mig vilken fin människa du är i "riktiga" livet.
Önskar dig allt gott Anne!!
Du har fått mig att bli en bättre människa genom din blogg!
Kram Sara

skriven
#6: Hanna Karlsson

Hej! Vad skönt med en uppdatering, har undrat så hur du mår. Kram

skriven
#7: Kristina i Frankfurt

Hej Anne, gud vilken fin sjal i mohair. Stjärnmönster, det måste jag prova. Jättefint med spetskanten också! Vad skönt att du har kunnat umgås med din familj, jag önskar dig all kraft och hälsa! Tänker på dig! Kram Kristina

skriven
#8: Siv

Hur glad kan man bli att äntligen få ett inlägg från dig!?Tråkigt att du har haft en så tung höst, men hoppas du nu fortsätter att njuta tillsammans med dem du älskar. Sjalen inspirerar verkligen. Ha det nu så bra du någonsin kan!

skriven
#9: Jessica

Har kikat in här några gånger i veckan och det gläder mig att du skriver <3 Men du ska i första hand ta hand om dig själv och de dina, din egen tillvaro!

Bloggar kan faktiskt (tyvärr) bli som att sälja sin själ - vilket läsarna FÖRVÄNTAR sig - om man väl har börjat.

skriven
#10: Lan

Stoor kram tillbaka Anne!

skriven
#11: Kia,ängeln Simons mamma

Tusen miljoner kramar till dej Anne.Ha det så gott du kan,ta hand om er,du och maken och naturligtvis din vackra dotter.
Skriv när du känner för det,inte för att tillfredsställa dina läsare
Vi förstår........kram Kia

skriven
#12: Pia Dolk

Tänk att få ha dig som vän❤️💕du har en fantastisk kärleksfull energi som du ger till oss trots det tuffa i ditt liv.
Kärlek till dig från en mamma som förlorat ett barn, är frisk (vad jag vet) men har inte ens 1% av din livsvilja❤️

skriven
#13: Gunsan

Jag bara njuter o längtar efter dina uppdateringar! God Jul på dig

skriven
#14: Gun

Vilken vilja du har och vilken kämpe du är. Önskar dej allt
gott. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :